Har citerade inlägg någonsin sorterats efter relevans? Säg mig då, vilken relevans har man gått efter? Alla inlägg är ju exakt lika relevanta till den sökning man genomför.
Jag märker ibland eller rätt ofta faktiskt, att inlägg från vissa trådar försvinner i citerade inlägg och mina inlägg, för att sen vara tillbaka. Kanske ovanstående menar att det då ser ut som att inläggen sorteras?!
Senast redigerad av lacrima 2014-07-07 kl. 22:18.
Jag märker ibland eller rätt ofta faktiskt, att inlägg från vissa trådar försvinner i citerade inlägg för att sen vara tillbaka. Kanske ovanstående menar att det då ser ut som att inläggen sorteras?!
Måhända så. Den effekten tror jag har en fysisk förklaring i att alla de servrar som forumet rullar på inte alltid är överens om vad som finns och inte.
Märkte förut att ens citerade inlägg automatiskt sorteras efter relevans och inte efter senast först, i alla fall för mig. Vanligtvis brukar man ju också kunna ändra sorteringen men det går inte just nu.
Efter relevans känns konstigt. Vad är relevant och vad är det inte? Men systemet verkar ha fått en jävla knäpp ikväll då citaten kommer huller om buller.
Första citatet från 20130605, det andra från 20140203 och det tredje från ikväll 17.05
Har citerade inlägg någonsin sorterats efter relevans? Säg mig då, vilken relevans har man gått efter? Alla inlägg är ju exakt lika relevanta till den sökning man genomför.
Nä, det var en oavsiktlig ändring i samband med att sortering för snabbsök fixades till. Nu kan man äntligen sortera sökresultaten på ett vettigt sätt, förut gick det endast att sortera efter relevans eller postdatum på inläggen som sökmotorn gav träffar på (vilket inte är så användbart).
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Efter relevans känns konstigt. Vad är relevant och vad är det inte?
De inläggen som hamnade först i listan var de då användare har delat upp mina inlägg i ett flertal citat, som här.
Nä, det var en oavsiktlig ändring i samband med att sortering för snabbsök fixades till. Nu kan man äntligen sortera sökresultaten på ett vettigt sätt, förut gick det endast att sortera efter relevans eller postdatum på inläggen som sökmotorn gav träffar på (vilket inte är så användbart).
Fixat nu iaf.
Snabbsök? Vad är det? Sök är väl sök? Verkar som att jag har missat något vitalt här.
Jag har sökt på forumet och sökt på Google men inte kunnat hitta något svar till varför jag fått dubbla e-postmeddelanden om ett nytt inlägg som gjorts i en tråd jag prenumererar på vid ett flertal tillfällen. Jag kan inte erinra mig om att det skett vid varje tillfälle men vid ett flertal tillfällen har det hänt att ett andra e-postmeddelande dimper ned i inkorgen någon minut efter det första med exakt samma information.
Någon som har svar på det eller någon som kan bekräfta att så sker även för dem?
(jag använder mig av omedelbar prenumeration)
mvh
Mattias
Senast redigerad av MattiasBeming 2014-07-10 kl. 08:38.
Gissningsvis är det ett underliggande problem hos forumet som inte prioriteras så högt att ordna. Kanske olika servrar som utför samma åtgärd utan vetskap om vad de andra redan gjort?
I vilket fall har det varit så många år. Jag får allt mellan ett och sex email per uppdatering, och har dessutom rapporterat detta till tekniker flera gånger med fullständig information. Har dock inte sett varken åtgärd eller ens återkoppling, tråkigt nog.
Vilka trådar och när har du fått dubbla emailutskick? Lite krångligt att debugga sånt här utan stort underlag, jag har inte lyckats reproducera.
Jag är ganska ny här så jag har nog fått dubbla e-postutskick i samtliga av de trådar jag har skapat men vid olika tillfällen. Nu senast i denna tråd då micaele svarade för ca 4 timmar sedan.
Men det händer som sagt inte vid varje uppdatering i trådarna jag prenumererar på... men rätt ofta måste jag säga, för att vara så få trådar jag ändå prenumererar på.
(kom dock bara ett utskick för ditt inlägg i tråden)
mvh
Mattias
EDIT: Bifogar också lite data gällande de två identiska utskick jag fick från denna tråd...
Received: from [10.0.0.19] (helo=10.0.0.102)
by mx1.flashback.org with smtp (Exim 4.77)
(envelope-from <noreply@flashback.org>)
id 1X5C99-0006jf-Kf
for mattias@beming.nu; Thu, 10 Jul 2014 13:04:15 +0200
Received: from [10.0.0.19] (helo=10.0.0.102)
by mx1.flashback.org with smtp (Exim 4.77)
(envelope-from <noreply@flashback.org>)
id 1X5C99-0006jf-Kf
for mattias@beming.nu; Thu, 10 Jul 2014 13:04:15 +0200
Senast redigerad av MattiasBeming 2014-07-10 kl. 17:55.