Citat:
Ursprungligen postat av taggtråd
Mina polare var där. Dom sa att alla var kristna. Även banden. Kristna black metalband. Jag trodde faktiskt fram till nu att sådant inte fanns, utan att det bara var ett dåligt skämt

Jag tror att det är vissa som inte riktigt har hängt med här.
Black- och death metal är idag musikaliska gengrer. Orden hade ursprungligen en värdeladdning men det behöver de nödvändigtvis inte ha idag även om det givetvis finns väldigt mågna band med de åsikterna. Om du kollar runt i metal-scenen så komemr du nog att få se att det ofta bara är image. Hur många idag tror du verkligen använder corpse paint för att framkalla demoner?
Vissa kanske VILL att black skall handla om satanism, men idag så är det bara att acceptera att det har blivit sekulariserat.
Så, nej, det är inget skämt. Det finns många metalband i samtliga gengrer som är kristna och många som är riktigt bra också.
Var dina kompisar där hela kvällen?
Om de tröttnade vid första bandet så gjorde de en riktig miss. Kan jag ju upplysa om att det var deras första spelning någonsin. Om de hade varit kvar till de två sista(Crimson Moonlight och Pantokrator) så hade de fått se på annat.
Crimson Moonlight fick förrresten 9,5 av 10 i Rock hard för ett tag sedan och Pantokrator 7,5/10. Att få sådana siffor i en tidning som Rock hard är sånt som en del band använder i sin marknadsföring.
Tänk efter innan ni snackar om det ni inte vet något om.