• 1
  • 2
2003-12-12, 23:42
Medlem
drinkmilks avatar
Luccemetal
=========
*Admonish (black metal ...tror jag)
*Crimson Moonlight (black metal)
*Veni Domine (hmm... lite åt doomhållet. Vet inte hur de låter nuför tiden)
*Pantokrator (teknisk progressiv death metal med folkmusikinfluenser)
+ ett okänt band.

LÖRDAG 13 DECEMBER, 19.00-01.00
Stockholm Dreamcenter/Stockholm Klara
(Klarabergsviadukten 63, ingång Bleckholmsgatan 2)

www.luccemetal.tk

Visst, skit också. Man får ju inte annonsera..
Det är ju faktiskt ett litet inträde, så det här kanske klassas som annons. Jag vet inte. Jag har i alla fall inget med det att göra(dvs det är inget jag vinner något på) så jag skriver i alla fall för att ni inte skall missa det.

Det går bara in 300 personer så var där i tid.
Citera
2003-12-13, 00:06
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinkmilk

Helt plötsligt låter 'Absolute Panflöjt' (Dana Dragomir och Peter Jöback tolkar Smokie och UB40) på repeat som ett ok alternativ för en lördagskväll...
Citera
2003-12-13, 00:21
Bannlyst
Citat:
teknisk progressiv death metal med folkmusikinfluenser

Jag är SÅ glad att jag inte kommer att vara där
Citera
2003-12-13, 10:57
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:

.

Låter som Bigelf med en twist
Citera
2003-12-13, 11:13
Medlem
Skägg-Krales avatar
Jag tycker det låter schysst. 300 läderklädda death-metal fans som super till korna kommer hem.
Citera
2003-12-14, 02:35
Medlem
Le Saboteurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skägg-Krale
Jag tycker det låter schysst. 300 läderklädda death-metal fans som super till korna kommer hem.

eller 300 skrinande nersupna ronny och ragge wannabes. Nä tack. Det klarade jag mig utan en kväll som denna..
Citera
2003-12-14, 02:38
Medlem
taggtråds avatar
Mina polare var där. Dom sa att alla var kristna. Även banden. Kristna black metalband. Jag trodde faktiskt fram till nu att sådant inte fanns, utan att det bara var ett dåligt skämt
Citera
2003-12-14, 13:17
Medlem
Aziraphales avatar
Så det gudomliga är så svagt i dessa tider att det får kläs i satans atribut för att locka tillbedjare...

Kristen black metal.. Finns det satanisk gospel också måntro?
Citera
2003-12-14, 14:43
Bannlyst
Jepp, Danzig är satanisk gospel
Citera
2003-12-14, 18:10
Medlem
drinkmilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skägg-Krale

Det var drogfritt
Citera
2003-12-14, 18:10
Medlem
drinkmilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Saboteur
eller 300 skrinande nersupna ronny och ragge wannabes. Nä tack. Det klarade jag mig utan en kväll som denna..

Och vad i all världen har Ronny och Ragge med metal att göra?
Citera
2003-12-14, 18:24
Medlem
drinkmilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taggtråd
Mina polare var där. Dom sa att alla var kristna. Även banden. Kristna black metalband. Jag trodde faktiskt fram till nu att sådant inte fanns, utan att det bara var ett dåligt skämt

Jag tror att det är vissa som inte riktigt har hängt med här.
Black- och death metal är idag musikaliska gengrer. Orden hade ursprungligen en värdeladdning men det behöver de nödvändigtvis inte ha idag även om det givetvis finns väldigt mågna band med de åsikterna. Om du kollar runt i metal-scenen så komemr du nog att få se att det ofta bara är image. Hur många idag tror du verkligen använder corpse paint för att framkalla demoner?
Vissa kanske VILL att black skall handla om satanism, men idag så är det bara att acceptera att det har blivit sekulariserat.

Så, nej, det är inget skämt. Det finns många metalband i samtliga gengrer som är kristna och många som är riktigt bra också.
Var dina kompisar där hela kvällen?

Om de tröttnade vid första bandet så gjorde de en riktig miss. Kan jag ju upplysa om att det var deras första spelning någonsin. Om de hade varit kvar till de två sista(Crimson Moonlight och Pantokrator) så hade de fått se på annat.
Crimson Moonlight fick förrresten 9,5 av 10 i Rock hard för ett tag sedan och Pantokrator 7,5/10. Att få sådana siffor i en tidning som Rock hard är sånt som en del band använder i sin marknadsföring.

Tänk efter innan ni snackar om det ni inte vet något om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in