Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 19:58
  #1849
Medlem
tjejengbgs avatar
Från vilka länder inom EU kan man beställa icke narkotikaklassade läkemedel? Jag söker nämligen efter Alfuzosin eller Terazosin som är reciept belagt läkemedel för prostata cancer.
Citera
2018-03-03, 14:08
  #1850
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tjejengbg
Från vilka länder inom EU kan man beställa icke narkotikaklassade läkemedel? Jag söker nämligen efter Alfuzosin eller Terazosin som är reciept belagt läkemedel för prostata cancer.

Du borde kunna hitta brittiska sidor? Kolla steroid forumet. Vet ej om det är vad du ska använda medicinen till men vet att det finns en del sådan medicin som används av båda lagen.
Citera
2018-03-03, 19:47
  #1851
Medlem
Motorola80s avatar
Har en vän som sitter och är ganska orolig.

Han har använt sin egen adress, men haft den förra lägenhethavarens namn på paketen.

Nu har tullen tagit ett paket, i normala fall och av erfarenhet så vet jag att tullen lär höra av sej till adressen dit det skulle skickats, men, efternamnet är MKT ovanligt på det som stod på brevet.. faktist så är det bara en enda som heter det i Sverige.

Kan ni av erfarenhet säga vad ni tror, får han brevet hem eller letar de på personen som ovetandes haft sitt namn på några paket?

Tack på förhand!
Citera
2018-03-04, 15:36
  #1852
Medlem
rockypatel66s avatar
Någon som har importerat mindre mängd kokain eller ecstasy och fått problem med tullen?
Citera
2018-03-04, 15:46
  #1853
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Motorola80
Har en vän som sitter och är ganska orolig.

Han har använt sin egen adress, men haft den förra lägenhethavarens namn på paketen.

Nu har tullen tagit ett paket, i normala fall och av erfarenhet så vet jag att tullen lär höra av sej till adressen dit det skulle skickats, men, efternamnet är MKT ovanligt på det som stod på brevet.. faktist så är det bara en enda som heter det i Sverige.

Kan ni av erfarenhet säga vad ni tror, får han brevet hem eller letar de på personen som ovetandes haft sitt namn på några paket?

Tack på förhand!

Dom skickar brev dit försändelsen ska. Svarar ej din kompis så kommer dom kanske leta vidare. Hoppas din vän svarar. Fegt och korkat gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Någon som har importerat mindre mängd kokain eller ecstasy och fått problem med tullen?

Kort svar ja. För att kunna svara mer utförligt så vore det bra att veta om det skickas från skandinavien, inom eu eller vartifrån?
Citera
2018-03-04, 15:50
  #1854
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveyouiggy
Kort svar ja. För att kunna svara mer utförligt så vore det bra att veta om det skickas från skandinavien, inom eu eller vartifrån?

Belgien, Holland eller Balkanländer. Alltså inom EU men utanför Skandinavien.
__________________
Senast redigerad av rockypatel66 2018-03-04 kl. 16:33.
Citera
2018-03-04, 18:38
  #1855
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveyouiggy


Kort svar ja. För att kunna svara mer utförligt så vore det bra att veta om det skickas från skandinavien, inom eu eller vartifrån?

Vad köpte du och vilken mängd?
Citera
2018-03-09, 17:10
  #1856
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Någon som har importerat mindre mängd kokain eller ecstasy och fått problem med tullen?


Dags att räkna med husis.
Citera
2018-03-09, 17:14
  #1857
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjejengbg
Från vilka länder inom EU kan man beställa icke narkotikaklassade läkemedel? Jag söker nämligen efter Alfuzosin eller Terazosin som är reciept belagt läkemedel för prostata cancer.

Du måste ju fortfarande ha recept för det i Sverige om det är receptbelagt här, annars är det läkemedelssmuggling/brott. Inte lika kärvt som narkotikaklassade substanser givetvis, men det är inte som att du kan beställa 100 lådor lyrica från eu-land och trycka i dig bara för att det inte är narkotikaklassat i Sverige.
Citera
2018-03-09, 23:01
  #1858
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Dags att räkna med husis.

Så det är ingen idé? Egen erfarenhet?
Citera
2018-03-09, 23:12
  #1859
Medlem
Zulfaqars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Så det är ingen idé? Egen erfarenhet?

Inte just Kokain, men något från Europa kan du räkna med dom har bra koll på. Kolla bara tullens insta och all skit dom tar på daglig basis. Vet flera som har fått brev hemma dom senaste åren när dom försökt, jag med.
Citera
2018-03-09, 23:17
  #1860
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Inte just Kokain, men något från Europa kan du räkna med dom har bra koll på. Kolla bara tullens insta och all skit dom tar på daglig basis. Vet flera som har fått brev hemma dom senaste åren när dom försökt, jag med.

Hmm okej..vad hände när du fick brevet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback