Inlägg som är skapade men innan klockslaget? Väldigt konstigt
Stämmer detta verkligen? När jag tittade i morse eller om det var i natt. Då fanns dessa inlägg där. Men nu har jag varit borta under morgonen mellan 09:30 - 11:20 och då står de att dessa är skrivna under tiden som jag varit borta. Hur är det möjligt?
Det är ett problem med vintertid och att man inte kan spara tidszoner, e.g. klockan är 11:50 här, men när jag postar detta kommer det stå att jag postar 12:50 (om det är det som du menar).
Det är ett problem med vintertid och att man inte kan spara tidszoner, e.g. klockan är 11:50 här, men när jag postar detta kommer det stå att jag postar 12:50 (om det är det som du menar).
men det senaste inlägget på den ena är den 20/12 vilket iofs kan stämma. Det är något väldigt konstigt, när jag redan läst inläggen tidigare i morse/natt och att de står som nyskrivna efter att jag läst dom.
Kan inte förklara på annat sätt. Men känns som en kraftig bugg.
Samma problem här med. Besvärligt leta i trådar efter egna inlägg, andras inlägg. Man missar även när användare citerar en.
Jag citerades exempelvis av en användare igår kväll, för snart 18 timmar sen. Citeringen visas fortfarande inte i i Mina citerade inlägg och inte heller i användarens profil. Att jag ändå lyckades läsa det beror på att jag orkade plöja en lång tråd. Men i den långa tråden har jag inte hunnit leta reda på om det finns andra användare som har citerat mig, som jag i så fall vill kunna svara.
Någon har startat en ny tråd då den gamla är låst.
Hoppas det går att fixa indexeringen. Det underlättar massor
Jag undrar över varför det skickas ut 2-3 inläggsaviseringar. Ingen jätteviktig fråga, det gör ju inte så mycket att få 2-3 aviseringar. Jag är mest nyfiken.
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Det ska det inte göra och är isåfall en bugg. Det är flera saker som måste ses över med emailutskicken, systemet är väldigt föråldrat. Det ligger i todo-listan med buggar men tyvärr är det inte mycket arbetskraft åsidosatt på den fronten just nu för icke-kritiska problem. Kommer att fixas många buggar mot slutet av månaden.
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Tack för svar. Förstår att det inte tillhör en topprioritering.
Jo, det är verkligen så. Det har blivit vanligare dom senaste veckorna. Idag har jag fått massa dubletter (senaste dubletten var kl. 21:01. Dubletterna dessförinnan var kl. 20:52), tripletter och till och med fyra aviseringar.
Avger rapport om prenumerationsmeddelanden:
Eftersom det nu slogs rekord i antal dubblerade prenumerationsmeddelanden för ett trådinlägg - med hela fem utskick kl. 22:36 - så avger jag rapport här.
Inledningsvis tänkte jag inte så mycket på dessa dubletter, som jag har fått då och då i vart fall sen i december. Men när det blir tre, fyra eller som nyss fem utskick för samma trådinlägg, då börjar det bli riktigt spännande: vad är det som gör att vissa trådinlägg behöver denna fantastiska PR-apparat
Nej, men skämt åsido: det är faktiskt intressant varför vissa inlägg resulterar i femfaldiga aviseringar.
Och ja, jag förstår fortfarande att frågan inte är högprioriterad, bara slänger in lite information som kanske kan vara till någon hjälp när buggsökandet aktualiseras
Halloj, har valt "Standardalternativ för ämnesprenumeration: inget e-postmeddelande" men blir ändå bombad med mail varje gång någon svarar i trådarna jag prenumererar på. Varför funkar det inte att stänga av? (har självklart sparat ändringar)
Mycket tacksam om nån kan hjälpa till!
Halloj, har valt "Standardalternativ för ämnesprenumeration: inget e-postmeddelande" men blir ändå bombad med mail varje gång någon svarar i trådarna jag prenumererar på. Varför funkar det inte att stänga av? (har självklart sparat ändringar)
Mycket tacksam om nån kan hjälpa till!
Kolla hur det ser ut i spalten för bevakning.
Det ska stå "ingen" för att epost ska utebli.
Jag hade från början "prenumerera inte" och bytte till "omedelbart e-postmeddelande" eftersom jag ville veta när en tråd uppdaterades men insåg rätt fort att det blev för mycket så jag ändrade tillbaka. Funkade dock inte som sagt.
När jag kollar mina prenumerationer så står det "omedelbart" på en del och "ingen" på andra, dock är inga av rutorna ibockade. Finns det nån dold inställning jag missat tro?
Jag hade från början "prenumerera inte" och bytte till "omedelbart e-postmeddelande" eftersom jag ville veta när en tråd uppdaterades men insåg rätt fort att det blev för mycket så jag ändrade tillbaka. Funkade dock inte som sagt.
När jag kollar mina prenumerationer så står det "omedelbart" på en del och "ingen" på andra, dock är inga av rutorna ibockade. Finns det nån dold inställning jag missat tro?
Jag antar att de trådar som du gjorde inlägg i med "omedelbart e-postmeddelande" satt kvarstår i omedelbart e-postmeddelande. Prova att gå manuellt in i dessa och avbeställa prenumeration. Det finns en länk för detta i e-postmeddelandet.
Bocka i de som du vill ändra på scrolla ned en bit och välj inget epostmeddelande + OK
Redan påbörjade påverkas inte av standardinställningen sas.