Flashback bygger pepparkakshus!
2012-08-06, 13:07
Awaiting Email Confirmation
Windows/microsoft update

Hur fan installerar man microsoft update? allt jag får är det här:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
[Felnummer: 0x8007046A]
Det har inträffat ett problem och den begärda sidan kan inte visas. Via länkarna nedan kan du söka information om problemet.
Självhjälp:

Vanliga frågor och svar

Sök lösningar

Diskussionsgrupp om Windows Update
Hjälp/assistans:

Microsofts onlinesupport (kostnadsfritt för frågor som rör Windows Update)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ingen hjälp dem ger verkar hjälpa och jag kan inte köra microsoft fix it det blir ett error för den så den kan inte heller göra nåt.

Rätt säker på att nån annan redan listat ut det här så säg gärna vad jag ska göra.

om nån vill veta så använder jag xp.

Känner mig lite.. Dålig när det kommer eroor saker och sånt hehe
Citera
2012-08-17, 15:17
Medlem
Shivayas avatar
Får hela tiden felkod 80070643 när jag försöker installera uppdateringar via update, tar jag hem uppdateringarna manuellt så står det att dom inte kan tillämpas på datorn trots att jag tar hem win 7 x86. Och jag kan heller inte installera om update agenten för den påstår att jag inte är inloggad som administratör. Vad kan detta bero på?
Citera
2012-08-17, 15:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shivaya
Får hela tiden felkod 80070643 när jag försöker installera uppdateringar via update, tar jag hem uppdateringarna manuellt så står det att dom inte kan tillämpas på datorn trots att jag tar hem win 7 x86. Och jag kan heller inte installera om update agenten för den påstår att jag inte är inloggad som administratör. Vad kan detta bero på?

Vilken version har du på NET Framework?
Citera
2012-08-17, 15:25
Medlem
Porthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shivaya

Kolla här. Hjälpte det?
Citera
2012-08-17, 17:50
Medlem
Sorokas avatar
Windows-uppdateringar konfigureras ej vid uppstart - hjälp!

Sedan några dagar tillbaka laddar Windows Update gång på gång ner uppdateringarna KB2732500, 2729094, 2732487 och 2647753. När man startar datorn och de skall konfigureras vid uppstarten så går det bara fram till 15%, sedan står det att uppdateringarna inte kunde konfigureras varpå datorn startas om och Windows startas upp utan dem. De laddas dock ner direkt igen, och så börjar det hela om.

Felmeddelandet man får om man går in i Windows update och klickar på de misslyckade uppdateringarna är 80071A90. Enligt infon skall felet bero på att någonting annat, t.ex ett antivirusprogram, blockerar uppdateringarna men jag har försökt starta datorn med antivirusprogrammet avslaget. Jag har också försökt använda Microsoft FixIT men det hjälpte inte. Och om man startar datorn i Safe Mode så som Microsoft rekommenderar så går det överhuvudtaget inte att starta Windows Update. Virus och Malmare har jag kollat efter, men det fanns inget. Inte heller har jag installerat några skumma program de senaste dagarna utan har använt datorn precis som vanligt.

Vad kan vara fel? Vad skall jag göra? Systemåterställning? Eller kan man kanske ta bort uppdateringar som installerats men inte konfigurerats? I så fall hur? Bör jag ställa in Update på att inte hämta uppdateringar automatiskt?
Citera
2012-08-17, 18:04
Medlem
Porthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soroka
Sedan några dagar tillbaka laddar Windows Update gång på gång ner uppdateringarna KB2732500, 2729094, 2732487 och 2647753. När man startar datorn och de skall konfigureras vid uppstarten så går det bara fram till 15%, sedan står det att uppdateringarna inte kunde konfigureras varpå datorn startas om och Windows startas upp utan dem. De laddas dock ner direkt igen, och så börjar det hela om.

Felmeddelandet man får om man går in i Windows update och klickar på de misslyckade uppdateringarna är 80071A90. Enligt infon skall felet bero på att någonting annat, t.ex ett antivirusprogram, blockerar uppdateringarna men jag har försökt starta datorn med antivirusprogrammet avslaget. Jag har också försökt använda Microsoft FixIT men det hjälpte inte. Och om man startar datorn i Safe Mode så som Microsoft rekommenderar så går det överhuvudtaget inte att starta Windows Update. Virus och Malmare har jag kollat efter, men det fanns inget. Inte heller har jag installerat några skumma program de senaste dagarna utan har använt datorn precis som vanligt.

Vad kan vara fel? Vad skall jag göra? Systemåterställning? Eller kan man kanske ta bort uppdateringar som installerats men inte konfigurerats? I så fall hur? Bör jag ställa in Update på att inte hämta uppdateringar automatiskt?

Här har du en person som hade samma problem och som lyckades lösa det.

Nu förutsatte jag, klantigt nog, att du har Windows 7. Stämmer det?
Senast redigerad av Porthos 2012-08-17 kl. 18:05. Anledning: Tillägg till text.
Citera
2012-08-17, 18:37
Medlem
Sorokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porthos
Här har du en person som hade samma problem och som lyckades lösa det.

Nu förutsatte jag, klantigt nog, att du har Windows 7. Stämmer det?

Tack! Nej, det var jag som var klantig. Givetvis borde jag ha berättat att jag har ett autentiskt Windows 7 med Service Pack 1 installerat. Jag har heller aldrig haft några sådana här problem tidigare.

Nåväl, skall kolla nu om det som står i den där tråden funkar.
Citera
2012-08-19, 11:46
Medlem
Jag har installerat Windows 7 Ultimate på min bärbara och har program med uppdateringarna. Det verkar inte gå att installera några säkerhetsuppdateringar utan jag får alltid meddelandet att installationen misslyckades. Vissa uppdateringar går dock att installera men de flesta säkerhetsuppdateringar går inte. Jag har en crackad "piratversion" av windows kan tilläggas. Går det inte att få uppdateringarna att funka då?
Citera
2012-08-19, 18:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuughar
Jag har installerat Windows 7 Ultimate på min bärbara och har program med uppdateringarna. Det verkar inte gå att installera några säkerhetsuppdateringar utan jag får alltid meddelandet att installationen misslyckades. Vissa uppdateringar går dock att installera men de flesta säkerhetsuppdateringar går inte. Jag har en crackad "piratversion" av windows kan tilläggas. Går det inte att få uppdateringarna att funka då?

Det ska inte vara några problem.

Vad heter dessa uppdateringar som krånglar. Har du ett kB-nummer?
Citera
2012-08-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det ska inte vara några problem.

Vad heter dessa uppdateringar som krånglar. Har du ett kB-nummer?

Jadu jag har ca 80 uppgraderingar som inte vill installeras. Får väl ta en skärmdump på vilka det är för jag orkar inte skriva ner alla.
Citera
2012-09-05, 21:47
Medlem
Windows Uppdate Funkar Ej

Hej

Idag skulle jag installera en uppdatering på datan, den var på 45 mb. alltså inte så stor. Och nu har det stått Konfigurerar uppdateringar i 2 och en halv timme. Vad ska jag göra?

har vista
Citera
2012-09-05, 23:36
Medlem
Porthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FAjjLiiP
Hej

Idag skulle jag installera en uppdatering på datan, den var på 45 mb. alltså inte så stor. Och nu har det stått Konfigurerar uppdateringar i 2 och en halv timme. Vad ska jag göra?

har vista

Starta om datorn och se vad som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in