Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-19, 15:45
  #649
Medlem
Knäckebröds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayBaK
jag betalade med VISA men det har fungerat att beställa därifrån innan p.g.a att det står ingen betalningsinformation i brevet onlineapoteket skickar.. endast mitt namn och address..
Cash is king. Nu borde det rimligtvis finnas möjlighet att koppla en genomförd transaktion (ditt kort) till ärendet. Vet inte ifall dom gör det. För smått vill jag tro. Men ändå...
Citera
2006-07-19, 15:47
  #650
Medlem
RayBaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knäckebröd
Cash is king. Nu borde det rimligtvis finnas möjlighet att koppla en genomförd transaktion (ditt kort) till ärendet. Vet inte ifall dom gör det. För smått vill jag tro. Men ändå...

hur ska jag göra då?
Citera
2006-07-19, 15:51
  #651
Medlem
Knäckebröds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayBaK
hur ska jag göra då?
*Tänker* Jag svänger personligen aldrig med mitt kort om jag får för mig att eu-shoppa.
Citera
2006-07-19, 15:55
  #652
Medlem
RayBaKs avatar
blev så jäkla nervös bara p.g.a att det är andra brevet dom skickat, det första brevet som jag sket i att svara på stod det:
--------------------------------------------------------
För att behandla er försändelse behövs ytterligare uppgifter enligt specifikation nedan. Var vänlig att komplettera och posta det till oss tillsammans med detta medelande..

Inportförbjudna läkemedel
alt1. returnera hela försändelsen
alt2. överlåta läkemedel till tull för förstöring

var god välj alt.1 el alt.2
och underkeckna med underskrift

--------------------------------------------------------
det andra dom skickade kom 3dagar senare så stod det att dom inkallat tullens åklagare.

Men om jag skiter i att ringa o skickar tillbaka det första brevet och skriver:

"Gör precis vad ni vill, jag har inte beställt något läkemedel från utlandet
Mvh "mitt namn"

tror ni dom skiter i att dra det vidare då??
Citera
2006-07-19, 16:58
  #653
Medlem
Knäckebröds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayBaK
blev så jäkla nervös bara p.g.a att det är andra brevet dom skickat, det första brevet som jag sket i att svara på stod det:
--------------------------------------------------------
För att behandla er försändelse behövs ytterligare uppgifter enligt specifikation nedan. Var vänlig att komplettera och posta det till oss tillsammans med detta medelande..

Inportförbjudna läkemedel
alt1. returnera hela försändelsen
alt2. överlåta läkemedel till tull för förstöring

var god välj alt.1 el alt.2
och underkeckna med underskrift

--------------------------------------------------------
det andra dom skickade kom 3dagar senare så stod det att dom inkallat tullens åklagare.

Men om jag skiter i att ringa o skickar tillbaka det första brevet och skriver:

"Gör precis vad ni vill, jag har inte beställt något läkemedel från utlandet
Mvh "mitt namn"

tror ni dom skiter i att dra det vidare då??

Sorry, något med internetsk*ten. Nej, jag vill inte tro att de finner något intresse av att dra det vidare med anledningen av ringa mängd. Tror att paketet går till kasseringen. Vet dock inte hur styvt dom ser på det. Någon annan bör ha råkat ut för liknande och kanske kan delge något tips under dagen, om du har möjlighet att vänta.
Citera
2006-07-19, 18:00
  #654
Medlem
bara att ringa

