2015-09-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Jag har fått jobberbjudande från en ICA nära butik och en Willys.

Någon som har erfarenhet som kan berätta lite om hur det är att jobba på nån av dessa ställen? Jag har ingen erfarenhet av att jobba inom detaljvaruhandeln eller någon butik alls. Vad tycker ni är bäst?

Helt spontant skulle jag säga ICA. Är nog en fördel att börja på en liten butik för att få erfarenhet från många olika jobb uppgifter som du kan skriva på ditt cv för framtiden. Vet inte hur stor Willys butiken är.
Citera
2015-10-12, 19:18
Avslutad
Ni som jobbar i ICA-butiker, hur har era leveranser fungerat det senaste året sedan DSV tog över? Har det varit många leveranser som missat tidsfönstren? Är lite nyfiken på om det är samma problem över hela landet eller om vi i Göteborg är extra utsatta.
Citera
2015-10-12, 22:58
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ni som jobbar i ICA-butiker, hur har era leveranser fungerat det senaste året sedan DSV tog över? Har det varit många leveranser som missat tidsfönstren? Är lite nyfiken på om det är samma problem över hela landet eller om vi i Göteborg är extra utsatta.

Ot kanske men ni lär väl få ersättning när de missar fönstren? Får vi iaf 500-1500 beroende på hur mkt. Nästan så man önskar att de ska missa ibland.
Citera
2015-10-13, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Ot kanske men ni lär väl få ersättning när de missar fönstren? Får vi iaf 500-1500 beroende på hur mkt. Nästan så man önskar att de ska missa ibland.

Jag har ringt och krävt det några gånger men aldrig fått igenom det, "Så fungerar det inte brukar dom säga". Men uppenbarligen ljuger asen. Vet du om det står i några stadgar eller är det något ni lyckats förhandla fram själva?
Citera
2015-10-20, 15:20
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har ringt och krävt det några gånger men aldrig fått igenom det, "Så fungerar det inte brukar dom säga". Men uppenbarligen ljuger asen. Vet du om det står i några stadgar eller är det något ni lyckats förhandla fram själva?

Det är förhandlat med fraktbolaget. Vem ringer du? Vi ringer vår support och anmäler det och sen kräver dom fraktbolaget på avgift.

Skulle kontakta typ din regionschef och fråga hur avtalet ser ut.

Edit: jobbar inte på Ica
Citera
2015-10-24, 09:42
Medlem
Svenska matvarubutiker har nu börjat utrusta sina anställda med skyddsvästar som ska minska riskerna att dö vid knivöverfall och rån. Först ut är Willys i Ronneby.Läs mer......

http://www.friatider.se/skyddsv-st-till-anst-llda-p-willys
Citera
2015-10-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Svenska matvarubutiker har nu börjat utrusta sina anställda med skyddsvästar som ska minska riskerna att dö vid knivöverfall och rån. Först ut är Willys i Ronneby.Läs mer......

http://www.friatider.se/skyddsv-st-till-anst-llda-p-willys
För några år sen hade man trott att det var ett skämt men det är uppenbarligen verklighet 2015
Citera
2015-11-10, 17:59
Medlem
Guldfiskmannens avatar
Är att jobba på mataffär någon värd framtid att satsa på? Kan man leva bra på lönen, blir man less på jobbet snabbt?
Citera
2015-11-10, 19:04
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldfiskmannen
Är att jobba på mataffär någon värd framtid att satsa på? Kan man leva bra på lönen, blir man less på jobbet snabbt?

Jobbade för cirka 5 år sedan i en matbutik på heltid. Jobbade varannan helg och fick ut cirka 21 efter skatt varje månad. Satt ingenting i kassan. Var på lagret, skötte beställningar och körde varuplock/frontning av varor. Jag var inte avdelningschef/beställningsansvarig utan butiksmedarbetare på pappret.
Citera
2015-12-14, 18:33
Medlem
JoonaToivios avatar
Ska på arbetsintervju imorgon för ICA. Vad ska jag tänka på? Vad tror ni jag kommer få för frågor, eller skiljer sig den punkten mycket mellan butiksägare?
Citera
2015-12-14, 19:20
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldfiskmannen

Det beror på vad du har för ambitioner. Om du får en ansvarstjänst inom någon butik kommer du kunna få 27-33k brutto men där stannar det i stort sett. Om du blir butikschef får du ca mellan 30-65k beroende på storlek/erfarenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Ska på arbetsintervju imorgon för ICA. Vad ska jag tänka på? Vad tror ni jag kommer få för frågor, eller skiljer sig den punkten mycket mellan butiksägare?

Antagligen kommer du få väldigt mycket standardfrågor då jag antar det är typ en kassa/plock-tjänst? Försök inte framhäva dig som någon gud, se till att framhäv dig som en säker person som är medveten om sina brister/vad du vill bli bättre på samt att du har mkt engagemang.
Citera
2015-12-15, 00:56
Medlem
Askenars avatar
Hur mycket rabatt har ni?

Varför är vissa butiker sega med att ta in nya varor?

Ex jag fick en rabattkupong på en läsk men den fanns inte i den stora ICA-butiken. Jag fick en till efter ett par månader men ingen läsk där inte. OBS! Det var en speciell sorts läsk som säljs i andra butiker.

Ett annat exempel i samma ICA-butik, Gainomax nya drickkvarg fanns heller inte där trots att lokala gymmet annonserade om det.

Massa skumt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in