Inte riktigt samma "problem" men chansar på att det finns någon duktig hacker här som kan hjälpa mig med Update. Kan man få Update att ladda ner automatiskt, när jag söker på update så kommer det oftast upp en eller fler uppdateringar, dock laddas de inte ner med automatik för att systemet känner att jag har ett betalmodem. Dock har jag en fast kostnad och stor datamängd, så det är inga problem. Hittar ingen möjlighet än att varje start gå in på Inställningar - W Update och köra en manuell sökning. Inget stort problem men lite irriterande.
Läs det under här också
Men iaf har ni också haft själva windowsupdatesidan med en röd sköld ?
sen har den varit gul/orange, och nu till slut grön och det verkar fungera ..
Har nämligen haft en dator undanställd ett bra tag och tänkte nu dumpa den jag sitter på för den är utsliten. Satte igång den undanställda och haft massa problem med updaten och trodde det var fel
på datorn för den råkat stå undanställd, hade tänkt lämna in den och installera om den eller be om datorfirma kan fixa felet.
Men iaf brännde ut massa backup på flacfiler på ett antal BDR och efter några timmar med det kom plötsligt automatiska updaten igång, och jag tror nu att den är fullt updaterat W7, har säkert fått uppdatera kanske 200 olika saker på datorn sammanlagt...
Det var som attan. Det kom igång efter ett tag och det fanns 225 viktiga uppdateringar.
1,7 GB. Det verkade inte hämta något för det var ingen aktivitet på nätet. Det mesta verkar ha legat buffrat på datorn.