2013-10-26, 21:39
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Bumpar den här frågan då jag har haft samma problem i ungefär ett års tid, vissa prenumerationer markeras inte som lästa trots att man varit in i tråden i fråga och även uppdaterat sidan som visar vilka prenumerationer man har (alternativt varit till en annan del av forumet och sedan går tillbaka till prenumerationer).

Ibland fungerar det utan större problem medan de andra gånger kan vara ganska många trådar som förblir markerade som olästa trots att de blivit lästa.

Använder Firefox 22

Serversidig cache
2013-10-28, 17:02
Medlem
epost72s avatar
Detta måste vara en uppenbar miss.
Detta forum är förmodererat, dvs nya ämnen visas ej förrän de har godkänts av moderator. Inlägg i befintliga trådar förmodereras ej.

Ska ni posta en ny tråd var vänlig och sök först så inte ämnet passar i ett annat forum.
Felplacerade trådar kan leda till varningar.
Detta meddelande visas bla när man svarar på trådar i SU och evighetsdiskussioner.
Det är ett helt irrelevant meddelande eftersom det inte rör inlägg i delen utan bara trådstarter.

EDIT:
I Feedback förmodereras både trådstarter och inlägg där kan meddelandet passa efter viss korrigering.
I övriga sammanhang ska de bort när det gäller inlägg.
Senast redigerad av epost72 2013-10-28 kl. 17:27.
2013-10-28, 19:49
Tekniker
zzpacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Detta måste vara en uppenbar miss.
Detta forum är förmodererat, dvs nya ämnen visas ej förrän de har godkänts av moderator. Inlägg i befintliga trådar förmodereras ej.

Ska ni posta en ny tråd var vänlig och sök först så inte ämnet passar i ett annat forum.
Felplacerade trådar kan leda till varningar.
Detta meddelande visas bla när man svarar på trådar i SU och evighetsdiskussioner.
Det är ett helt irrelevant meddelande eftersom det inte rör inlägg i delen utan bara trådstarter.

EDIT:
I Feedback förmodereras både trådstarter och inlägg där kan meddelandet passa efter viss korrigering.
I övriga sammanhang ska de bort när det gäller inlägg.
Fixat!
2013-10-29, 01:27
Medlem
Gaspars avatar
Detta hände mig nyss: Tillfälligt fel. Var vänlig försök igen.

XID: 1726520869

Vad är det för något?
2013-10-29, 05:58
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspar
Detta hände mig nyss: Tillfälligt fel. Var vänlig försök igen.

XID: 1726520869

Vad är det för något?
Det står ju vad det är; tillfälligt fel. Server som har hicka är rimligt att tro. Eller underhåll. Med tanke på tidpunkten är det väl knappast otroligt.
2013-10-30, 11:33
Medlem
BleAivanos avatar
Jag har fått problem sedan i natt med att enstaka trådar som jag läst
markeras som olästa trots att jag läst hela tråden. T.ex. dessa trådar:

https://www.flashback.org/t1851686
https://www.flashback.org/t389095
samt en hel del av trådarna i https://www.flashback.org/f56

Jag går in i tråden klickar mig fram till sista inlägget och klickar sedan på
länken till Flyg - allmänt men trots det så markeras (fetad) den som oläst
trots att det inte har tillkommit några nya inlägg.
Jag återupprepar proceduren men det gör ingen skillnad.
2013-10-30, 11:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Jag har fått problem sedan i natt med att enstaka trådar som jag läst
markeras som olästa trots att jag läst hela tråden. T.ex. dessa trådar:

https://www.flashback.org/t1851686
https://www.flashback.org/t389095
samt en hel del av trådarna i https://www.flashback.org/f56

Jag går in i tråden klickar mig fram till sista inlägget och klickar sedan på
länken till Flyg - allmänt men trots det så markeras (fetad) den som oläst
trots att det inte har tillkommit några nya inlägg.
Jag återupprepar proceduren men det gör ingen skillnad.
Om du inte testat att logga ut så gör det.
Utloggning rättar till kaka som hanterar lästa/olästa trådar, den kakan kan bli korrupt om man inte loggar ut på länge.
Det räcker inte att bara stänga ned webbläsaren.
2013-11-02, 17:25
Medlem
.Chloes avatar
En bugg jag märkte för ett tag sedan(borde kanske skrivit detta tidigare då) är att avataren blir felaktig om man ändrar den med ett bildhanteringsprogram.

