2014-06-18, 14:44
Medlem
1. Vart jobbar du?
ICA

2. Hur mycket tjänar du?
116 kr/h exkl. semesterersättning.

3. Deltid/Heltid/Sommarjobb/Extra jobbar du?
Extrajobbar

4. Fick du lov att praktisera eller någe innan?
Nej

5. Berätta lite om vad du gjorde för att få jobbet.
Gick ner till närmaste ICA med CV:et i handen och frågade efter butikschefen.
Citera
2014-06-24, 08:22
Medlem
legopelles avatar
Jag ska försöka få jobb på mitt lokala ICA Sormarxnad och Maxi. Skulle upskatta om någon kunde kommentera på mitt CV och personliga brev.

CV (PDF)
Personligt brev (PDF)

Vem frågar jag efter? Butikschef? Icahandlare? Personalansvarig? Bör jag fråga någon bland varorna eller kanske bakom post-o-schenker-disken?
Citera
2014-06-24, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legopelle
Jag ska försöka få jobb på mitt lokala ICA Sormarxnad och Maxi. Skulle upskatta om någon kunde kommentera på mitt CV och personliga brev.

CV (PDF)
Personligt brev (PDF)

Vem frågar jag efter? Butikschef? Icahandlare? Personalansvarig? Bör jag fråga någon bland varorna eller kanske bakom post-o-schenker-disken?

Butikschef. Vid varorna hade varit perfekt, men ta helst tidigt på morgonen kanske 30min efter öppning. Lagom innan leverans har hunnit anlända och précis vid frukost tid. Det sista du vill är att råka på personen medans han stressar. Papper I handen ren och hel.
Citera
2014-06-24, 18:44
Medlem
legopelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Butikschef. Vid varorna hade varit perfekt, men ta helst tidigt på morgonen kanske 30min efter öppning. Lagom innan leverans har hunnit anlända och précis vid frukost tid. Det sista du vill är att råka på personen medans han stressar. Papper I handen ren och hel.

Tack för hjälpen! Ska pallra mig dit så fort jag är nöjd med mina papper.

P.S. Jag råkade outa mig själv med tidigare länkar, så här är nya, om någon vill hjälpa mig med CV och personligt brev:
CV
Personligt brev
Citera
2014-06-24, 22:09
Medlem
1. Vart jobbar du?
Ica supermarket

2. Hur mycke tjänar du?
130 sek

3. Deltid/Heltid/Sommarjobb/Extra jobbar du?
Sommar/extra jobbar

4. Fick du lov att praktisera eller någe innan?
nej.

5. Berätta lite om vad du gjorde för att få jobbet.
Blev tvungen av farsan
Citera
2014-06-25, 00:23
Medlem
Sweeper80s avatar
Jag har handlat på hur många, både ICA- och Coop-, butiker somhelst runt om, i vårt avlånga land!

Hur kommer det sig, att den minst trevliga ICA-anställda är mycket trevligare än den mest trevliga coopanställda? Är det så hemskt att jobba på Coop att man ofta måste vara ett svin mot kunderna?

Alla är alltid trevliga på ICA, nästan aldrig på Coop.
Citera
2014-06-25, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jag har handlat på hur många, både ICA- och Coop-, butiker somhelst runt om, i vårt avlånga land!

Hur kommer det sig, att den minst trevliga ICA-anställda är mycket trevligare än den mest trevliga coopanställda? Är det så hemskt att jobba på Coop att man ofta måste vara ett svin mot kunderna?

Ica är mer framgångsrikt än Coop, kan vara bättre löner och arbetsvillkor samt gladare chef? :P
Citera
2014-06-25, 14:19
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80

Som tidigare svarat, det blir alltid lite halvdålig stämning när det är nedskärningar etc vilket kan vara anledningen. Sen håller jag förövrigt inte med dig, i vissa ica-butiker är alla hur glada och trevliga som helst och i andra not so much och likadant i vissa coop-butiker.
Citera
2014-07-01, 09:43
Medlem
legopelles avatar
Sådärja, nu har man lämnat sina papper till i alla fall en butik. Gick lite sådär. Första gången var chefen upptagen. Andra gången blev jag sjukt nervös när chefen kom.

Han var trots det trevlig och sa att jag får höra av mig senare när det finns jobb. Typ i början av september.

Nu kan man i alla fall säga att men har försökt!
Citera
2014-07-30, 13:40
Medlem
A går med på att ta B's pass. Chefen är informerad och godkänt det. Schemat är ändrat.

A ändrar sig fyra dagar innan. A menar att det är B's ansvar att nu jobba eller hitta en ersättare, då det är B's pass.

B menar att det är A's ansvar, eftersom denna ingått en överenskommelse.

A insisterar. B insisterar.

Vad är normen inom denna bransch? Finns det någon regel som vägleder?
Vad tycker ni?
Citera
2014-07-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orthello
A går med på att ta B's pass. Chefen är informerad och godkänt det. Schemat är ändrat.

A ändrar sig fyra dagar innan. A menar att det är B's ansvar att nu jobba eller hitta en ersättare, då det är B's pass.

B menar att det är A's ansvar, eftersom denna ingått en överenskommelse.

A insisterar. B insisterar.

Vad är normen inom denna bransch? Finns det någon regel som vägleder?
Vad tycker ni?

A har ansvaret. I synnerhet med tanke på att chefen har varit med och ändrat i schemaläggningen. Tjafsen som uppstår i de här situationerna blev anledningen till att vi numera inte får byta pass om det inte gäller akutfall så sköt det snyggt.
Citera
2014-07-30, 17:10
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
A har ansvaret. I synnerhet med tanke på att chefen har varit med och ändrat i schemaläggningen. Tjafsen som uppstår i de här situationerna blev anledningen till att vi numera inte får byta pass om det inte gäller akutfall så sköt det snyggt.

Håller helt med. Som du säger så funkar det ändå inte för B att gå till chefen med det här problemet eller för B att inte dyka upp på arbetstiden och skylla allt på A. Även om det rent "juridiskt" är A som har ansvaret så är det i praktiken både A och B ansvaret för att någon löser situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in