bara att ringa och säga att du inte har en aning vad som finns i paketet. hänt mig 3 gånger.. oftast har t.om online-apoteken en policy att dom skickar nya gratis om du kan visa papper på att tullen tagit det. enda dom sa på tullverket "ja inte så mycket vi kan göra åt detta men du ska veta att det du gör är olagligt" men jag sa bara hela tiden att jag inte hade en aning vad han snackade om. dom är ju inte så tröga o skicka med kvitton precis när dom vet att det är olagligt i dom flesta länderna.. sist så la dom 100st diazepam mellan två vyrkort och tejpa igen o posta.. 5 av 4 brev gick igenom. första tog dom. resten missade dom.
Citera
2006-07-19, 20:53
  #655
Medlem
M/Hysterioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasigt
bara att ringa och säga att du inte har en aning vad som finns i paketet. hänt mig 3 gånger.. oftast har t.om online-apoteken en policy att dom skickar nya gratis om du kan visa papper på att tullen tagit det. enda dom sa på tullverket "ja inte så mycket vi kan göra åt detta men du ska veta att det du gör är olagligt" men jag sa bara hela tiden att jag inte hade en aning vad han snackade om. dom är ju inte så tröga o skicka med kvitton precis när dom vet att det är olagligt i dom flesta länderna.. sist så la dom 100st diazepam mellan två vyrkort och tejpa igen o posta.. 5 av 4 brev gick igenom. första tog dom. resten missade dom.

Gör som han säger här, eller ge f-n i att ringa så kommer de inte att höra av sig mer. Har själv åkt dit för ett antal år sedan men det var p.g.a. jag inte visste bättre då än att jag erkände, samt att jag betalade med betalkort och noll-koll-firman hade lagt med fakturan med mitt kortnummer i paketet.

MVH : M/Hysterios
Citera
2006-07-23, 22:22
  #656
Medlem
Hej ska till bulgarien på tisdag. såg här att imovane kodein och nån benzo skulle vara recept fritt
hur mtcket av varje vågar man ta med sig tillbaka till sverige?
sen är det så att jag är starkt beroende av ghb och undrar om det är stor chans att åka fast om man skulle ta med sig lite har ju ingen lust att få avtändning där nere

mvh mattias
Citera
2006-08-07, 12:40
  #657
Medlem
Min tur att torska i tullen...

Fick idag ett brev med ärendenummer där tullkriminalen/åklagaren sade att en försändelse med reglerade preparat adresserade till mig var beslagtagna (det rör sig om ca 50 imovane) från spanien, och att jag ombads ta kontakt med honom per telefon.

Nu har jag läst igenom tråden, och läst flera inlägg med lång tidsskillnad mellan dem, där man råds att dels skita i att ringa, och dels att ringa och neka. Till saken hör att jag betalat med visa, men kvitto och så brukar ju sällan skickas med.

Min fråga nu, hur ligger det till? De som inte ringt upp, vad har hänt i efterhand, har en utredning startat eller vad, har tullen hört av sig igen?

Idag, 2006, vad händer om jag ringer och nekar? Är lite nervös och ser fram mot svar...
Citera
2006-08-08, 01:37
  #658
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasigt
5 av 4 brev gick igenom

Well done!
Citera
2006-08-08, 19:37
  #659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lestat
Hej ska till bulgarien på tisdag. såg här att imovane kodein och nån benzo skulle vara recept fritt
hur mtcket av varje vågar man ta med sig tillbaka till sverige?
sen är det så att jag är starkt beroende av ghb och undrar om det är stor chans att åka fast om man skulle ta med sig lite har ju ingen lust att få avtändning där nere

mvh mattias

kom hem från bulgarien i torsdags och jag tog med mig imovane ca30 tabletter á 7,5mg och nån polare tog nå efedrin.. det köper du receptfritt på apoteket där. Jag frågade efter stilnoct men de sa dom va receptbelagt, men du finner ett apotek i varje hörn så de lär finnas nåt ställe där de säljer under kassan.
Citera
2006-08-08, 23:45
  #660
Medlem
Vicious Edds avatar
Blir konfunderad när jag läser att somliga fått en massa brev osv för att tullen tagit ett brev med Tramadol. När jag beställde samma sak hade tullen öppnat paketet, granskat allt och sett Tramadolen, men sen tejpat igen paketet och låtit det gå vidare.

Väldigt inkonsekvent från deras sida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback