Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-05, 13:41
Medlem
Y0dAs avatar
Kan inte installera ActiveX-kontroll för Microsoft Update?

Håller på och fixar lite med en burk med WinXP SP3 på. Har dock stött på patrull nu när jag försöker köra Microsoft Update. För den vill att man ska installera den ActiveX-kontroll som används av Microsoft Update. Problemet är att det kommer dock aldrig upp någon sådan installation. Jag har testat att göra platsen tillförlitlig och liknande, men jag får inte upp någon installation av ActiveX-kontrollen. Någon som vet vad det kan vara som skiter sig?
Citera
2008-09-05, 17:04
Medlem
apskafts avatar
Har du äkta XP programvara ??????
Citera
2008-09-05, 20:03
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskaft
Har du äkta XP programvara ??????
Japp
Citera
2008-09-05, 21:25
Medlem
927s avatar
den brukar väl synas under adressfältet med default settings i webbläsaren borde du se detta

felmeddelande?
Citera
2008-09-06, 21:11
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
den brukar väl synas under adressfältet med default settings i webbläsaren borde du se detta

felmeddelande?
Får inget felmeddelande vad jag kan se.

Någon som vet något annat sätt att få tag i den kontrollen?
Senast redigerad av Y0dA 2008-09-06 kl. 21:28.
Citera
2008-09-07, 08:57
Medlem
927s avatar
testa din browser här
http://www.pcpitstop.com/testax.asp
Citera
2008-09-08, 13:21
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
testa din browser här
http://www.pcpitstop.com/testax.asp
På den sidan funkade det som det ska, så något jävligt lurt är i görningen.
Citera
2008-09-08, 13:50
Medlem
927s avatar
kör du den här (swe)
http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=sv
Citera
2008-09-08, 14:08
Medlem
Y0dAs avatar
Löste problemet, visade sig att activex-kontrollen var installerad på datorn, men inaktiverad.
Citera
2008-12-03, 13:14
Medlem
Shifty2k5s avatar
Windows update visar fel - Var skaffar jag SP3?

Jag sitter just nu på en Windows XP Pro 64bit. Jag vill köpa GTAIV. Jag läser att GTAIV kräver SP3. Jag kollar om jag har SP3. Jag har SP2. Jag undrar varför jag inte har SP3 redan. Jag kollar windows update. Windows update säger
"No high-priority updates for your computer are available.". Jag blir arg. Jag googlar efter en manuell download. Jag hittar ingen. Jag skriver på Flashback. Jag vill kunna ladda ner SP3 manuellt. Jag tackar på förhand.
Citera
2008-12-03, 13:58
Medlem
cannaBes avatar
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&DisplayLang=no

Kom ihåg att ändra språket till Svenska eller det språk du har nu alltså
Citera
2008-12-05, 18:39
Medlem
talenteds avatar
windows update och messenger

Tjena,

Nu har jag installerat xp för andra gången på en vecka.
Formaterade först, och la in en nertankad version av xp. Minns inte vilken release, men den verkade vara bra av det som gick att snappa upp kring den.

Allt verkade funka som det skulle, förutom att jag varken kunde gå in på windows update, eller tanka ner live messenger. När jag klickade på windows update i startmenyn kom jag till msn.com. När jag gick till windowsupdate.com i webläsaren, fick jag felmeddelande. Samma händer när man klickar på "download" av live messenger. Oavsett länk.

Så jag drog ner en annan torrent. Den är just installerad, och jag fick in drivisarna till moderkortet. Sen tänkte jag kolla om updaten funkar, men likförbannat blir det precis som mitt förra försök.

Är det en laglig version av xp som måste fixas, eller kan det va nåt annat som strular. Routern har ju alltid stått där den står, men jag ska testa att dra kabeln direkt in i modemet istället..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in