2012-10-26, 22:56
Medlem
25 kg Pytt i panna
5 kg russin
15 kg fläskfilé
En jätteburk med lagerblad (används fortfarande 17 år senare...)
2 kg Marabou mjölkchoklad (50 st á 43 g)
500+ Lipton yellow label tepåsar
3 plattor med leverpastej på guldburk (till katten)
Kryddor i största allmänhet
Portionspåsar med chokladdryckspulver (ett hundratal)
En jäkla massa annat käk som jag inte kommer på just nu
Kallingar och strumpor som alla andra
P-påse
Citera
2016-04-21, 16:01
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Den här gröna gamla bagen, vad den nu kallas.
Några delar från ett fallfärdigt Draken-plan.
Några 9mm kulor, både skarpa och med röd lösplugg.
Bensin, fylla tanken på min bil 2 gånger på drivmedelsstationen.
Citera
2016-04-21, 17:30
Medlem
another-devils avatar
Lite 7.62 lys och skarp, 9 mm skarp, skjortor, kallingar, P-påsen,

Slarvade bort en ksp 58 i skogen en gång (de stamanställda befälen såg faktiskt lite stressade ut) men vi hittade den igen

Mina kängor som försvann på badet i Linköping kom dock aldrig tillbaka.
Citera
2016-04-21, 19:30
Medlem
MrBulldoggs avatar
P-påsen, 2 tjocktröjor, ett antal plattor leverpastej i guldburk med tillhörande mängd pansarkex (har fortfarande inte hittat något som går upp mot kronans leverpastej i det civila ), en bultsax modell gigantisk ("huvudnyckeln"), samt tillräckligt med skokräm och vaxfett att jag väl över 20 år senare är välförsedd på skovårdsfronten.
Citera
2016-04-21, 23:00
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
En bonde jag kände sedan unga år hade en jävla massa grönmålade fordon hemma hos sig. Några var gråa minns jag med.

Iaf lekte jag "krig" i dessa då, nu efter många år, kom det fram att han lyckats sno flera släpkärror, en lastbil, ytterligare två fordon valp tror jag, och flera grönmålade maskiner, traktor sen nå mer på hjul. Är säker på att det fanns fler saker undangömda i den stora ladan. Aningens förvånande också då dennes gård inte låg direkt nära till något regemente. Detta var på glada 70-talet. Fordonen/maskinerna verkade tämligen nya vad jag kan minnas. Vill minnas att han sålde dessa in på -90 till andra bönder i trakten, kommer ihåg detta då jag fick ratta dessa och leka i de och ibland kom det bondgubbar och körde de runt lite på gården innan det vart försäljning. Jävligt dammiga var de det minns jag med.

Hur exakt detta gått till vet jag inte. Han dog förra året. Och det hela kom fram när jag och dennes bror talade om minnen från förr på gården. Trodde att han kanske fått de eller hade dessa i förvar hos sig på gården, men tydligen var så inte fallet. Möjligen var det tänkt att de skulle vara i förvar....men inte i hans lada hehe
Citera
2016-04-21, 23:43
Medlem
Jag snodde en del under lumpen men har glömt det mesta. Det jag dock kommer ihåg är blåa knallskott som vi hade på PV och som jag slängde på renhjordar i Västerbottens inland under nattetid. Efter lumpen naturligtvis.

I strålkastarljuset blev vägen en rörlig massa som inte flyttade sig. Stannade och i minus 25 och så blev det hangranatskast två salvor och det var underbart när jag såg två ljusbollar under renarna och hörde två rejäla knallar sekunden senare! Vägen var ren-fri sekunden efteråt!

Vid ett tillfälle tog jag hem AK4 i en persedel för att rengöra den hemma, slutstycke medföljde. Inte så farligt tyckte jag men nu så här i efterhand så kan det inte tyckas va ok!

Vill påpeka att jag inte hade med mig en massa patroner till AK. Däremot så hade jag snott ett gäng tidigare!

Jag var befäl men hade lite hyss för mig!
Citera
2016-04-23, 11:27
Medlem
flyer1s avatar
Basker,frystorkat mat, samt lite ammo.
Citera
2016-04-23, 13:00
Medlem
Snodde inget, önskar däremot att jag hade varit tjuvig nog att sno "Värmetröja90" eller vad "flecetröjan" hette. Gillade den! =)
Senast redigerad av nilltre 2016-04-23 kl. 13:06.
Citera
2016-04-23, 13:03
Bannlyst
Snodde sjukt mycket men det som var värst mest bland vännerna var knallskotten.
Citera
2016-04-23, 13:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Snodde inget medvetet men några grejor "slank" med hem av misstag som ett par klädesplagg utöver nu det man fick sparat som säkringssprintar till handgranater, tomhylsor, märken etc. Det mer allvarliga man nu kunde sno med sig relativt enkelt var annars skarp ammo. Var ingen vidare koll på den saken. Eller något annat egentligen än då själva vapnen som det blev ett jävla liv om nu något råkade vara på villovägar. Skulle man nu vilja sno hade man ju kunnat spara ihop en rätt stor samling av allehanda saker.
Citera
2016-04-23, 15:00
Medlem
Hobbybondes avatar
Ett gäng sprängdegsstavar och tändhattar. Bra-att-ha-grejer.
Citera
2016-04-23, 22:29
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuget
Snodde sjukt mycket men det som var värst mest bland vännerna var knallskotten.
Knallskotten fick man hem dom var roliga, bensin fick man hem åxå minns jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in