Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-20, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toogoodforyou
"Stäng inte av datorn
Installerar uppdatering 3 av 11"

Har min dator stannat på i nu 10 timmar. Har varit borta en längre tid och inte använt datorn, så är osäker på om det är buggat eller verkligen är en fet uppdatering, men antar att det måste vara något fel. Har testat starta om 3 gånger med samma resultat.

Är inte speciellt data kunnig, någon som varit med om något liknande eller finns det något sätt att skippa denna uppdatering? Sjukt frustrerande att inte kunna få igång sin dator!

Något är sannolikt fel för så där många timmar ska den inte stå !
Vad är det för uppdatering ?...Windows ? vilket KB nummer ?
Citera
2013-09-20, 13:30
Medlem
merlin2s avatar
läste inte för länge sedan om precis samma sak men där fick personen vänta i ca 18 timmar (om jag inte minns fel) innan hans dator hade uppdaterat alla delarna.

låt datorn vara igång åtminstone 24 timmar innan du gör något.
Citera
2013-09-21, 10:14
Medlem
Problemet med att avbryta/skippa är att det finns fall där Windows inte startade efteråt. Tappar du tålamodet kan du alltid ta risken.

Att det tar så lång tid skulle jag ta ett tecken på att det är dags att ta bort och installera om allt så fort uppdateringen är klar. Helst även ta bort och skapa ny partition på Windows disken när du ändå håller på. Lösningen till vissa av fel kräver att man gör det också eftersom det vid felen inte räckte att bara formatera och installera om Windows mm.

Har du inte redan backup så är det dags att fixa det. Det underlättar om man redan innan förbereder sig med att ladda ned alla drivrutiner, program mm som ska in efteråt. Man slipper stressen efteråt och ser att det inte är så jobbit.

Efteråt bruka jag själv direkt starta Windows Uppdate så det blir undanstökat och slipper har massor i kö. Jag tycker det är bättra att själv bestämma när den ska söka och uppdatera.
Senast redigerad av panpo98 2013-09-21 kl. 10:20.
Citera
2013-10-02, 10:05
Medlem
EvertTaub3s avatar
(Hjälp) Problem efter senaste uppdateringen

Gjorde en "automatisk uppdatering" och efter det har jag stött på en rad små men jävligt irriterande problem...

Startfältet i windows försvinner när jag använder chrome och spotify i maximerad ruta, jag kan varken starta om eller stänga av datorn och scrollen på musplattan har slutat fungera.. Vad fan beror det på? Hittar ingenting genom att googla

Tacksam för information
Citera
2013-10-02, 10:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad för sorts uppdatering var detta? Har du något namn på detta? Du nämner Windows, men dock inte vilket. Men har du någon nyare version så provar med en systemåterställning.
Citera
2013-10-02, 19:51
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2013-10-10, 16:54
Medlem
Tjena, igårkväll uppdaterades min dator medans den stängdes av. Nu när jag startade den har den fastnat på "förbereder konfiguration, stäng inte av datorn" i ca 2 h, är trött på detta då jag verkligen vill spela lite. Vad händer om jag stänger av datorn? För den verkar inte gå framåt iaf..
Citera
2013-10-10, 21:50
Medlem
Saandros avatar
Sitter på ett Windows 7 som inte är riktigt. Ska man updatera windows eller inte? Eller ska man bara uppdatera några särskilda?
Citera
2013-10-10, 21:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Sitter på ett Windows 7 som inte är riktigt. Ska man updatera windows eller inte? Eller ska man bara uppdatera några särskilda?

Hämtar hemma alla utom denna KB971033

Den kontrollerar WGA. Gör den inaktiv/dölj informationen.
Citera
2013-10-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro

Såklart du ska uppdatera , men vad menar du med några särskilda ?
Citera
2013-10-10, 21:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Såklart du ska uppdatera , men vad menar du med några särskilda ?

Du finner svaret i denna tråd -> https://www.flashback.org/t2236298
Citera
2013-10-12, 18:31
Bannlyst
När jag i morse skulle stänga av datorn ville Windows7 installera uppdateringar. Uppdatering 1 av 15 och 8 av 15 tog så lång tid att nu tio timmar senare är allt äntligen klart. Vid en tidigare uppdatering för några månader sedan var allt på datorn ändrat till fabriksinställningarna, så jag blev tvungen att gå tillbaka till en tidigare tidpunkt i datorns historia innan jag kunde göra om den uppdateringen. Den här gången var alla mappar och filer kvar, men det tog som sagt väldigt lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in