Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-01, 17:04
Medlem
Klockan är nu 17:01, och jag ser inlägg som har postats t.ex. 17:22 eller 17:53. När jag loggar in stämmer tiderna, men inte oinloggad. Det är förvirrande. Tack för ett bra forum.
Citera
2012-11-01, 17:28
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Det är inte i vår ände. Justera dina tidsinställningar och se om det inte rättar till sig...

https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions

admin4
Citera
2012-11-01, 17:34
Medlem
Hur ska jag kunna fixa de tider jag ser när jag inte är inloggad genom att ändra mina FB-inställningar?

Jag lynx:ade just in på FB från ett av mina shellkonton, gick in på Heta Ämnen, och de senaste inläggen ligger runt klockan 18:36 (och klockan är 17:38), så jag tror inte att det är på min sida.

Klockan går rätt på båda de datorer jag har provat FB på. Går er klocka rätt?
Senast redigerad av 770310 2012-11-01 kl. 17:44.
Citera
2012-11-01, 17:56
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 770310
Hur ska jag kunna fixa de tider jag ser när jag inte är inloggad genom att ändra mina FB-inställningar?

Jag lynx:ade just in på FB från ett av mina shellkonton, gick in på Heta Ämnen, och de senaste inläggen ligger runt klockan 18:36 (och klockan är 17:38), så jag tror inte att det är på min sida.

Du har rätt. Det räcker att jag klickar på Logga ut så går klockan fel med en timme, fastän den inte gjorde det innan, och inte gör det när jag loggar in igen heller.
Citera
2012-11-01, 18:01
Medlem
25Decembers avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Du har rätt. Det räcker att jag klickar på Logga ut så går klockan fel med en timme, fastän den inte gjorde det innan, och inte gör det när jag loggar in igen heller.
Blir samma för mig loggar jag ut så går klockan fram en timme. Loggar jag in går den bak en timme.
Citera
2012-11-01, 18:08
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Du har helt rätt, det var jag som läste slarvigt. Vi får titta på saken och rätta till det.

admin4
Citera
2012-11-01, 18:08
Moderator
^Eazs avatar
Jag kan inte byta till GMT, varje gång jag försöker så hoppar den tillbaka till GMT+1 vilket betyder att klockan går en timme fel här. (alla andra instöllningar går att byta).
Citera
2012-11-01, 19:24
Medlem
Ja jag håller med klockan är inte rätt
Citera
2012-11-01, 19:47
Medlem
epost72s avatar
Fast frågan är väl vad som ska anses vara "rätt" tid för ej inloggade?

En kompromiss är väl att ej inloggade når nöja sig med GMT eftersom de inte kan ställa in det själva.
Ingen tid är vare sig fel eller rätt där.

Och som ^Eaz påpekade så har man inte kunnat justera sin egen tidzon på ett par år.
Citera
2012-11-01, 19:50
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Utan att ha mer än en gissning att gå på så skulle jag tro att i princip alla utav forumets läsare befinner sig i Sverige - och detta baserar jag på att oerhört få inlägg skrivs på något annat språk än svenska - så tycker jag nog att det är tiden i Sverige som får råda.
Citera
2012-11-01, 20:47
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Utan att ha mer än en gissning att gå på så skulle jag tro att i princip alla utav forumets läsare befinner sig i Sverige - och detta baserar jag på att oerhört få inlägg skrivs på något annat språk än svenska - så tycker jag nog att det är tiden i Sverige som får råda.

Kan säga att vi är jävulens många som sitter utomlands. Själv har jag bott utanför rikets gränser in snar 10 år, och lika många år har jag hängt på FB. Och vågar påstå att FB är mycket vanligare bland folk i 30-40 års åldern utanför Sverige än innanför landet (om vi talar i termer av snitt). Speciellt då många som flyttat är av åsikten som många här delar vad gäller invandring och andra sociala fenomen.
Citera
2012-11-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

+1 Tänkte inte på FB som ett globalt forum
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in