2014-07-10, 17:40
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Vilka trådar och när har du fått dubbla emailutskick? Lite krångligt att debugga sånt här utan stort underlag, jag har inte lyckats reproducera.

Den här tråden har skickat dubbletter i stort sett dagligen:
https://www.flashback.org/showthread.php?threadid=2384771&goto=newpost

En annan tråd är:
https://www.flashback.org/showthread.php?threadid=1718010&goto=newpost

Det finns hur många sådana här exempel som helst på lager, om det är till någon nytta.
2014-07-12, 06:42
Medlem
Quarrels avatar
Varför försvinner mina prenumerationer, senast (FB) Kalmar: 62-åriga Göran Lundblad försvunnen 31 aug 2012 (hittad mördad), som jag har skivit flitigt i? Jag får inga e-brev sedan igår kl 13:48, och tråden finns inte bland Lista prenumerationer. Jag har märkt liknande fenomen tidigare.
2014-07-21, 23:33
Medlem
teflonpannan69s avatar
Är det verkligen 67 k inne nu? Måste vara en bugg va?
2014-07-22, 00:00
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Är det verkligen 67 k inne nu? Måste vara en bugg va?
Kod:
 curl -s "https://www.flashback.org/" | grep -o '[0-9]\{1,5\} bes' | tr -d ' bes' > calc ; tr '\n' '+' <calc | rev | cut -c 2- | rev | bc -l 

Ja, det är en bug.(fast nu räknande jag med besökare i varje forumsdel. Dock tror jag inte att hela 37k tittar på startsidan av Flashback)
Senast redigerad av .Chloe 2014-07-22 kl. 00:13. Anledning: fulhack
2014-07-22, 03:22
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Ja, det är en bug.(fast nu räknande jag med besökare i varje forumsdel. Dock tror jag inte att hela 37k tittar på startsidan av Flashback)
Om man kollar på sina prenumerationer, meddelanden, citerade inlägg osv. - vilken besökskategori hamnar man inom då?
2014-07-22, 15:00
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Om man kollar på sina prenumerationer, meddelanden, citerade inlägg osv. - vilken besökskategori hamnar man inom då?
Ingen forumskategori. Samma sak om man tittar på ett specifikt inlägg, tror jag.
2014-07-22, 15:24
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Man tillhör den kategorin som räknas in i den totala mängden besökare, men inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Ingen forumskategori. Samma sak om man tittar på ett specifikt inlägg, tror jag.
Om man kollar på ett specifikt inlägg så får forumet en besökare. Jag testade i Avancerad IT-säkerhet att kolla på ett inlägg, då hade forumet 1 besökare.

Hade det inte varit en bugg igår så skulle alltså man sett på AÄ att ett ämne hade många läsare. Det är även möjligt att 37k besökare besökte startsidan av Flashback. (men iaf minst 2-3k borde då studsa in i en specifik tråd tycker man, det skulle man alltså då noterat på AÄ.)
2014-07-22, 15:31
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Man tillhör den kategorin som räknas in i den totala mängden besökare, men inget annat.

Om man kollar på ett specifikt inlägg så får forumet en besökare. Jag testade i Avancerad IT-säkerhet att kolla på ett inlägg, då hade forumet 1 besökare.

Hade det inte varit en bugg igår så skulle alltså man sett på AÄ att ett ämne hade många läsare. Det är även möjligt att 37k besökare besökte startsidan av Flashback. (men iaf minst 2-3k borde då studsa in i en specifik tråd tycker man, det skulle man alltså då noterat på AÄ.)
Jag räknas tydligen inte ö.ht, för jag kan inte få in mig själv i något forum alls.

Anyway, jag vet att vi har funderat över ett liknande scenario tidigare, och då var det extremt många trådar som bara hade en läsare, och väldigt många som inte räknades in i läsarstatistik utan som bara satt på startsidan eller motsvarande sidor.
2014-07-22, 16:37
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Jag räknas tydligen inte ö.ht, för jag kan inte få in mig själv i något forum alls.

Anyway, jag vet att vi har funderat över ett liknande scenario tidigare, och då var det extremt många trådar som bara hade en läsare, och väldigt många som inte räknades in i läsarstatistik utan som bara satt på startsidan eller motsvarande sidor.

Det finns en del användargrupper på detta forum, fler än vad ögat ser. Vissa mods kan t.ex surfa osynligt men ändå visas online, kanske dessa inte heller räknas in i läsarstatistiken. Med osynligt så menar jag att man enbart ser "Tittar på startsidan Flashback Forum" i senaste aktivitet.

Men vissa mods har det helt öppet, t.ex en gång så såg jag en mod som var inne i "Kontrollpanelen för moderator" i senaste aktivitet. Kolla själv: https://i.imgur.com/TxMaMaP.jpg

Nåväl, det är rätt oklart det här med användargrupper. Det är odokumenterat då det inte finns någon info kring detta så ett klargörande från teknikern skulle uppskattas. Även det här med hur många besök en tråd haft, hur räknas detta ut? Jag tror den räknar hur många unika IP's den får på 5 minuter.
2014-07-22, 16:39
Medlem
Grievers avatar
Alltså, vad har hänt med designen? All text är mycket mindre och genomstruken. Detta har uppstått den senaste veckan, typ sen i fredags eller så.

Jag använder Chrome som webläsare, och JA jag har rensat cache samt dubbelkollat att zoomen är på 100%.
2014-07-25, 10:01
Moderator
HelgeBuks avatar
När jag försöker starta en ny tråd (i Politik inrikes, osäker på övriga forum) får jag just nu sporadiskt (men de flesta gångerna) "du har inte behörighet till den här sidan" när jag försöker förhandsgranska.

Efter några försök med att backa och börja om helt från början fungerade det plötsligt att förhandsgranska, men när jag var nöjd och klickade på "Skicka nytt ämne" blev det samma sak igen, och nu kan jag återigen varken förhandsgranska eller skicka.

Nu testade jag att gå till FBs förstasida, sedan direkt till Politik inrikes, nytt ämne, klistra in det jag skrev tidigare och förhandsgranska = fungerade.

Att skicka ämnet fungerade också nu.

Testar att köra "nytt ämne" igen ... skriver lite nonsens och testar förhandsgranskning utan minsta problem, förhandsgranskar 20 ggr utan fel... Irriterande.

Nånting VAR uppenbarligen fel för 3 minuter sen, men kan som sagt inte återskapa det just nu.

Upptäckte förresten att uppsättningen av smileys till höger om skrivrutan varierar ibland, kul! Trodde de satt i en given ordning varje gång.
2014-07-26, 14:00
Medlem
[complex]s avatar
Jag har ett inlägg i citerade inlägg här. Men den posten existerar inte ens på forumet. Bara i citerade inlägg.
Vad är det för en typ av bugg?

Skumt som fan. Ser i citerade inlägg ett svar, men sen finns inget i själva tråden.
Ska kolla upp det lite mera..
Reseforumet där nån svarat, men när jag klickar på det är det borta. Och om man kollar själva användaren som skrev, finns inte meddelandet postat av denne. Ska testa med en annan webbläsare.

edit.
Denna användare.
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=351673

Om man klickar på inlägget som postades kl 09. Om hawaii. (Det är fortfarande mycket billigare än Sverige.. Så om du har råd att bo här, så har du definitivt råd att bo där...) Då kommer jag inte åt eller ser inlägget. Vet inte hur det är med er andra. Eller om det är en bugg.
Senast redigerad av [complex] 2014-07-26 kl. 14:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in