Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-17, 23:03
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Jag har haft två Windows Mobile-mobiler med så många minimerade program att man kunde spy. Jag uppskattar att ha en telefon som koncentrerar sig på en sak åt gången men i gengäld gör det jävligt snabbt och bra.

Vad har windows mobile-mobiler med Iphone att göra?
Varför gör du jämförelsen?
Citera
2009-08-18, 03:48
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Sade jag att det är mycket? Nej jag sade:

Det är ju då du tar kontakt med Apple för nyttja garantin, eller hur? Vilket är vad vi pratar om just nu (även om det är slightly OT plus att jag börjar tycka att telefonen är i fel forumsdel, men, men...) Du bryter garantin om du jailbreakar telefonen. Och om nu telefonen går sönder på så vis att den inte går att återställa så är du ju av med garanting.

Det spelar ju ingen roll om det ”oftast” är mjukvaran som strular, det är ju när man har en ickefungerande telefon man behöver garantin, inte när den fungerar.

Trodde jag var ganska uppenbart, för att vara lite dryg.

det jag menade med att det oftast är mjukvaran som krånglar är att det då bara är att köra en återställning i itunes. med andra ord är det väldigt sällan att telefonen går sönder till den grad att det inte rör sig om användar påverkan istället för att det är hårdvaran som har gett upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Vad har windows mobile-mobiler med Iphone att göra?
Varför gör du jämförelsen?

har försöker berätta för dig att telefonen kommer bli seg om den funktionen det pratas om även finns till iphone.
Citera
2009-08-18, 07:12
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
det jag menade med att det oftast är mjukvaran som krånglar är att det då bara är att köra en återställning i itunes. med andra ord är det väldigt sällan att telefonen går sönder till den grad att det inte rör sig om användar påverkan istället för att det är hårdvaran som har gett upp.

Men så svårt kan det ju inte vara att medge att det kan bli ett jobbigt läge om telefonen helt lägger av och man jailbreakat den? Vi pratade ju inte om att mjukvaran strulade utan att garantin bryts om man jailbreakar den, så varför pratar du om något annat? Har du haft sönder den själv gäller ju inte garantin ändå.

Det är dessutom inte helt ovanligt att folk får problem med sina iPods så att de inte går att återställa, varför skulle iPhone vara bättre där?

Von0ben undrade nyss om det fanns mått av fanboyism över att inte vilja jailbreaka, jag börjar undra om det inte är tvärtom hos dig. Läs vad du själv skrev och vad jag svarade på det. Kan du inte ens se en risk med att jailbreaka den kontra garanti? Den är inte stor, men den är ju större än om du inte jailbreakar den.

Och det är då ytterligare en del för min del som gör att jag väljer – till en början i alla fall –*att avstå jailbreak.
Citera
2009-08-18, 08:01
Medlem
systems avatar
Jag hade min iPhone jailbreakad innan uppgraderingen till senaste mjukvaran. Detta bl.a. för att jag trodde jag ville filma, mms:a och använda telefonen som modem.

Dock filmade jag aldrig, inte heller skickade jag några mms (e-post är ju tusen gånger smidigare). Att ställa in telefonen som modem verkade dessutom osedvanligt krångligt (läs: ”ej Macmässigt”).

Att filhantera(!) vet jag inte varför jag skulle ha behov av. Mailbilagor finns ju i mailet, som dessutom är en pocketutgåva av mailen på mina fasta datorer. Om jag vill använda iPhonen som lagringsenhet (trådlös), dessutom med möjlighet att läsa filer, så slår jag bara på gratisprogrammet Discover.

Om jag hittar något måste ha-program som inte funkar med originalversionen av operativet så kan det hända att jag Jailbreaker igen.

Edit: Jag fann att telefonen blev mer instabil då den var jailbreakad. Jag fick ganska ofta (2–3 ggr/dag) programlåsningar vilket gjorde att jag var tvungen att gå ur telefonen och sedan ta mig in igen. Vid några tillfällen (1–2 ggr/mån?) var omstart det enda som hjälpte.
Senast redigerad av system 2009-08-18 kl. 08:09.
Citera
2009-08-18, 12:49
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Men så svårt kan det ju inte vara att medge att det kan bli ett jobbigt läge om telefonen helt lägger av och man jailbreakat den? Vi pratade ju inte om att mjukvaran strulade utan att garantin bryts om man jailbreakar den, så varför pratar du om något annat? Har du haft sönder den själv gäller ju inte garantin ändå.

