2019-06-03, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orthello
Tex är butiken där jag jobbar ombud för ett paketleveransföretag. Ingen där förutom jag (2 till nu pga jag lärt dem) känner till/nyttjar paketförfrågningsfunktionen. Så när kunder kommer och har glömt ta med sig löpnumret säger de bara "nej tyvärr, då måste du gå hem och hämta det". För de tror att alternativet är att manuellt kolla alla paket efter kunds namn, vilket tar för lång tid.

Medan jag hanterar ovanstående scenario snabbt via nämnda funktion - kollar upp kunds namn i listan på alla ankomstregistrerade paket X datum, eller mellan X-Y datumintervall om kund ej kan säga vilken dag paket ankom . Denna funktion lärde jag mig själv genom att knacka runt på terminalen, eller var det så att jag läste igenom tillhörande pärm.
Lite sent svar, men någon annan kanske kan svara på detta. Gäller detta Postnord/Pablo? Hade varit bra att känna till hur detta funkar, om det finns
Citera
2019-06-12, 21:08
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flawful
När Citygross öppnade i Trollhättan sökte över 4000 pers, dock är ju Trollhättan fortfarande ärrat av att Saab lades ned.

Ska börja jobba på Willys inom kort på frukt och grönt avdelningen. Nån som har erfarenhet av det eller liknande? Jobbet? Lön?

Hur är det då?
Citera
2019-07-02, 19:29
Medlem
Nihennas avatar
Varför skäller folk så mycket på varandra inom handels (främst matbutik?)

Har ett gäng kompisar som jobbar i matbutik. Ett gemensamt tema som alla drar upp är chefer som kan ilskna till ordentligt, och verkligen stå och gallskrika på dem när de har gjort något fel, eller kollegor som också skäller på varandra. Det känns som att det är något, inte nödvändigtvis med mina kompisar utan nån annan kollega på samma ställe, varje vecka.

Nu kan jag givetvis inte säga att "så här är det på alla matbutiker i hela Sverige"; men av alla kompisar jag har som jobbar, så är det verkligen BARA inom matbutik som det är så här mycket drama med gråt, skrik och tjafs.

Känns så sjukt främmande för mig som jobbar inom IT, där min värsta "utskällning" var att chefen inte ville att jag skulle göra en typ av jobb än för jag var inte utbildad nog för det, men han sa det respektfullt och bjöd mig på kaka samtidigt som han frågade om jag var ok och om jag tog det bra.

Ni som jobbar inom handels, känner ni igen er i den toxiska arbetsmiljön? Tjafsas och skriks det lika mycket i er butik? Om ja, varför tror ni att just Handels är ett sånt bråkträsk?
Citera
2019-07-02, 20:11
Medlem
därför att dom som jobbar inom handels inte får jobb nån annanstans.
Citera
2019-07-02, 20:34
Medlem
Amazon-mannens avatar
Dysfunktionell arbetsplats med många hudfärgshandikappade/kulturberikare ?
Citera
2019-07-02, 20:56
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Dysfunktionell arbetsplats med många hudfärgshandikappade/kulturberikare ?

Först tänkte jag idiot kommentar. Sen tänkte jag till igen och inser att du har rätt. Handels är bara massa mångakulturella personer utan utbildning från alla möjliga snuskiga ställen. Alla som har sina egna åsikter och religioner och ideologier och vad fan som helst. Jävla cluster fuck till arbetsplats.
Citera
2019-07-02, 20:57
Medlem
Inte upplevt det men ICA-handlare, vad är det för figurer egentligen? De kanske inte har samma bakgrund som IT-chefer får man gissa.
Citera
2019-07-02, 21:04
Medlem
skit dras till skitjobb.

nu har du svaret.
stäng tråden.
Citera
2019-07-02, 21:08
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Först tänkte jag idiot kommentar. Sen tänkte jag till igen och inser att du har rätt. Handels är bara massa mångakulturella personer utan utbildning från alla möjliga snuskiga ställen. Alla som har sina egna åsikter och religioner och ideologier och vad fan som helst. Jävla cluster fuck till arbetsplats.
Kanske inte bara invandrare. Även unga osäkra tjejer, de som jobbat länge och tror de vet hur allt ska gå till och löst folk som ser jobbet som ett tvång.

Alltså för ohomogent.
Citera
2019-07-02, 21:12
Medlem
vitgulvolvos avatar
Haft en hel del kontakt med butiksansvariga på diverse matbutiker. De flesta skulle jag säga är ganska lugna och hjälpsamma, om än ibland till synes stränga. Oftast väldigt upptagna (mycket att göra). Men jag har varit med om riktiga rötägg; passivt aggressiva, bossiga, jobbiga och konstiga. Skulle utifrån mina egna anekdotiska erfarenheter säga att medan det må finnas en överrepresentation av rötiga och fula matbutikschefer jämfört med övriga befolkningen tror jag inte att det är så påtagligt fler. Kommer väl kanske med det stora ansvaret och skitgörat som jobbet innebär.

Dock oerhört stor skillnad mellan IT och matbutiker. Det är ett faktum.
Citera
2019-07-03, 01:17
Medlem
En butikschef som startar ett bolag för att tjäna ihop kapital är inte nödvändigtvis en behaglig medmänniska, denne kan till och med tjäna lite extra genom att trycka till anställda. Det beror mest på om det är ett privatägt bolag eller inom en koncern.

Det blir lite spänd stämning kassapersonalen emellan i och med att de beroende av antal kunder ska ringa in varandra till kassorna i tid och otid, om kollegorna inte håller uppsikt och kilar dit självmant.

Livsmedelshandel är väldigt socialt och det blir drama i och med att kunderna i praktiken går före kollegorna. Det är tydligen lugnare på till exempel apotek där receptarier mer följer lagen och den är lite viktigare än kunderna i sig.
Citera
2019-07-03, 04:10
Medlem
För dom vill hana upp sig mot andra hanar samt honor ! Dom vill lyxnjuta av sin makt som endast är en illusion tills chef stampar in med sitt åtstramade skärp ala midjan... peter🤞🖕
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in