Nu har jag installerat xp för andra gången på en vecka.
Formaterade först, och la in en nertankad version av xp. Minns inte vilken release, men den verkade vara bra av det som gick att snappa upp kring den.
Allt verkade funka som det skulle, förutom att jag varken kunde gå in på windows update, eller tanka ner live messenger. När jag klickade på windows update i startmenyn kom jag till msn.com. När jag gick till windowsupdate.com i webläsaren, fick jag felmeddelande. Samma händer när man klickar på "download" av live messenger. Oavsett länk.
Så jag drog ner en annan torrent. Den är just installerad, och jag fick in drivisarna till moderkortet. Sen tänkte jag kolla om updaten funkar, men likförbannat blir det precis som mitt förra försök.
Är det en laglig version av xp som måste fixas, eller kan det va nåt annat som strular. Routern har ju alltid stått där den står, men jag ska testa att dra kabeln direkt in i modemet istället..
Jag har nu samma problem...
Har tyvärr ingen lösning ännu.
Formaterade windows update, en uppdatering misslyckades?
Hej! har precis formaterat min laptop med vista premium.
När jag fått igång internet och sådant, så började windows update jobba för fullt på en gång!
Därefter fanns det ca 43 uppdateringar tror jag det var, och dom skulle installeras vilket jag gjorde, sen när det var klart stod det att 1 uppdatering hade misslyckats? MEN jag kunde inte se vilken den var?
Hur ska jag göra nu? kommer den att installeras vid ett annat tillfälle automatiskt, eller måste jag plocka hem den själv på något sätt, men jag vet ej vad den heter heller?
Hej! har precis formaterat min laptop med vista premium.
När jag fått igång internet och sådant, så började windows update jobba för fullt på en gång!
Därefter fanns det ca 43 uppdateringar tror jag det var, och dom skulle installeras vilket jag gjorde, sen när det var klart stod det att 1 uppdatering hade misslyckats? MEN jag kunde inte se vilken den var?
Hur ska jag göra nu? kommer den att installeras vid ett annat tillfälle automatiskt, eller måste jag plocka hem den själv på något sätt, men jag vet ej vad den heter heller?
En kollega råkade ut för samma sak. Är det månne fabrikat HP på din laptop?
Om du vill se vilken som misslyckades så ska du gå in på "windows update" ikonen som du bör hitta vid program eller start.
Om inte, googla på "windows update vista".. Kör update och om den hittar något som är fel så kommer den beskriva vad det är.
Jag tror dock det är ett explorer fel. Inget du ska oroa dig för, eftersom jag hade liknande. Om det är explorer så är det en uppdatering till det gamla explorer men jag hade 8.0.. uppdatering va till 7.0 eller något liknande.
Jag installerade om vista på min burk för ungefär en månad sen och fick exakt samma problem som du. Försökte ladda ner uppdateringen manuellt via windows hemsida osv osv. Lyckades dock inte. Men så plötsligt en vacker dag så lyckades jag med uppdateringen via windows update.
Håll tummarna, om inte det funkar; googla.
Det märkliga är att samtliga som jag känner som haft detta problem har haftjust HP. Enligt säljaren så visar det sig att det är ett fel på just dessa HP som sålts i Sverige. Byt datorn mot en annan, för detta är bara början till krångel..
har LG r 405 och detta händer ibland senast i går kollade precis datorn och nu är allt bara bra igen ta de bara lynt vänta en dag eller två så fixar det sig
Körde en windowsupdate till mitt xp och nu när jag skall starta om datorn kommer jag inte in i windows utan det står att jag ej har en giltig nyckel till det...
Kör en pirat version och har ej kvar skivan.
Hur skall jag gå till väga för jag har ju grejer kvar på datorn som man vill ha kvar så jag vill ju helst slippa formatera om den?
tja vad sägs om att köpa en riktig version..eftersom du tar hem updates Kolla alltid vad du tar hem för updates så slipper du säkert dessa problem framöver