Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Det mesta i det här inlägget kändes rätt så OT men låt gå. Det finns fortfarande ingen som förklarat vad man tjänar/förlorar genom att göra det. Alla inlägg handlar istället om att man ska kunna få paja sin mobil om man själv vill det typ.
Förlåt om j ag låter grinig, men jag vill ha konkreta svar på vad jag skulle tjäna/förlora på att jailbreaka min kommande telefon.
Är du läskunnig människa? Jag beskrev aldelles nyss ett konkret exempel på vad du menar med "paja".
När användaren går utanför gränserna för vad leverantören har tänkt sig att du skall använda produkten till för att få ökad funktionalitet så kan man ibland stöta på trubbel.
Med tanke på att iphone ändå är så pass mycket av en iKeaphone så står det sig nästan löjligt när apple lägger sig i vilka program du stoppar in på din telefon.
Den har väldigt begränsad funktionalitet från början och de riktigt användbara programmen vill de inte att användarna får sina händer på.
Ett par exempel är netatalk och ftp. Överför filer trådlöst till och från vilken mac eller pc som helst UTAN att vara beroende av iTunes.
Ett par andra är:
PdaNet - Använd 3G funktionen som en trådlös acesspunkt. Altså att du kan dela 3G uppkoppling med flera datorer över wifi, går även att använda den som en router. Finns till alla andra plattformar legalt - men AT&T har sagt ifrån. Iphone i staterna är så pass hårt knutet till AT&T och de vill hålla nere datatrafiken.
iBlacklist - Grundläggande funktion på alla highend mobiler. Neka åtkomst från vissa telefonnummer eller spärra alla andra nummer än de godkända.
Yourtube - Spara ned och redigera klipp från youtube.
Inspell - Rättstavning på riktigt. Inga hästkistor eller negerjular.