Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-16, 22:32
Medlem
Von0bens avatar
Är det vanligt eller ens troligt att folks telefoner slutar fungera för att de jailbreakat dem?
Förekommer det?
Citera
2009-08-16, 22:39
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Är det vanligt eller ens troligt att folks telefoner slutar fungera för att de jailbreakat dem?
Förekommer det?

Det har förekommit när folk har kört en hel del icke godkända program och därefter uppdaterar som om inget hade hänt.

Lite samma tänk som att installera windows eller photoshop eller för den delen final cut pro med en nyckel de har hittat på en warez sida och därefter uppdatera.
Citera
2009-08-16, 22:46
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Förutsatt att telefonen fungerar ja. Kan ju bli prekärt det där.

chansen är väldigt lite, aldrig hört talas om att det inträffat till att börja med.
samt att chansen är större att det skulle röra sig om yttre användar påverkar om det skulle inträffa.

men skit samma jag tycker som jag tycker och ni tycker som ni tycker.
Citera
2009-08-17, 00:56
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
chansen är väldigt lite, aldrig hört talas om att det inträffat till att börja med.
samt att chansen är större att det skulle röra sig om yttre användar påverkar om det skulle inträffa.

men skit samma jag tycker som jag tycker och ni tycker som ni tycker.

Du missförstår. Jag menar inte att telefonen skulle sluta fungera på grund utav att den är jailbreakad utan att telefonen går sönder och är jailbrekad, då vill man ju nyttja sin garanti men man kan inte återställa telefonen för den är trasig. Vad tror du Apple säger när de märker att telefonen är jailbreakad?

Jag menar, man utnyttjar ju garantin när telefonen är trasig på ett eller annat vis. Det blir ju lite jobbigt att laga en iPhone för egna pengar för att man jailbreakat den, något i alla fall jag inte vill riskera (kom jag på nu, ytterligare ett skäl till att inte jailbreaka som jag ser det).

Förstår du vad jag menar?
Citera
2009-08-17, 02:43
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Du missförstår. Jag menar inte att telefonen skulle sluta fungera på grund utav att den är jailbreakad utan att telefonen går sönder och är jailbrekad, då vill man ju nyttja sin garanti men man kan inte återställa telefonen för den är trasig. Vad tror du Apple säger när de märker att telefonen är jailbreakad?

Jag menar, man utnyttjar ju garantin när telefonen är trasig på ett eller annat vis. Det blir ju lite jobbigt att laga en iPhone för egna pengar för att man jailbreakat den, något i alla fall jag inte vill riskera (kom jag på nu, ytterligare ett skäl till att inte jailbreaka som jag ser det).

Förstår du vad jag menar?

du missförstog mig där, det jag menar var att i dagsläget så är det inte så mycket hårdvara som går sönder utan det är oftast mjukvaran som far illa. och så som jag förstått det hela ska det bara vara att köra en återställning om det blir problem.
Citera
2009-08-17, 09:40
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
du missförstog mig där, det jag menar var att i dagsläget så är det inte så mycket hårdvara som går sönder utan det är oftast mjukvaran som far illa. och så som jag förstått det hela ska det bara vara att köra en återställning om det blir problem.

Sade jag att det är mycket? Nej jag sade:

Citat:
Förutsatt att telefonen fungerar ja. Kan ju bli prekärt det där.

Det är ju då du tar kontakt med Apple för nyttja garantin, eller hur? Vilket är vad vi pratar om just nu (även om det är slightly OT plus att jag börjar tycka att telefonen är i fel forumsdel, men, men...) Du bryter garantin om du jailbreakar telefonen. Och om nu telefonen går sönder på så vis att den inte går att återställa så är du ju av med garanting.

Det spelar ju ingen roll om det ”oftast” är mjukvaran som strular, det är ju när man har en ickefungerande telefon man behöver garantin, inte när den fungerar.

