2013-01-23, 10:01
Medlem
02-02-2012s avatar
Det Tema jag väljer verkar inte sparas för mig och återställs när jag loggar ut. Är det något hos mig eller forumet som skall fixas?
2013-01-23, 11:14
Medlem
M Nordströms avatar
Min tidigare fråga, se nedan:

"Nu vet jag inte om det här är någon bugg men förut så kunde man se om trådarna var nya eller hade fått nya inlägg genom att trådrubriken blev fetmarkerad även när man ej var inloggad, det verkar inte fungera nu utan man måste tydligen vara inloggad för att se det, är det någon nyligen ändrings som har gjorts?"

Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Den funktionaliteten finns inte längre för icke-inloggade p.ga stora förändringar bakom kulisserna. Så småningom ska vi fixa javascript för att hantera det.

Finns det någon ungefärlig tidsplan när detta kommer att ske?
2013-01-23, 11:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Det Tema jag väljer verkar inte sparas för mig och återställs när jag loggar ut. Är det något hos mig eller forumet som skall fixas?
Hur har du det med cookies?
Inställningen lagras i cookies och sparar man inte cookies så återgår inställningarna till default.
2013-01-25, 00:09
Medlem
Krafses avatar
Har problem att skicka PM. Jag skrev ett ganska långt PM och tryckte "skicka", sen kom det up någon jävla ruta "Du har inte behörighet bla bla", tryckte "bakåt" och då var all text raderad. Lagom irriterande.
2013-01-25, 00:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
När det sker så trycker du på förhandsgranska meddelandet så läses det om, sen kan du skicka iväg det.
2013-01-25, 01:25
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
När det sker så trycker du på förhandsgranska meddelandet så läses det om, sen kan du skicka iväg det.

Åfan, det hade jag ingen aning om, det ska jag försöka komma ihåg! Nu lyckades jag precis skicka iväg PM:et i alla fall.
2013-02-10, 22:24
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Den här buggen är gammal som satan så jag antar att den blivit rapporterad redan. Men jag hittar inget när jag söker så jag tar upp det ändå.

Om man försöker sortera alla trådar i ett forum efter exempelvis antalet svar eller antalet visningar så fungerar detta enbart på första sidan. När man går till sida 2 så är ordningen på trådarna osorterad igen.
2013-02-12, 08:55
Medlem
Lodjurens avatar
Jag har en fråga, mest av nyfikenhet, noterade nämligen att Nordkorea-tråden toppade AA-listan med 398 samtida visningar, samtidigt som samma NK-tråd på Nya ämnen bara har noll visningar (avbild). Hur kan det blir så?

TILLÄGG: Nu syns alla samtida visning även på Nya ämnen (avbild kl. 09:20). Så det var väl något tillfälligt. Har inte sett dom diskrepanserna tidigare, mellan AÄ och NÄ.
Senast redigerad av Lodjuren 2013-02-12 kl. 09:27.
2013-02-12, 10:12
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Jag har en fråga, mest av nyfikenhet, noterade nämligen att Nordkorea-tråden toppade AA-listan med 398 samtida visningar, samtidigt som samma NK-tråd på Nya ämnen bara har noll visningar (avbild). Hur kan det blir så?

TILLÄGG: Nu syns alla samtida visning även på Nya ämnen (avbild kl. 09:20). Så det var väl något tillfälligt. Har inte sett dom diskrepanserna tidigare, mellan AÄ och NÄ.

Vi har en ganska enorm databas med många lager av cache, det är svårt att hålla allt synkroniserat till sekunden överallt.
2013-02-16, 02:09
Medlem
NirvanAs avatar
Det har försvunnit massor av inlägg i denna tråd bl.a:
https://www.flashback.org/t698816p464
2013-02-16, 13:41
Medlem
Mattelols avatar
Upplever en bugg när jag surfar på FB via min iPhone i Safari. När jag öppnar nya trådar händer det ofta att fliken "Data" högst upp på sida "fälls ned" och går inte att få bort. Den blockerar då texten när man zoomar in och följer med när man skrollar ned. Ligger felet hos mig?
2013-02-16, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det har försvunnit massor av inlägg i denna tråd bl.a:
https://www.flashback.org/t698816p464

Bra notering. Undrade själv om det var något knasigt med min dator.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in