Citat:
Ursprungligen postat av
brackspace
Jag och två till har kommit fram till att kassörskor inte vill vara trevlig mot killar i deras egen dejtingspann för att markera att de inte är intresserad, eller inte vill att killar skall tro att deras trevliga bemötande skall tolkas som en flirt. Detta har vi kommit fram till genom många besök där vi studerat hur de är mot kunder före oss i kön. I denna kö kan det vara två äldre män i deras föräldrars ålder, sedan jag (+30 år, eller någon av mina vänner i samma ålder) och efter oss två kvinnor i deras föräldrars ålder. Dessa kunder före och efter bemöts med ett hej och ett leende. Efter betalning tittar de i kundens ögon och säger tack. När vi skall betala tittar de inte ens i våra ögon. De säger hej men inget mer!
Vi har en teori om att vi inte befinner oss i deras egen liga (utseendemässigt) och att de tror att vi kan tolka deras trevliga bemötande som att de är intresserad av oss. Manliga kassörskor, mindre attraktiva kvinnliga kassörskor och äldre kvinnliga kassörskor och äldre kvinnliga kassörskor är trevliga mot alla oavsett vem det är. De har ett serviceyrke och borde vara trevliga mot alla deras kunder. Själv tolkar jag inte ett trevligt bemötande som att kassörskan tycker jag är attraktiv. I min favoritbutik har jag min favoritkassörska och sitter hon där, väljer jag hennes kassa, men det är för att hon är så trevlig. Hon ligger under medel utseendemässigt men är så förbaskat trevlig att jag föredrar att stå i hennes kö.
Detta är vår teori. Fler som tänkt på detta?
Jag har tänkt i samma termer fast tvärtom, det är en liten söt sak där jag handlar som är så otroligt trevlig, extra lång ögonkontakt, extra stort leende osv och vad jag kunnat se inte alls förekommande på samma sätt mot andra.
Jag har dragit samma slutsats som du hon som säkert inte är en dag över 20 vågar släppa loss och skoja med mig som är +30 för att hon utgår ifrån att jagiinte är så korkad att jag skulle få för mig att hon vill ligga.
Dom borde ha en lapp i kassan eller på namnbrickan där dom skriver vilka dom vill ligga med och vilka dom bara vill ha en trevlig kontakt med så behöver man inte fundera så mycket.
Eller förut hade dom två knappar man kunde trycka på när man gick ut ur affären: ledsen gubbe/glad gubbe.
Man kanske kunde ha liknande system nu fast en knapp med en ståkuk och en med slak kuk så kan man göra sitt val när betalkortet är registrerat så kan kassörskan direkt kolla vilken kuk man valde och ta ens uppgifter.
Jag tror jag ska lägga det som förslag i förslagslådan i vår affär.