Spoiler:
Började för ett tag sedan använda WYSIWYG-redigeringen och samma sak som du beskriver sker även när man förhandsgranskar sitt inlägg. Jag har läst om medlemmar som har uppgett samma sak men då har det inte nämnt att de har använt WYSIWYG-redigeringen så jag har inte reagerat på det. Det finns ett par buggar med redigeringstypen som man får se upp för - som när jag omslöt ditt inlägg med [spoiler]-taggar och förhandsgranskade - även om redigeringstypen i sig är smidigare på många sätt och vis.
Citat:
Befintligt inlagg innehallande en formaterad URL citeras eller redigeras med WYSIWYG editorn. Alternativet "Gör automatiskt om URL:er till länkar." raderar befintliga (redan formaterade) lanker ifran inlagg vid post.
Reproduktionssteg:
1) Posta inlagg med en lank med installningen "Gör automatiskt om URL:er till länkar."
2) Redigera inlagget, lat lanken vara kvar och lagg till ett neutralt ord.
3) Lanken forsvinner, det neutrala ordet ligger kvar.
Detsamma galler alltsa citerade inlagg dar lankar kommer in i editorn som redan formaterade.
Alternativa reproduktionssteg:
1) Forfatta inlagg med WYSIWYG-editorn, skriv lank
2) Forhandsgranska
3) Utan att andra nagot, forhandsgranska igen
Denna bugg leder dessutom till att man kan posta helt tomma inlagg, se foljande PoC: https://www.flashback.org/sp45755401
Steg:
1) Forfatta inlagg med WYSIWYG-editorn, skriv lank (enbart)
2) Forhandskgranska
3) Utan att andra nagot, spara inlagget
Inlagget blir tomt, vi har alltsa bypassat minimumlangdskontrollen.
Felet beror pa att forumet inte erkanner redan formaterade URLer som valida och tar bort dem. Lankar redigeras och citeras som redan formaterade.
Reproduktionssteg:
1) Posta inlagg med en lank med installningen "Gör automatiskt om URL:er till länkar."
2) Redigera inlagget, lat lanken vara kvar och lagg till ett neutralt ord.
3) Lanken forsvinner, det neutrala ordet ligger kvar.
Detsamma galler alltsa citerade inlagg dar lankar kommer in i editorn som redan formaterade.
Alternativa reproduktionssteg:
1) Forfatta inlagg med WYSIWYG-editorn, skriv lank
2) Forhandsgranska
3) Utan att andra nagot, forhandsgranska igen
Denna bugg leder dessutom till att man kan posta helt tomma inlagg, se foljande PoC: https://www.flashback.org/sp45755401
Steg:
1) Forfatta inlagg med WYSIWYG-editorn, skriv lank (enbart)
2) Forhandskgranska
3) Utan att andra nagot, spara inlagget
Inlagget blir tomt, vi har alltsa bypassat minimumlangdskontrollen.
Felet beror pa att forumet inte erkanner redan formaterade URLer som valida och tar bort dem. Lankar redigeras och citeras som redan formaterade.
Började för ett tag sedan använda WYSIWYG-redigeringen och samma sak som du beskriver sker även när man förhandsgranskar sitt inlägg. Jag har läst om medlemmar som har uppgett samma sak men då har det inte nämnt att de har använt WYSIWYG-redigeringen så jag har inte reagerat på det. Det finns ett par buggar med redigeringstypen som man får se upp för - som när jag omslöt ditt inlägg med [spoiler]-taggar och förhandsgranskade - även om redigeringstypen i sig är smidigare på många sätt och vis.

Just nu besöker 126 stycken