Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-18, 19:59
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagerune
Jo, skräckexempel var det, eftersom multitasking på smartphones i allmänhet fungerar alldeles utmärkt.
Att då komma dragande med det värsta man kan komma på, och antyda att det är så multitasking på smartphones alltid är - och att
det därför är bättre att vara utan - gör att det blir, just det, ett skräckexempel.

Eventuellt (noterade du frågetecknet?) överdrivet också, eftersom macfantaster har en tendens att överdriva allt negativt som har med Windows att göra.

Resten av ditt inlägg fattar jag inte vad du yrar om, men du har rätt i att jag verkligen
inte borde ha den här diskussionen med dig.

att telefonen skulle börja bli seg om man har uppe allt som går är ren fakta och det är varken överdrivet eller ett skräcksenarie för det är det som kommer att hända. därför är det snarare du som överdriver, så det står härliga till.

om du inte fatta att det var en gämnförelse så är du bra korkad.

ps. får även tillägga att jag aldrig över huvudtaget argumenterat emot att man inte ska ha multitask funktionen, utan du har tagit det för givet.
Senast redigerad av _Fiskarn 2009-08-18 kl. 20:03.
Citera
2009-08-18, 22:01
Medlem
NiV3Rts avatar
Ja, men då är det väl lika bra att apple inför en max-gräns på hur många program man kan köra samtidigt i osx till deras macar? Man måste inte ha femtielva program igång i bakgrunden om man inte känner för det.

För mig som ofta använder SR poddradio är det ovärderligt att kunna minimera. Helt underbart att spontanstreama nån dokumentär samtidigt som man slösurfar med safari. Det samma gäller Spotify.
Citera
2009-08-18, 23:54
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
Ja, men då är det väl lika bra att apple inför en max-gräns på hur många program man kan köra samtidigt i osx till deras macar? Man måste inte ha femtielva program igång i bakgrunden om man inte känner för det.

För mig som ofta använder SR poddradio är det ovärderligt att kunna minimera. Helt underbart att spontanstreama nån dokumentär samtidigt som man slösurfar med safari. Det samma gäller Spotify.
Går inte det att använda poddradio och slösurfa samtidigt? <--Inte ironi. Jag har poddat alla sommarprogram och njutit supermycket utav det. Finns det ingen appstore-app som kan lösa just det problemet? Spotify skiter jag i. Där måste man ju vara premium för att kunna få det i luren, breakad tele eller icke-breakad.
Citera
2009-08-19, 08:52
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
att telefonen skulle börja bli seg om man har uppe allt som går är ren fakta och det är varken överdrivet eller ett skräcksenarie för det är det som kommer att hända. därför är det snarare du som överdriver, så det står härliga till.
Nej det är fakta att det finns väl fungerande multitasking i smartphones idag. Inse det.
Multitasking behöver ju inte innebära att man har precis alla tillgängliga program igång samtidigt, eller hur?
Citat:
om du inte fatta att det var en gämnförelse så är du bra korkad.
Det fanns ingen jämförelse att förstå. Endast svammel, men det är ju bekvämt att säga så.
Citat:
ps. får även tillägga att jag aldrig över huvudtaget argumenterat emot att man inte ska ha multitask funktionen, utan du har tagit det för givet.
Det har jag naturligtvis aldrig tagit för givet, var inte korkad.
Citera
2009-08-19, 11:10
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Går inte det att använda poddradio och slösurfa samtidigt? <--Inte ironi. Jag har poddat alla sommarprogram och njutit supermycket utav det. Finns det ingen appstore-app som kan lösa just det problemet? Spotify skiter jag i. Där måste man ju vara premium för att kunna få det i luren, breakad tele eller icke-breakad.
Om du lägger in poddsändningar på traditionellt vis via iTunes så är detta inga problem att lyssna på det i ipod-programmet samtidigt som du slösurfar.
Om du däremot vill använda SRs poddradioprogram som finns på appstore så är det kört. Så fort du trycker bort det så stängs programmet av. Detta gäller alla tredjeparts-program.
Citera
2009-08-19, 13:22
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Nej det är fakta att det finns väl fungerande multitasking i smartphones idag. Inse det.
Multitasking behöver ju inte innebära att man har precis alla tillgängliga program igång samtidigt, eller hur?

Det fanns ingen jämförelse att förstå. Endast svammel, men det är ju bekvämt att säga så.

Det har jag naturligtvis aldrig tagit för givet, var inte korkad.

du är verkligen trångsynt, man behöver självfallet inte har igång alla program samtidigt men om man skulle ha det så skulle telefonen bli seg och det är något du inte verkar vilja se eller förstå.

om du inte tog det för givet varför ens "anklaga"/argumentera mot mig på en punkt som jag inte ens sagt eller nämnt, eller svammlar du bara för att du inte förstår bättre.

"först trodde jag folk var dumma i huvudet, idag kan jag bevisa det" -Frank Zappa
Citera
2009-08-19, 13:59
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
du är verkligen trångsynt, man behöver självfallet inte har igång alla program samtidigt men om man skulle ha det så skulle telefonen bli seg och det är något du inte verkar vilja se eller förstå.

