2003-12-14, 18:36
Medlem
drinkmilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aziraphale
Så det gudomliga är så svagt i dessa tider att det får kläs i satans atribut för att locka tillbedjare...

Kristen black metal.. Finns det satanisk gospel också måntro?

Det som "lockar tillbedjare" är aldrig musik i sig själv.
Det är när människor får upleva Guds närvaro. något som du inte förstår innan du har mött Gud.

Innan du börjar prata om mass-psykoser och gärntvätt så kan jag tillägga att du Inte behöver ha en massa människor omkring dig eller sitta meditera eller rabbla mantran i två timmar för att möta Gud. Det behöver inte vara svårare än att börja prata med honom. Att öppna sitt hjärta och be honom komma.

Du kan ju fråga några hundra miljoner människor till som kan berätta om samma sak utifrån egna upplevelser. Ibland med väldigt påtagliga dramatiska konsekvenser som t.ex. ögonblickliga helanden. Berättar jag vad jag och folk jag känner har varit med om så kommer alla här att tro att jag ljuger så det är ingen idé om ingen frågar, men då får vi nog göra en ny tråd för det här är OT. Kunde bara itne låta bli att kommentera.
Citera
2003-12-15, 16:15
Medlem
Skägg-Krales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinkmilk
Det var drogfritt

Aj.

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 10 characters.
Citera
2003-12-16, 00:23
Medlem
MADs avatar
Och plötsligt tog den här tråden en intressant vändning....
Citera
2003-12-16, 00:50
Medlem
drinkmilks avatar
Är det någon av er som har hört något av banden tidigare?
Citera
2003-12-16, 01:02
Bannlyst
Citat:
Crimson Moonlight fick förrresten 9,5 av 10 i Rock hard för ett tag sedan och Pantokrator 7,5/10. Att få sådana siffor i en tidning som Rock hard är sånt som en del band använder i sin marknadsföring.

De som använder Rock Hard i sin marknadsföring är väl snarare band/artister som Bubbles, Kylie Minogue och Justin Timberlake.... Finns nog inget black/deathmetalband med självrespekt som skulle tillåta det.
Citera
2003-12-16, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aziraphale
Så det gudomliga är så svagt i dessa tider att det får kläs i satans atribut för att locka tillbedjare...

Kristen black metal.. Finns det satanisk gospel också måntro?

Du vet väl att "the devil has all the good tunes"?
Citera
2003-12-16, 01:06
Bannlyst
Citat:
Är det någon av er som har hört något av banden tidigare?

Jag har hört Pantokrator, "Blod" är väl från i år, om jag inte har fel? Rätt bra om det inte vore för deras texter, luddiga produktion, lugna partier och kristna livsåskådning. Finns ingen anledning att stödja ett kristet dödsmetallband när det finns så många andra bra.
Citera
2003-12-16, 01:08
Bannlyst
Förresten är det falsk marknadsföring att skriva att det är "black metal" de andra banden spelar--eller var det kanske så att du ville locka dit några ondskefulla satanister i frälsningssyfte? Hur som helst är det lågt som fan ( ), kalla skiten "white metal" iställlet så man vet när man ska hålla sig undan.
Citera
2003-12-16, 04:26
Medlem
drinkmilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
De som använder Rock Hard i sin marknadsföring är väl snarare band/artister som Bubbles, Kylie Minogue och Justin Timberlake.... Finns nog inget black/deathmetalband med självrespekt som skulle tillåta det.

Vill du ha exempel på metalband som gör det så skall du få det, men inte den här tiden på dygnet.
Citera
2003-12-16, 04:53
Medlem
drinkmilks avatar
Citat:
Förresten är det falsk marknadsföring att skriva att det är "black metal" de andra banden spelar

Jag hänvisar till mitt inlägg http://www2.flashback.info/scandinav...334#post655334.

Musikaliskt sett så är t.ex. Crimson Moonlight black metal. Att säga annat hade varit falsk marknadsföring. Black metal är inte längre nödvändigtvis värdeladdat. Det är bara att inse. Måste man, bara för att vissa vägrar inse att det till stor del har förlorat sin undergoundstatus, lägga till en lång förklaring istället för att bara säga "black metal" när det är det det är?

Begreppet white metal har blivit ett samlingsnamn för all metal med kristet budskap och kan därför inte användas. Det skulle i så fall vara "unblack" eller något för att herr Caine_Gothenburg skulel vara nöjd, men det skulle kanske mest låta löjligt i dona öron.

Citat:
--eller var det kanske så att du ville locka dit några ondskefulla satanister i frälsningssyfte? Hur som helst är det lågt som fan ( ), kalla skiten "white metal" iställlet så man vet när man ska hålla sig undan.

Hade jag lagt till ordet "kristen" framför så hade du bara dömt ut allt i förväg utan att veta hur det lät.
Citera
2003-12-16, 04:56
Bannlyst
Citat:
Hade jag lagt till ordet "kristen" framför så hade du bara dömt ut allt i förväg utan att veta hur det lät.

Nejdå, jag lyssnar gärna på kristen musik (Solomon Burke har gjort rätt mycket bra), men om jag har möjligheten att välja mellan två band som är lika bra musikaliskt, och det ena är kristet, så väljer jag det andra bandet.

Och black metal är ett värdeladdat ord. Genrens innebörd ändras inte av att det är fler som lyssnar på musiken.
Citera
2003-12-16, 04:57
Medlem
drinkmilks avatar
Citat:
Jag har hört Pantokrator, "Blod" är väl från i år, om jag inte har fel? Rätt bra om det inte vore för deras texter, luddiga produktion, lugna partier

Korrekt. Releaseparty på Bobfest 2003. (www.bobfest.org) Jag tycker också att en del har varit lite för slött. Det nya materialet de håller på med nu blir hårdare

OBS! Jag är INTE med i bandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in