Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Stämmer det att Iphone inte kan hantera filer utan att jailbreakas? t ex om man fått en bifogad fil i sin webmail och vill spara den på telefonen.
både ja och nej.
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Självklart har du rätt i att jag inte testat, men; du utgår från dig själv, du har ju ingen aning om mina behov eller hur jag använder vare sig dator eller telefon. Alltså, jag menar inte att du utifrån mitt perspektiv gör fel eller så utan att du inte kan utgå från att jag har samma behov som dig. Av vad jag sett av iPhone (min pojk har en Touch, så helt lost är jag inte) så räcker den mer än väl till som den är, för mig.
Utav det du listade så är det en del saker som jag direkt kan säga att jag inte har användning utav eller behov för den delen, exempelvis:
mxtube
five icon dock
five-column
sbsettings
terminal
Kul funktioner och så vidare, men, nej, det är ingenting jag skulle jailbreaka för.
visst har folk olika behöv, men många utav de extra programmen som finns tillgängliga efter att man har jailbreakat telefonen är idiotiskt att de inte tog/tar med från början. som innan 3.0 versionen så fanns varken MMS, ett liggande tangentbord samt möjligheterna att kunna spela in video.
och visst alla dessa fuktioner som jag nämner i föregående som nuvarande är inte helt nödvändiga heller, men det underlättar så otroligt och det öppnar även nya vägar i vissa fall.
som i mångas fall så har de oftast många program (apps) i sin lur och det underlättar otroligt med
five icon dock och
five-column, att ha flertalet sidor (tex. 5sidor) skulle kortas ner till 3 istället. (sökfunktionen finns nu mera men man vill väl ändå njuta utav det snygga interfacet?)
sbsettings, är helt otroligt, man slipper in och rota i menyerna för att få fram wifi eller andra liknande ting. underlättar då man fortfarande kan hålla på med det man håller på med utan att behöva stänga ner allt.
mxtube, är också en klar fördel istället för youtube appen som iphone har i sig från start, du kan spara alla de roliga klippen man hittar lite då och då, och visa för vänner även fast man inte har tillgång till en dator. "wow det är helt otroligt, man kan spara dom!

"
terminalen, är kanske lite överkurs. men den är nice när man väl behöver den. och det är väl lite plus för de som är lite insatta i mac världen.