Om jag på min dator öppnar alla .. säg, 50..program jag har på datorn samtiidgt kan det hända att det blir lite konstigt. Men oftast kör jag kanske mestadels 2-4 stora program samtidigt.

Jag tycker det är en bra funktion på en telefon att kunna köra mer än en applikation i taget. Man behöver ju inte köra sex stycken på en gång, men två kanske kan gå bra?
Citera
2009-08-19, 14:13
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
Men snälla nå'n... Har du svårt med läsförståelsen eller är du bara dum i huvudet?

Varför är det relevant att telefonen blir seg om man har alla tillgängliga program igång samtidigt?
Det är väl klart som fan att den blir det.

Citat:
om du inte tog det för givet varför ens "anklaga"/argumentera mot mig på en punkt som jag inte ens sagt eller nämnt, eller svammlar du bara för att du inte förstår bättre.
Jag har givetvis inte anklagat dig för någonting. Det jag diskuterar med dig är huruvida det var ett skräckexempel eller ej.

Citat:
"först trodde jag folk var dumma i huvudet, idag kan jag bevisa det" -Frank Zappa
Du är dum i huvudet och nu vet du det också? Är det poängen med ditt häftiga Zappa-citat?
Citera
2009-08-19, 15:04
Medlem
NiV3Rts avatar
Jag tycker att det är fantastiskt att man kan se möjligheter som en nackdel
Citera
2009-08-19, 15:41
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Men snälla nå'n... Har du svårt med läsförståelsen eller är du bara dum i huvudet?

Varför är det relevant att telefonen blir seg om man har alla tillgängliga program igång samtidigt?
Det är väl klart som fan att den blir det.

Jag har givetvis inte anklagat dig för någonting. Det jag diskuterar med dig är huruvida det var ett skräckexempel eller ej.

Du är dum i huvudet och nu vet du det också? Är det poängen med ditt häftiga Zappa-citat?

det är det jag har förklarat hela tiden att den blir seg om du kör en massa program, såvidare att det är nödvändigt att ha igång så många program är det inte och det har jag inte påstått heller. men det du inte verkade vilja förstå i början och gav dig inte på punkten om att det är fullt möjligt att överbelasta telefonen med att ha mycket saker uppe.

men snälla det är inget jävla skräckexempel!

haha fattar du inte att det var riktat till dig ens haha

och det ni inte alls verkar fatta är att jag endast "översatte" till Von0ben vad soer menade med sitt argument.

Citat:
Ursprungligen postat av soer
Jag har haft två Windows Mobile-mobiler med så många minimerade program att man kunde spy. Jag uppskattar att ha en telefon som koncentrerar sig på en sak åt gången men i gengäld gör det jävligt snabbt och bra.

jag förstår vad soer menade men ser absolut ingen nakdel i att ha en multitask funktion på sin iphone eller någon annan mobil. läs för fan alla meddelanden från början till slut, istället för de sista så förstår ni kanske sammanhanget i det hela.
Citera
2009-08-19, 19:13
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
det är det jag har förklarat hela tiden att den blir seg om du kör en massa program, såvidare att det är nödvändigt att ha igång så många program är det inte och det har jag inte påstått heller. men det du inte verkade vilja förstå i början och gav dig inte på punkten om att det är fullt möjligt att överbelasta telefonen med att ha mycket saker uppe.

men snälla det är inget jävla skräckexempel!
Jag har inte påstått något annat. Sluta gärna ljuga åtminstone.
Allt jag påstod var att exemplet soer tog upp, det som du "förklarade", är ett skräckexempel, därför att oftast funkar multitasking bra.
I Symbian, som soer tog upp tidigare, fungerar det till och med underbart.

Det är åtminstone tredje gången jag skriver det nu, men det verkar som du vägrar fatta.
Citat:
haha fattar du inte att det var riktat till dig ens haha
Du är inte så smart va? Du försökte spela intelligent, och nedvärdera mig med ett skönt Zappa-citat. Det gick sådär.
Citat:
och det ni inte alls verkar fatta är att jag endast "översatte" till Von0ben vad soer menade med sitt argument.

jag förstår vad soer menade men ser absolut ingen nakdel i att ha en multitask funktion på sin iphone eller någon annan mobil. läs för fan alla meddelanden från början till slut, istället för de sista så förstår ni kanske sammanhanget i det hela.
Jodå jag förstår precis, det är du som inte förstår. Jag föreslår att du följer ditt eget råd, och åtminstone gör ett tappert försök att förstå vad folk skriver.
Citera
2009-08-19, 20:01
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
Om du lägger in poddsändningar på traditionellt vis via iTunes så är detta inga problem att lyssna på det i ipod-programmet samtidigt som du slösurfar.
Om du däremot vill använda SRs poddradioprogram som finns på appstore så är det kört. Så fort du trycker bort det så stängs programmet av. Detta gäller alla tredjeparts-program.

Fast å andra sidan borde du väl kunna komma åt iTunes via mobilen för att tanka hem poddsändningarna? Eller har jag fel? (Jag har inte fått min telefon än så rätta mig gärna om jag har fel)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in