Citat:
Ursprungligen postat av Nisse
Tja...Har hört följande via en polare som lämnade skrot till en STOR skrot nere i Småland vid stambanan .Han fick en mindre visning ,när han var där bla visade dem honom en stridsvagn dem håll på att skrota ,helt ok stridsvagn ,inga fel men skrotas skulle den lika väl,skrotkillarna berättade för honom att det kunde komma in grejor som var HELT NYA ! ,från olika beredskapslager som skall utgå ur organisationen och som skrotades
Moralkakor??? tycker det rimma dåligt!
Men om man lägger ner förband så blir det naturligtvis en massa överflödigt matriel. Oavsett om grejerna är nya så har man ingen användning för dem. Och även om det är oanvänt så kanse det är föråldrat. Men det mesta säljs trots allt, men inte till privatpersoner. Men vad gör man med en stridsvagn liksom? Känns logiskt att skrota dem om de inte behövs, funktionsdugliga eller inte, men jag trodde nog att det var försvaret själva som skötte det?
Citat:
Ursprungligen postat av fox_343
en mina som låter (tjuter) och lyser (brinner) istället för att sprängas
Kan ju lägga till att det är smått traumatiskt att dra igång en sådan i huvudhöjd ett par meter bort... fick testa på det under mitt baskerprov, "gå och hämta den där lådan där borta"
Med en låda sådana kunde man nog kommit på lite stunts att utsätta diverse bekanta för