2013-01-06, 23:13
Medlem
mr.demons avatar
Jag märker inte allt för sällan att bokstäver försvinner på min poster? Nån som har samma problem eller har jag blivit ordblind?

Jag vet att jag stavar som en skata, men man man undrar ju.
2013-01-06, 23:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag märker inte allt för sällan att bokstäver försvinner på min poster? Nån som har samma problem eller har jag blivit ordblind?

Jag vet att jag stavar som en skata, men man man undrar ju.
Det har ingen annan märkt, vad jag vet. Ditt inlägg är dock rätt stavat.
2013-01-07, 13:57
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Jag undrar över varför det skickas ut 2-3 inläggsaviseringar. Ingen jätteviktig fråga, det gör ju inte så mycket att få 2-3 aviseringar. Jag är mest nyfiken.

Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Det ska det inte göra och är isåfall en bugg. Det är flera saker som måste ses över med emailutskicken, systemet är väldigt föråldrat. Det ligger i todo-listan med buggar men tyvärr är det inte mycket arbetskraft åsidosatt på den fronten just nu för icke-kritiska problem. Kommer att fixas många buggar mot slutet av månaden.

Citat:
Tack för svar. Förstår att det inte tillhör en topprioritering.
Jo, det är verkligen så. Det har blivit vanligare dom senaste veckorna. Idag har jag fått massa dubletter (senaste dubletten var kl. 21:01. Dubletterna dessförinnan var kl. 20:52), tripletter och till och med fyra aviseringar.

Okej. Nu har jag noterat en ännu mer mysko sak angående prenumerationer.

Jag prenumererade på en tråd (som för övrigt råkar vara väldigt inläggsfrekvent, men inlägg var tredje minut). Beslöt idag att ta bort prenumerationen. Fick det avslutande prenumerationsmeddelandet kl. 12:37. Går in i tråden och läser det inlägget. Får inga fler aviseringar under en timme, trots att jag är inloggade några gånger*

När det har gått en timme börjar dock prenumerationsmeddelanden att skickas ut igen, utan att jag har markerat någon ny Prenumeration. Kl. 13:41 kommer den första aviseringen.

Hur kan detta ske? Jag har absolut inte markerat ny prenumeration för den aktuella tråden.

Kan det här hänga samman med att vi ibland får dubbla prenumerationsmeddelanden?

Berättar det för att det kanske kan vara något att ha för teknikerna.

______
*) Nämnes eftersom prenumerationsmeddelanden upphör att skickas ut om man inte loggar in då och då.
Senast redigerad av Lodjuren 2013-01-07 kl. 14:04.
2013-01-07, 13:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Okej. Nu har jag noterat en ännu mer mysko sak angående prenumerationer.

Jag prenumererade på en tråd (som för övrigt råkar vara väldigt inläggsfrekvent, men inlägg var tredje minut). Beslöt idag att ta bort prenumerationen. Fick det avslutande prenumerationsmeddelandet kl. 12:37. Går in i tråden och läser det inlägget. Får inga fler aviseringar under en timme, trots att jag är inloggade några gånger*

När det har gått en timme börjar dock prenumerationsmeddelanden att skickas ut igen, utan att jag har markerat någon ny Prenumeration. Kl. 13:41 kommer den första aviseringen.

Hur kan detta ske? Jag har absolut inte markerat ny prenumeration för den aktuella tråden.

Kan det här hänga samman med att vi ibland får dubbla prenumerationsmeddelanden?

Berättar det för att det kanske kan vara något att ha för teknikerna.

______
*) Nämnes eftersom prenumerationsmeddelanden upphör att skickas ut om man inte loggar in då och då.
Skrev du något inlägg i tråden efter en timme? Då startar prenumerationen igen.
2013-01-07, 14:08
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Nu förstår jag inte. Jag hade tagit bort prenumerationen, precis som många gånger förr. Har aldrig varit med om att en prenumeration har åter-aktiverats utan att jag själv har markerat detta.

I övrigt: svar Ja, jag skrev ett inlägg kl. 13:39 och då började prenumerationsmeddelanden ramla in igen. Tog då bort prenumerationen för andra gången idag.

Senast redigerad av Lodjuren 2013-01-07 kl. 14:13.
2013-01-07, 14:18
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Citat:
Nu förstår jag inte. Jag hade tagit bort prenumerationen, precis som många gånger förr. Har aldrig varit med om att en prenumeration har åter-aktiverats utan att jag själv har markerat detta.

I övrigt: svar Ja, jag skrev ett inlägg kl. 13:39 och då började prenumerationsmeddelanden ramla in igen. Tog då bort prenumerationen för andra gången idag.

Det finns en inställning i Kontrollpanelen under Meddelanden & ämnesbevakning
Där kan man ange hur bevakning ska ske som standard.

Standardalternativ för ämnesprenumeration
Många har valt att som standard prenumerera på trådar man startar eller gör inlägg i.
Jag tror inte att det är förvalt utan man måste aktivt välja det.
2013-01-07, 14:43
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det finns en inställning i Kontrollpanelen under Meddelanden & ämnesbevakning
Där kan man ange hur bevakning ska ske som standard.

Standardalternativ för ämnesprenumeration
Många har valt att som standard prenumerera på trådar man startar eller gör inlägg i.
Jag tror inte att det är förvalt utan man måste aktivt välja det.

Tack epost72. I Kontrollpanelen var alternativet "Omedelbart epost-meddelande" valt i rullgardinsmenyn.

Det märkliga är att det här har inte hänt förr, trots att jag kan markera av och prenumerationer i min Prenumerationer. Kanske kan Kontrollpanelens inställningar - även för sådant som rör Prenumerationer - ändras om en användare exempelvis ändrar lösen eller e-post? I så fall har kanske den där frågan inget att göra med att man ibland får dubbla prenumerationsmeddelanden, utan det är två olika saker.
2013-01-07, 22:23
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Hm, nu verkar det vara fel på "Mina citerade inlägg" igen, den visar inte de senaste citerade inläggen. Fler än jag som märkt något?

Även "Mina inlägg" släpar efter.
2013-01-07, 22:42
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Hm, nu verkar det vara fel på "Mina citerade inlägg" igen, den visar inte de senaste citerade inläggen. Fler än jag som märkt något?

Ja, samma för mig.
Dags att låsa upp den hör tråden igen?
https://www.flashback.org/t2044357p3

//Brute
2013-01-07, 23:40
Medlem
Fjodorovs avatar
Klyddar återigen med Citering och mina inläggs-funktionen.
2013-01-08, 08:20
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Ja, samma för mig.
Dags att låsa upp den hör tråden igen?
https://www.flashback.org/t2044357p3

//Brute

Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Klyddar återigen med Citering och mina inläggs-funktionen.

Samma för mig!
2013-01-08, 10:57
Bannlyst
Citat:

Samma här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in