Trodde jag var ganska uppenbart, för att vara lite dryg.
Citera
2009-08-17, 12:30
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Sade jag att det är mycket? Nej jag sade:

Det är ju då du tar kontakt med Apple för nyttja garantin, eller hur? Vilket är vad vi pratar om just nu (även om det är slightly OT plus att jag börjar tycka att telefonen är i fel forumsdel, men, men...) Du bryter garantin om du jailbreakar telefonen. Och om nu telefonen går sönder på så vis att den inte går att återställa så är du ju av med garanting.

Det spelar ju ingen roll om det ”oftast” är mjukvaran som strular, det är ju när man har en ickefungerande telefon man behöver garantin, inte när den fungerar.

Trodde jag var ganska uppenbart, för att vara lite dryg.
Tråden är inte det minsta felplacerad. Se min grundfrågeställning. Att folk sen börjat gå OT har inget med mina grundfrågor att göra. Även ditt inlägg här ovanför hör till frågeställningen, men grundfrågan är fortfarande argument från båda lägren om varför man borde/inte borde jailbreaka en iPhone 3GS.
Citera
2009-08-17, 12:32
Medlem
Von0bens avatar
Missuppfattar jag er, eller har det blivit lite så att ni uppfattar jailbreakandet som en anti-apple-grej, och att ni är liksom motståndare till det eftersom ni tycker att det vore att erkänna att produkten inte är perfekt från början?
Citera
2009-08-17, 13:05
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Missuppfattar jag er, eller har det blivit lite så att ni uppfattar jailbreakandet som en anti-apple-grej, och att ni är liksom motståndare till det eftersom ni tycker att det vore att erkänna att produkten inte är perfekt från början?
Ja, du missuppfattar åtminstone mig. Jag var osäker (jag är fortfarande det) på huruvida jag skulle tjäna något på att breaka min telefon, vad jag skulle vinna på det och vad jag skulle förlora på det. Det har inget med att det skulle vara anti-apple, det jag har störst funderingar över är hur jailbreakning påverkar de saker man kan göra mellan telefon och mac (iCal synk, filöverföring, musiköverföring etc.). Är du med?
Citera
2009-08-17, 13:18
Medlem
Deliras avatar
Citat:

Ja, du missuppfattar mig alldeles. Om folk vill jailbreaka telefonen för att de anser att de behöver de applikationer som står utanför App Store så gör det mig ingen skillnad. Men, för min del har jag ännu inte funnit något program som får mig att tycka det är värt det.

En del av de som jailbreakar verkar sätta sig på en lite högre häst och påstå att jag inte kommer att trivas med telefonen om jag inte jailbreakar den (inte nödvändigtvis riktat mot Fiskaren_ även om jag anar en tendens mot det, men, men. Det är nog bara i mitt huvud). Det är precis som de som påstår att jag inte kan vara fullt nöjd med mitt val av Mac. Jag formligen avskyr när andra säger till mig vad jag ska tycka om. Istället för att föreslå och förklara på ett ödmjukt vis ska man hävda att si och så är fallet, bara för att de själva tycker så (som mitt exempel om Quicksilver innan). Dessutom – även om risken är ringa att telefonen går sönder så finns den, min telefon står på min firma vilket innebär att den är extremt viktig för mig och jag vill inte tjafsa med Apple mer än nödvändigt om saker och ting går fel.

Med det sagt så gör det mig ingenting om folk jailbreakar sina telefoner. Det som jag kommer att irritera mig på är om det dyker upp en tråd där någon gnäller över att de inte får sin trasiga telefon lagad på grund utav att de gjort just nämnda handling. Detta är lite samma diskussion som OS X på PC:s som inte är Mac. Jag skiter i vilket, jag skulle aldrig göra mig besväret däremot.
Citera
2009-08-17, 15:17
Medlem
NiV3Rts avatar
Klart man måste jailbreaka! I originalutförande saknar den grundläggande funktioner så som att minimera program.
Citera
2009-08-17, 21:58
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
Klart man måste jailbreaka! I originalutförande saknar den grundläggande funktioner så som att minimera program.

Jag har haft två Windows Mobile-mobiler med så många minimerade program att man kunde spy. Jag uppskattar att ha en telefon som koncentrerar sig på en sak åt gången men i gengäld gör det jävligt snabbt och bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in