Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Själv var jag jätteinne på att jailbreaka telefonen ett tag, men efter att ha snackat med min polare som sa att det verkligen är helt onödigt börjar jag fundera. De enda som verkar jailbreaka sina lurar är ju de som sitter med windowsdatorer och inte har en enda mac-pryl mer än iPhone och ev nån gammal iPod och således inte kan dra nytta av att kunna synka iCal med telefonen osv...
Grejen är att iPhone fungerar bra ihop med Windows också. Du kan synka kontakter, anteckningar och kalender med Outlook, du kan synka bilder från valfri mapp på hårddisken (så som vi Macägare synkar med iPhoto) och du kan synka bokmärken med Internet Explorer eller Safari. Allt detta finns som standard i iTunes. Ingen anledning att jailbreaka bara för att man har Windows alltså.
Själv har jag inte jailbreakat. Har inte förstått varför jag ska göra det när telefonen fungerar så otroligt bra utan.
Någon nämnde möjligheten att spara YouTube-klipp på telefonen, men det finns det apps i AppStore som klarar också. Själv använder jag Cache Tube.
Köra multitask på en mobil är ingen höjdare. Jag har haft Symbian-telefoner och Windows Mobile-telefoner och är glad att iPhone koncentrerar sig på en sak i taget och gör det riktigt snabbt och bra istället för att ta sig vatten över huvudet och göra flera saker samtidigt med seghet och frysningar som resultat.
Att inte kunna köra godkända apps är heller inget problem. Har Apple godkänt programmet innan jag får ladda ned det så kan jag lita på att det är ett program som fungerar och inte sabbar min telefon. När det finns 70 000 apps i AppStore så har jag tillräcklig valfrihet ändå.