Det är dessutom inte helt ovanligt att folk får problem med sina iPods så att de inte går att återställa, varför skulle iPhone vara bättre där?

Von0ben undrade nyss om det fanns mått av fanboyism över att inte vilja jailbreaka, jag börjar undra om det inte är tvärtom hos dig. Läs vad du själv skrev och vad jag svarade på det. Kan du inte ens se en risk med att jailbreaka den kontra garanti? Den är inte stor, men den är ju större än om du inte jailbreakar den.

Och det är då ytterligare en del för min del som gör att jag väljer – till en början i alla fall –*att avstå jailbreak.

om det skulle vara så att jag hamnar i den minimala chansen som det är frågan om då ganrantin inte gäller, får jag helt enkelt köpa en ny lur svårare är det inte. jag kan väl även passa på att säga att det då fan inte blir en iphone.
Citera
2009-08-18, 12:52
Medlem
Von0bens avatar
Citat:

har försöker berätta för dig att telefonen kommer bli seg om den funktionen det pratas om även finns till iphone.

En multitaskingfunktion är väl inte i sig något dåligt? Det som är dåligt är ifall den fungerar dåligt - och det ligger såklart på den aktuella telefonen att klara av.
Citera
2009-08-18, 13:02
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
En multitaskingfunktion är väl inte i sig något dåligt? Det som är dåligt är ifall den fungerar dåligt - och det ligger såklart på den aktuella telefonen att klara av.

nej absolut inte, men det just han ville påpeka var att det är dåligt då telefonen blir seg bara för att han inte stänger ner det han inte använder.
Citera
2009-08-18, 14:07
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
nej absolut inte, men det just han ville påpeka var att det är dåligt då telefonen blir seg bara för att han inte stänger ner det han inte använder.
Men vad är poängen med att dra upp det värsta skräckexemplet (och överdriva det en aning?) för att kunna argumentera att det är bättre att multitasking saknas i iPhone?
Citera
2009-08-18, 14:09
Medlem
Deliras avatar
Citat:
om det skulle vara så att jag hamnar i den minimala chansen som det är frågan om då ganrantin inte gäller, får jag helt enkelt köpa en ny lur svårare är det inte. jag kan väl även passa på att säga att det då fan inte blir en iphone.

Kul för dig, men jag är väldigt säker på att du är i minoritet att tänka på det viset.
Citera
2009-08-18, 15:34
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Kul för dig, men jag är väldigt säker på att du är i minoritet att tänka på det viset.

men att gå runt och oroa sig som du verkar göra kring detta är löjligt enligt min mening, det handlar enbart om pengar i slutändan ändå inget värre.

Citat:
Ursprungligen postat av pagerune
Men vad är poängen med att dra upp det värsta skräckexemplet (och överdriva det en aning?) för att kunna argumentera att det är bättre att multitasking saknas i iPhone?

varför argumentera med mig när det inte var jag som startade argumentet, utan endast framförde själva meningen till snubben som inte förstog det?

skräckexempel och överdrift är det inte, ren fakta om du frågar mig. det är som att du skulle sitta med endast 1GB ram och tyckta det är ett skräckexempel och överdrift att du inte kan köra operativ, itunes, photoshop på en och samma gång.
Citera
2009-08-18, 16:07
Medlem
Deliras avatar
Citat:
men att gå runt och oroa sig som du verkar göra kring detta är löjligt enligt min mening, det handlar enbart om pengar i slutändan ändå inget värre.

Ok.
Citera
2009-08-18, 18:51
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
varför argumentera med mig när det inte var jag som startade argumentet, utan endast framförde själva meningen till snubben som inte förstog det?

skräckexempel och överdrift är det inte, ren fakta om du frågar mig. det är som att du skulle sitta med endast 1GB ram och tyckta det är ett skräckexempel och överdrift att du inte kan köra operativ, itunes, photoshop på en och samma gång.
Jo, skräckexempel var det, eftersom multitasking på smartphones i allmänhet fungerar alldeles utmärkt.
Att då komma dragande med det värsta man kan komma på, och antyda att det är så multitasking på smartphones alltid är - och att
det därför är bättre att vara utan - gör att det blir, just det, ett skräckexempel.

Eventuellt (noterade du frågetecknet?) överdrivet också, eftersom macfantaster har en tendens att överdriva allt negativt som har med Windows att göra.

Resten av ditt inlägg fattar jag inte vad du yrar om, men du har rätt i att jag verkligen
inte borde ha den här diskussionen med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in