Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-16, 14:04
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
men jag skrev ju det i det första inlägget du citerade......
SafariDownload eller något i den stilen heter detta tillägget.
Ok. Har ni kollat ifall det finns i appstore?
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=312460486&mt=8
Känns inte så farligt att pröjsa 7 spänn för den funktionen.
Citera
2009-08-16, 14:14
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Ok. Har ni kollat ifall det finns i appstore?
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=312460486&mt=8
Känns inte så farligt att pröjsa 7 spänn för den funktionen.

varför skulle man slänga ut en slant till på en funktion som borde vara självklar att ha med? samt "det är svårt att konkurrera med gratis".....
Citera
2009-08-16, 14:19
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
varför skulle man slänga ut en slant till på en funktion som borde vara självklar att ha med? samt "det är svårt att konkurrera med gratis".....
visst är det värdelöst att det inte inkluderats från början, men vad jag menade är att det finns möjligheter att göra det även med obreakad lur. när jag surfade runt därinne hittade jag också några alternativ som inte kostade några pengar. De såg dock inte lika bra ut som det jag länkade till.
Citera
2009-08-16, 16:55
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
visst är det värdelöst att det inte inkluderats från början, men vad jag menade är att det finns möjligheter att göra det även med obreakad lur. när jag surfade runt därinne hittade jag också några alternativ som inte kostade några pengar. De såg dock inte lika bra ut som det jag länkade till.

de är väldigt få, otroligt många utav de andra sakerna går ej att hitta och apple tillåter inte dessa att finnas i appstore. om de skulle finnas alternativ till många utav de populära programen i appstore skulle inte cydia/icy finnas.
Citera
2009-08-16, 18:39
Medlem
Deliras avatar
Som jag förstår det är det ca 8-9 % som jailbrekar sin iPhone. Om nu det vore så ovärderliga saker man kan göra med en jailbreakad telefon borde den siffran vara åtminstone 20 % anser jag.

Jag säger inte aldrig, men sannolikheten är väldigt låg. Jag är inte den som håller på och meckar med systemet på datorn heller. Tycker bland annat att Quicksilver är överskattat och jag får samma känsla utav detta. Detta är ju min personliga smak, så huruvida andra tycker Quicksolver eller jailbreak är ett måste för dem så är jag inte den som dömer, tvärtom.
Citera
2009-08-16, 19:01
Medlem
Bob Luntas avatar
Själv var jag jätteinne på att jailbreaka telefonen ett tag, men efter att ha snackat med min polare som sa att det verkligen är helt onödigt börjar jag fundera. De enda som verkar jailbreaka sina lurar är ju de som sitter med windowsdatorer och inte har en enda mac-pryl mer än iPhone och ev nån gammal iPod och således inte kan dra nytta av att kunna synka iCal med telefonen osv...
Citera
2009-08-16, 19:14
Medlem
soers avatar
Citat:
Själv var jag jätteinne på att jailbreaka telefonen ett tag, men efter att ha snackat med min polare som sa att det verkligen är helt onödigt börjar jag fundera. De enda som verkar jailbreaka sina lurar är ju de som sitter med windowsdatorer och inte har en enda mac-pryl mer än iPhone och ev nån gammal iPod och således inte kan dra nytta av att kunna synka iCal med telefonen osv...

Grejen är att iPhone fungerar bra ihop med Windows också. Du kan synka kontakter, anteckningar och kalender med Outlook, du kan synka bilder från valfri mapp på hårddisken (så som vi Macägare synkar med iPhoto) och du kan synka bokmärken med Internet Explorer eller Safari. Allt detta finns som standard i iTunes. Ingen anledning att jailbreaka bara för att man har Windows alltså.

Själv har jag inte jailbreakat. Har inte förstått varför jag ska göra det när telefonen fungerar så otroligt bra utan.

Någon nämnde möjligheten att spara YouTube-klipp på telefonen, men det finns det apps i AppStore som klarar också. Själv använder jag Cache Tube.

Köra multitask på en mobil är ingen höjdare. Jag har haft Symbian-telefoner och Windows Mobile-telefoner och är glad att iPhone koncentrerar sig på en sak i taget och gör det riktigt snabbt och bra istället för att ta sig vatten över huvudet och göra flera saker samtidigt med seghet och frysningar som resultat.

Att inte kunna köra godkända apps är heller inget problem. Har Apple godkänt programmet innan jag får ladda ned det så kan jag lita på att det är ett program som fungerar och inte sabbar min telefon. När det finns 70 000 apps i AppStore så har jag tillräcklig valfrihet ändå.
Citera
2009-08-16, 20:44
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:

som soer nämner så har jag heller inte märkt någon skillnad att synka mellan min pc och min mac.

Citat:
Ursprungligen postat av soer
Någon nämnde möjligheten att spara YouTube-klipp på telefonen, men det finns det apps i AppStore som klarar också. Själv använder jag Cache Tube.
kostade det något för dig, samt så är denna appen relativt ny?

visst anledningarna kanske har gått ner allt eftersom, för att jailbreaka.
men om man kollar tidigare än, 3.0 och 3GS så var de mycket större.

måste säga att jag är väldigt förbryllad att folk inte har jailbreakat sina telefoner om de ändå får extra saker som underlättar och lägger till utan kostnad. (om nu den siffran stämmer på 8-9%)
Citera
2009-08-16, 20:57
Medlem
Von0bens avatar
Försvinner garantin om man Jailbreakar?
Citera
2009-08-16, 21:06
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Försvinner garantin om man Jailbreakar?

ja om de får in den i jailbreakat skick. men det är bara att återställa den i itunes, så ser de inte ett skvatt att du gjort något med den. (tar väl ca. 5min att göra)
Citera
2009-08-16, 21:09
Medlem
Deliras avatar
Citat:
ja om de får in den i jailbreakat skick. men det är bara att återställa den i itunes, så ser de inte ett skvatt att du gjort något med den. (tar väl ca. 5min att göra)

Förutsatt att telefonen fungerar ja. Kan ju bli prekärt det där.
Citera
2009-08-16, 22:28
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Förutsatt att telefonen fungerar ja. Kan ju bli prekärt det där.
+1 det har jag också tänkt på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in