Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-14, 10:33
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toffeldjuret
Windows ville installera lite uppdateringar igår när jag skulle stänga av datorn. Det brukar den ju vilja då och då, så jag stängde av skärmen och tänkte att datorn som vanligt skulle stänga av sig när den var klar. Men nu när jag vaknade imorse så står den fortfarande på "Stäng inte av datorn. Installerar uppdatering 1 av 5" eller vad det står...

Vad ska jag göra?
Starta om datorn till att börja med. Vänta för att se om samma sak händer och om så, starta om igen och tryck F8 efter bios har laddat och välj sen Senaste fungerande konfiguration, eller vad den kan heta. (Det var ett tag sen. )
Funkar det fortfarande inte efter det, försök att göra en reparations-installation, dvs stoppa i din CD/DVD med operativsystemet.
För exakta instruktioner beroende på ditt OS, googla!
Sök på t ex "repair install Xp/Vista/windows 7" alltså välj det du har, inte skriv alla tre.
Citera
2011-07-14, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Starta om datorn till att börja med. Vänta för att se om samma sak händer och om så, starta om igen och tryck F8 efter bios har laddat och välj sen Senaste fungerande konfiguration, eller vad den kan heta. (Det var ett tag sen. )
Funkar det fortfarande inte efter det, försök att göra en reparations-installation, dvs stoppa i din CD/DVD med operativsystemet.
För exakta instruktioner beroende på ditt OS, googla!
Sök på t ex "repair install Xp/Vista/windows 7" alltså välj det du har, inte skriv alla tre.
Hur stänger jag av den? Ctrl+alt+delete funkade inte. Ska jag bara trycka på/hålla in knappen på datorn?
Citera
2011-07-16, 20:42
Medlem
Pallevantes avatar
Security Update for Windows Vista for x64-based Systems (KB2532531)

Update for Windows Vista for x64-based Systems (KB2533623)

Vill inte installeras, har provat i flera dagar. Det var ett gäng grejer som skulle uppdateras för ett par dagar sedan och alla andra fungerade, den här skiten vill sig inte.

Någon mer som haft problem?
Citera
2011-07-21, 10:53
Medlem
Guzs avatar
Behöver jag ha nätkoppling då jag installerar Windows-uppdateringar?

Hur funkar Windows/Microsoft Update, som jag har inställt att automatiskt tanka ner uppdateringar?

Det dyker ju upp en liten gul sköld som berättar att uppdateringar är redo att installeras: betyder det här att filerna fysiskt finns på min dator, och att jag kan koppla bort datorn från nätet medan jag låter uppdateringarna installeras?

(Jag frågar detta, eftersom det väl är bäst att koppla bort anitivirus medan uppdateringarna installeras, och då skulle jag helst inte vara kopplad till nätet).
Citera
2011-07-21, 11:07
Bannlyst
Varför skulle du koppla bort virusprogrammet, det har aldrig jag gjort och har aldrig haft något problem med detta.
Jag är inte helt säker men jag tror inte du kan koppla ifrån internet när den gula skölden visas, men du kan ju prova att göra det en gång, inget händer annat än att du får hämta uppdateringar igen.
Personligen föredrar jag att ej uppdatera automatiskt, men det är väl kanske en smaksak
Citera
2011-07-21, 11:46
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpiff
Varför skulle du koppla bort virusprogrammet, det har aldrig jag gjort och har aldrig haft något problem med detta.
Jag är inte helt säker men jag tror inte du kan koppla ifrån internet när den gula skölden visas, men du kan ju prova att göra det en gång, inget händer annat än att du får hämta uppdateringar igen.
Personligen föredrar jag att ej uppdatera automatiskt, men det är väl kanske en smaksak

Tja, orsaken är att då jag kikar runt på nätet så hittar jag flera rekommendationer - vid ominstallation av os - att man FÖRST ska köra windows update, och DÄREFTER installera a-v.

Och kikar man skilt på installation av security pack 3 så rekommenderar windows på sina supportsidor att man kopplar bort a-v så att det inte stör installationen.

Men OM windows update anger att en installation har lyckats, kan man då vara någorlunda säker på att den faktikst har lyckats? (Det vill säga: OM a-v stör installationen av en windowsuppdatering, kommer det att synas i windows update på så sätt att det står "misslyckades" vid den uppdateringen?)
Citera
2011-10-21, 03:56
Medlem
hjälp! Windows update i XP...

formeterade gammel datorn nu , och jag har automatiskt updatering på men det har inte kommit upp något ännu? va gör jag? Kan inte heller gå o köra via hemsidan, för den vill inte.

finns de något som gör att det tvingas att installera updateringarna ?
Citera
2011-10-21, 06:02
Medlem
pekalskis avatar
PJ starta om datorn och försök igen, fungerar det inte testa formatera igen?
Har du någon Internet anslutning?
Citera
2011-12-15, 21:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Windows update har kukat ur totalt, jag får upp meddelande om att det finns viktiga uppdateriar, jag kan söka och kan då se att det finns 15 viktiga och 35 valfria men jag kan inte välja vilka som ska installeras för uppdateringarna visas aldrig.

Hur fan fixar jag denna skiten?

http://oi43.tinypic.com/2hzi9e0.jpg
Citera
2012-01-04, 22:56
Medlem
Lång uppdatering?

Hej.
Jo, Jag stängde av datorn för en ca 2 timmar sen... Då startades en automatisk uppdatering... Denna har nu stått och tuggat ett bra tag på 1/2 uppdateringar...

Min fråga är nu om man vågar stänga av datorn utan att riskera för mycket? (= Inget)

Jag har Win7.
Senast redigerad av xXTheOneXx 2012-01-04 kl. 23:02.
Citera
2012-01-04, 23:03
Medlem
Ledighetsmaskinens avatar
Min netbook med Windows 7 stod och tuggade ett par uppdateringar här om dan i typ tre timmar när jag skulle stänga av den, om det hjälper nåt.

Känns så där att stänga av mitt i men det kanske nån annan vet mer om?
Citera
2012-01-04, 23:10
Medlem
TorrentLovers avatar
Nej, man ska helst låta den installera alla uppdateringar, för att förhindra dataförlust och korrupta systemfiler (som i värsta fall kan göra så att systemet inte går att starta alls).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in