En bugg jag märkte för ett tag sedan(borde kanske skrivit detta tidigare då) är att avataren blir felaktig om man ändrar den med ett bildhanteringsprogram.
Jag ville byta profilbild men storleken var för stor så jag gjorde kvaliten lite sämre. Sen när jag skulle ladda upp bilden så fungera allt som det ska. Men! Det ar ett fel vid visning, ni vet om en bild är 404 så är det en miniatyr med ett streck igenom i Chrome. När jag skulle kolla på min avatar i en ny tab så var hela sidan vit.
@zzpac: bara för att koden kollar att headern säger att det är en bild så betyder det inte att det stämmer. Om bildhanteringsprogramet gör ett fel (te.x i exif-datan ger
Quality: 1337) så kommer webbläsaren ge ett 404, men det finns sätt att kolla så faktiskt webbläsaren kan rendera bilden.
Bugg2(säkert tagits upp innan): skicka ett PM ger allt för ofta "Du har inte behörighet" när du skrivit på det under en längre tid. Problem med sessions?
Bugg3: Skriver du (
www.sida.se) så blir det alltid fel då länken får ett ")" på slutet.
Bugg4: Att ha mer än 150 tecken i signaturen och mer än 5 rader är möjligt. (Har lyckats få in hela 14 rader och 180 karaktärer)
Bugg5(har tagits upp innan): Det blir fel när man citerar användaren [complex].
Lösning:
Citat:
Ursprungligen postat av
[complex]
text
Som det ser ut nu:
Citat:
Ursprungligen postat av '[complex
'|45902106]text
MVH Chloë