Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-04-12, 21:37
Medlem
Jaa min dator inga andra konton eller så.
Citera
2012-04-12, 21:51
Medlem
Om du kör gpedit.msc och kollar under Administrative Templates | Windows Components | Windows Update? Är den aktiverar/inaktiverad eller något?
Citera
2012-04-12, 23:03
Medlem
Windows 7 update fryser hjälp!!!!!!!!!

vet att detta är det tredje ämne ja postat med samma problem men jag får ingen hjälp på de andra o de glöms bort så jag måste göra nya -.-
Som sagt så ofrt jag öppnar windows 7 update o ska ska uppdatera så fryser den det står 0kb och 0% och den rör ej på sig, snälla hjälp mig.................
Citera
2012-04-13, 00:05
Medlem
det finns 3 alternativ ett av dom har namnet Neka åtkomst till alla funktioner i windows update och den inaktiverade jag och dom andra 2 är aktiverade.
Citera
2012-04-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliAfram
det finns 3 alternativ ett av dom har namnet Neka åtkomst till alla funktioner i windows update och den inaktiverade jag och dom andra 2 är aktiverade.

En skärmdump på det också hade nog hjälpt till
Citera
2012-05-31, 07:23
Medlem
Constantine_s avatar
Problem Med Windows Update!

Tjenis gott folk.

Har lite problem med min windows update (Har Windows Vista home basic).

Ska försöka förklara så gott jag kan.

När updateringen har laddats ner så startar jag om datorn som vanligt men när 'uppdateringar konfigureras' kommer upp och när den kommer till steg 3 av 3 så står det på 0% några sekunder och sedan så startar datorn om och kör samma sak igen utan att något händer bortsätt från att den startar om hela tiden just vid 'uppdateringar konfigureras' .

Har försökt reparera men det blir samma sak hela tiden, steg 1 och 2 går den igenom utan några porblem men när den kommer till steg 3 så händer inget och datorn startas om.

Kan man komma åt skiten och stänga av den innan 'uppdateringar konfigureras' kommer fram??

Tack på förhand!
Citera
2012-05-31, 07:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trådar sammanfogade

//Mod
Citera
2012-06-28, 01:16
Medlem
magicz91s avatar
Windows update

Kan jag använda mig utav windows update på en fejk kopia utav windows 7 ? har haft den avstängd tidigare och nu står det att jag har 144 "viktiga" updates att installera. Är orolig att jag kommer bli på kommen om jag använder mig utav windows update, eller är det okej att köra på ?
Citera
2012-06-28, 06:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trådar sammanfogade.

//Mod
Citera
2012-07-05, 18:31
Bannlyst
Windows Uppdatering Lagg?!

Tja, det är så att jag har haft 1 uppdatering som länge buggat på datan när man stänger av står det "instalerar uppdateringar 1/1" typ i all oändlighet har provat ha på datan i typ 50 min sen tröttna jag o stängde av på knappen, när jag stänger av datan nu använder jag mig av (CTRL-ALT-DELETE och så tar jag "stäng av data" utan att instalera uppdateringen)

Vet nån om jag kan få bort det elr vad det beror på ?
Citera
2012-07-10, 21:20
Medlem
Jag har en äldre dator med Windows XP där Update har funkat normalt fram tills för nån månad sen. När jag provade köra Update manuellt fick jag upp en ruta som kollar att "ActiveX-kontrollen" är okej (?). Där ombedes jag installera ActiveX-kontrollen. Om jag klickar "Installera" slocknar Internet Explorer. Om jag lät denna ruta vara fick jag meddelande om att tillägget var skadligt.

Jag provade sedan att klicka "installera automatiskt" på denna ruta, nu slocknar IE direkt när jag kör Update.

Är det nån tidigare uppdatering som varit misslyckad?

Kan man manuellt ominstallera ActiveX (om det är det som nu strular)?
Citera
2012-07-11, 00:06
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magicz91
Kan jag använda mig utav windows update på en fejk kopia utav windows 7 ? har haft den avstängd tidigare och nu står det att jag har 144 "viktiga" updates att installera. Är orolig att jag kommer bli på kommen om jag använder mig utav windows update, eller är det okej att köra på ?
Om du använt en Daz-loader borde det funka prima att installera uppdateringar från Windows Update. Har dock hänt ibland att en uppdatering kan göra Windows "ogiltigt" igen. Om det händer är det bara att gå in i felsäkert läge, avinstallera uppdateringen och köra loadern igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in