Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-02-22, 16:31
Medlem
Inte riktigt samma "problem" men chansar på att det finns någon duktig hacker här som kan hjälpa mig med Update. Kan man få Update att ladda ner automatiskt, när jag söker på update så kommer det oftast upp en eller fler uppdateringar, dock laddas de inte ner med automatik för att systemet känner att jag har ett betalmodem. Dock har jag en fast kostnad och stor datamängd, så det är inga problem. Hittar ingen möjlighet än att varje start gå in på Inställningar - W Update och köra en manuell sökning. Inget stort problem men lite irriterande.
Citera
2016-02-22, 16:42
Medlem
brianmolkos avatar
Så det är fler som haft samma problem ?

Läs det under här också
Men iaf har ni också haft själva windowsupdatesidan med en röd sköld ?
sen har den varit gul/orange, och nu till slut grön och det verkar fungera ..

Citera
2016-02-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Har du windows 10?
Är det mappen "Windows.old" som tar plats, kanske?

Min tjej har problem med att Windows.old mappen tar plats. Vad är det ens för mapp? Varför finns den? Hur tar man bort den? Kan man ta bort den?
Citera
2016-02-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitskugga
Min tjej har problem med att Windows.old mappen tar plats. Vad är det ens för mapp? Varför finns den? Hur tar man bort den? Kan man ta bort den?
Har du uppgraderat från Win 7 till Win 10 så kan du gå tillbaka till Win 7 inom 30 dagar, efter 30 dagar raderas Windows.oldmappen automatiskt.
Citera
2016-02-24, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Har du uppgraderat från Win 7 till Win 10 så kan du gå tillbaka till Win 7 inom 30 dagar, efter 30 dagar raderas Windows.oldmappen automatiskt.

Nej vi har båda Windows 8.1..
Citera
2016-02-25, 00:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Nej vi har båda Windows 8.1..

Har ni uppgraderat från win7 till win 8.1 eller från 8 till 8.1 så är windows.old den gamla versionen. Man tar bort med diskrensning -> systemfiler.
Citera
2016-02-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har ni uppgraderat från win7 till win 8.1 eller från 8 till 8.1 så är windows.old den gamla versionen. Man tar bort med diskrensning -> systemfiler.

Inte uppgraderat utan köpte det från början..
Citera
2016-02-25, 19:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Inte uppgraderat utan köpte det från början..

Då har någon annan gjort det. Old betyder gammal och då är den inte ny. Tar bara onödig plats.
Citera
2016-02-25, 19:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin_katt
Det är en bug i Windows.

Ladda ner och installera den här manuellt så skall du se att det fungerar: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=49540

Symptombeskrivningen stämmer men inte hjälpte det.
Citera
2016-02-25, 21:14
Medlem
PeterNosters avatar
Edit:

Det var som attan. Det kom igång efter ett tag och det fanns 225 viktiga uppdateringar.
1,7 GB. Det verkade inte hämta något för det var ingen aktivitet på nätet. Det mesta verkar ha legat buffrat på datorn.
Citera
2016-02-26, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Då har någon annan gjort det. Old betyder gammal och då är den inte ny. Tar bara onödig plats.
Hur får man bort den då om man själv inte har uppgraderat det? Kan man bara slänga skiten eller?
Citera
2016-02-26, 06:18
Medlem
Citat:
Hur får man bort den då om man själv inte har uppgraderat det? Kan man bara slänga skiten eller?
Kan du höger klicka på disken och välj disk rensning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in