Jag ville byta profilbild men storleken var för stor så jag gjorde kvaliten lite sämre. Sen när jag skulle ladda upp bilden så fungera allt som det ska. Men! Det ar ett fel vid visning, ni vet om en bild är 404 så är det en miniatyr med ett streck igenom i Chrome. När jag skulle kolla på min avatar i en ny tab så var hela sidan vit.

@zzpac: bara för att koden kollar att headern säger att det är en bild så betyder det inte att det stämmer. Om bildhanteringsprogramet gör ett fel (te.x i exif-datan ger Quality: 1337) så kommer webbläsaren ge ett 404, men det finns sätt att kolla så faktiskt webbläsaren kan rendera bilden.

Bugg2(säkert tagits upp innan): skicka ett PM ger allt för ofta "Du har inte behörighet" när du skrivit på det under en längre tid. Problem med sessions?

Bugg3: Skriver du (www.sida.se) så blir det alltid fel då länken får ett ")" på slutet.

Bugg4: Att ha mer än 150 tecken i signaturen och mer än 5 rader är möjligt. (Har lyckats få in hela 14 rader och 180 karaktärer)

Bugg5(har tagits upp innan): Det blir fel när man citerar användaren [complex].

Lösning:
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
text

Som det ser ut nu:
Citat:
Ursprungligen postat av '[complex
'|45902106]text

MVH Chloë
2013-11-02, 17:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Bugg2(säkert tagits upp innan): skicka ett PM ger allt för ofta "Du har inte behörighet" när du skrivit på det under en längre tid. Problem med sessions?
Det har nog skrivits 400ggr redan i denna tråden, det är ingen bugg, det är ett resultat av förhöjd säkerhet för pm.
2013-11-02, 23:52
Medlem
.Chloes avatar
Först och främst kom HELA meddelandet som rubrik som en användare skickade till mig. Det var som en fet klump i min inkorg. Jag vet att det finns en gräns på hur lång en rubrik får vara, denna rubrik var 3-4 rader lång....

Skulle skriva ett inlägg och väljer "Förhandsgranska inlägg" och endast en liten bit av texten kom med. Vågar inte posta inläggen för jag vet inte om den delen kommer komma med.

Jag har sökt på om detta har varit ett problem sedan innan men har inte hittat något.
2013-11-03, 00:04
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Bugg5(har tagits upp innan): Det blir fel när man citerar användaren [complex].

Lösning:

Som det ser ut nu:

MVH Chloë

Yesbox. Jag pallar inte ha lösningen i min signatur..
Men zzpac skulle kolla upp det senast jag frågade. Får se om dom kan lösa det...
Ser inte så snyggt ut som det ser ut just nu, men spelar mig inte så stor roll. Men vill såklart helst få det fixat om det nu går att lösa.
Har aldrig varit problem förr menar jag... Dom ändrade något i koden och sen kom buggen fram..
Senast redigerad av [complex] 2013-11-03 kl. 00:39.
2013-11-03, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Yesbox. Jag pallar inte ha lösningen i min signatur..
Men zzpac skulle kolla upp det senast jag frågade. Får se om dom kan lösa det...
Ser inte så snyggt ut som det ser ut just nu, men spelar mig inte så stor roll. Men vill såklart helst få det fixat om det nu går att lösa.
Har aldrig varit problem förr menar jag... Dom ändrade något i koden och sen kom buggen fram..
Thnx som påpekade det btw.

Edit. All text/citaten kom inte med när jag svarade med fb appen. Den verkar lite buggig..

Borde fungera nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in