Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-16, 01:48
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
mailto, five-column, five icon dock, flashlight, mxtube, notifier, ssh, terminal, sbsettings, ultrasn0w (eventuellt), appsync, sedan en till som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den heter men den gör iaf så att du kan ladda ner bilder/filer ifrån safari direkt till telefonen.

det är några som du kommer att missa, enkelhet och funktionalitet.
om du inte har testat det så vet du inte heller vad du har missat.

Självklart har du rätt i att jag inte testat, men; du utgår från dig själv, du har ju ingen aning om mina behov eller hur jag använder vare sig dator eller telefon. Alltså, jag menar inte att du utifrån mitt perspektiv gör fel eller så utan att du inte kan utgå från att jag har samma behov som dig. Av vad jag sett av iPhone (min pojk har en Touch, så helt lost är jag inte) så räcker den mer än väl till som den är, för mig.

Utav det du listade så är det en del saker som jag direkt kan säga att jag inte har användning utav eller behov för den delen, exempelvis:

mxtube
five icon dock
five-column
sbsettings
terminal

Kul funktioner och så vidare, men, nej, det är ingenting jag skulle jailbreaka för.
Citera
2009-08-16, 03:24
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Stämmer det att Iphone inte kan hantera filer utan att jailbreakas? t ex om man fått en bifogad fil i sin webmail och vill spara den på telefonen.

både ja och nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Självklart har du rätt i att jag inte testat, men; du utgår från dig själv, du har ju ingen aning om mina behov eller hur jag använder vare sig dator eller telefon. Alltså, jag menar inte att du utifrån mitt perspektiv gör fel eller så utan att du inte kan utgå från att jag har samma behov som dig. Av vad jag sett av iPhone (min pojk har en Touch, så helt lost är jag inte) så räcker den mer än väl till som den är, för mig.

Utav det du listade så är det en del saker som jag direkt kan säga att jag inte har användning utav eller behov för den delen, exempelvis:

mxtube
five icon dock
five-column
sbsettings
terminal

Kul funktioner och så vidare, men, nej, det är ingenting jag skulle jailbreaka för.

visst har folk olika behöv, men många utav de extra programmen som finns tillgängliga efter att man har jailbreakat telefonen är idiotiskt att de inte tog/tar med från början. som innan 3.0 versionen så fanns varken MMS, ett liggande tangentbord samt möjligheterna att kunna spela in video.

och visst alla dessa fuktioner som jag nämner i föregående som nuvarande är inte helt nödvändiga heller, men det underlättar så otroligt och det öppnar även nya vägar i vissa fall.

som i mångas fall så har de oftast många program (apps) i sin lur och det underlättar otroligt med five icon dock och five-column, att ha flertalet sidor (tex. 5sidor) skulle kortas ner till 3 istället. (sökfunktionen finns nu mera men man vill väl ändå njuta utav det snygga interfacet?)

sbsettings
, är helt otroligt, man slipper in och rota i menyerna för att få fram wifi eller andra liknande ting. underlättar då man fortfarande kan hålla på med det man håller på med utan att behöva stänga ner allt.

mxtube, är också en klar fördel istället för youtube appen som iphone har i sig från start, du kan spara alla de roliga klippen man hittar lite då och då, och visa för vänner även fast man inte har tillgång till en dator. "wow det är helt otroligt, man kan spara dom! "

terminalen, är kanske lite överkurs. men den är nice när man väl behöver den. och det är väl lite plus för de som är lite insatta i mac världen.
Citera
2009-08-16, 11:31
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
mailto, five-column, five icon dock, flashlight, mxtube, notifier, ssh, terminal, sbsettings, ultrasn0w (eventuellt), appsync, sedan en till som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den heter men den gör iaf så att du kan ladda ner bilder/filer ifrån safari direkt till telefonen.

det är några som du kommer att missa, enkelhet och funktionalitet.
om du inte har testat det så vet du inte heller vad du har missat.
att ladda ner en bild direkt ifrån safari ska gå med obreakad lur enligt de tester jag sett av telefonen.
Citera
2009-08-16, 11:54
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
att ladda ner en bild direkt ifrån safari ska gå med obreakad lur enligt de tester jag sett av telefonen.

det går ej, kopiera en bild in i ett mail går men inte så att den hamnar bland de andra bilderna.
Citera
2009-08-16, 12:02
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
det går ej, kopiera en bild in i ett mail går men inte så att den hamnar bland de andra bilderna.
Trollar du?

http://www.technipages.com/iphone-3g-save-image-in-safari.html
Citera
2009-08-16, 12:31
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Trollar du?

http://www.technipages.com/iphone-3g-save-image-in-safari.html

det var som fanken, inte märkt att man kunna spara bilder på det viset. ändå har jag haft skit luren i 1år nu. hur som haver så går det inte att spara ner andra filer än bilder vilket gör det till skit samma.
Citera
2009-08-16, 12:47
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
det var som fanken, inte märkt att man kunna spara bilder på det viset. ändå har jag haft skit luren i 1år nu. hur som haver så går det inte att spara ner andra filer än bilder vilket gör det till skit samma.
Vill du spara ett dokument från ett mail går det bra att flytta det mailet till "skickat" så kan du komma åt dokumentet även offline. Var det det du menade? Om du vill ta något från en sida är det väl bara att ta ett screen-shot så det dyker upp bland dina bilder? Eller är det något annat du tänker på?
Citera
2009-08-16, 12:55
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Vill du spara ett dokument från ett mail går det bra att flytta det mailet till "skickat" så kan du komma åt dokumentet även offline. Var det det du menade? Om du vill ta något från en sida är det väl bara att ta ett screen-shot så det dyker upp bland dina bilder? Eller är det något annat du tänker på?

alla filer som går, och inte bara text filer.....
Citera
2009-08-16, 13:04
Medlem
Von0bens avatar
Detta med att det inte går att spara ner filer måste väl även de mest förhärdade apple-fanboys anse vara en brist?
Citera
2009-08-16, 13:22
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Detta med att det inte går att spara ner filer måste väl även de mest förhärdade apple-fanboys anse vara en brist?
Går det med jailbreakad lur då?
Citera
2009-08-16, 13:25
Medlem
Von0bens avatar
Citat:

Jag tror det. Ni som vet kan rätta mig om jag har fel.
Citera
2009-08-16, 13:43
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:

men jag skrev ju det i det första inlägget du citerade......
SafariDownload eller något i den stilen heter detta tillägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in