Jag undrar över varför det skickas ut 2-3 inläggsaviseringar. Ingen jätteviktig fråga, det gör ju inte så mycket att få 2-3 aviseringar. Jag är mest nyfiken.
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Det ska det inte göra och är isåfall en bugg. Det är flera saker som måste ses över med emailutskicken, systemet är väldigt föråldrat. Det ligger i todo-listan med buggar men tyvärr är det inte mycket arbetskraft åsidosatt på den fronten just nu för icke-kritiska problem. Kommer att fixas många buggar mot slutet av månaden.
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Tack för svar. Förstår att det inte tillhör en topprioritering.
Jo, det är verkligen så. Det har blivit vanligare dom senaste veckorna. Idag har jag fått massa dubletter (senaste dubletten var kl. 21:01. Dubletterna dessförinnan var kl. 20:52), tripletter och till och med fyra aviseringar.
Okej. Nu har jag noterat en ännu mer mysko sak angående prenumerationer.
Jag prenumererade på en tråd (som för övrigt råkar vara väldigt inläggsfrekvent, men inlägg var tredje minut). Beslöt idag att ta bort prenumerationen. Fick det avslutande prenumerationsmeddelandet kl. 12:37. Går in i tråden och läser det inlägget. Får inga fler aviseringar under en timme, trots att jag är inloggade några gånger*
När det har gått en timme börjar dock prenumerationsmeddelanden att skickas ut igen, utan att jag har markerat någon ny Prenumeration. Kl. 13:41 kommer den första aviseringen.
Hur kan detta ske? Jag har absolut inte markerat ny prenumeration för den aktuella tråden.
Kan det här hänga samman med att vi ibland får dubbla prenumerationsmeddelanden?
Berättar det för att det kanske kan vara något att ha för teknikerna.
______
*) Nämnes eftersom prenumerationsmeddelanden upphör att skickas ut om man inte loggar in då och då.
Och ja, jag vet säkert att jag har varit inloggad under den där timmen
Senast redigerad av Lodjuren 2013-01-07 kl. 14:04.
Okej. Nu har jag noterat en ännu mer mysko sak angående prenumerationer.
Jag prenumererade på en tråd (som för övrigt råkar vara väldigt inläggsfrekvent, men inlägg var tredje minut). Beslöt idag att ta bort prenumerationen. Fick det avslutande prenumerationsmeddelandet kl. 12:37. Går in i tråden och läser det inlägget. Får inga fler aviseringar under en timme, trots att jag är inloggade några gånger*
När det har gått en timme börjar dock prenumerationsmeddelanden att skickas ut igen, utan att jag har markerat någon ny Prenumeration. Kl. 13:41 kommer den första aviseringen.
Hur kan detta ske? Jag har absolut inte markerat ny prenumeration för den aktuella tråden.
Kan det här hänga samman med att vi ibland får dubbla prenumerationsmeddelanden?
Berättar det för att det kanske kan vara något att ha för teknikerna.
______
*) Nämnes eftersom prenumerationsmeddelanden upphör att skickas ut om man inte loggar in då och då.
Och ja, jag vet säkert att jag har varit inloggad under den där timmen
Skrev du något inlägg i tråden efter en timme? Då startar prenumerationen igen.
Nu förstår jag inte. Jag hade tagit bort prenumerationen, precis som många gånger förr. Har aldrig varit med om att en prenumeration har åter-aktiverats utan att jag själv har markerat detta.
I övrigt: svar Ja, jag skrev ett inlägg kl. 13:39 och då började prenumerationsmeddelanden ramla in igen. Tog då bort prenumerationen för andra gången idag.
Undrar om du Quarrel menar med ovanstående att dt krävs aktivitet för användaren för att prenumerationsmeddelanden ska sändas ut? Jag är inte 100 på hur prenumerationsfunktionen är uppbyggd, men min erfarenhet är att det (för pågående prenumerationer, inte avbrutna, som i det aktuella fallet jag tog upp idag) räcker att användaren loggar in på FB, man behöver inte ens besöka den aktuella tråden och än mindre skriva i den. Jag prenumererar på flera trådar (54 procent av alla mina prenumerationer ) som jag inte har skrivit en rad i)
Senast redigerad av Lodjuren 2013-01-07 kl. 14:13.
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Nu förstår jag inte. Jag hade tagit bort prenumerationen, precis som många gånger förr. Har aldrig varit med om att en prenumeration har åter-aktiverats utan att jag själv har markerat detta.
I övrigt: svar Ja, jag skrev ett inlägg kl. 13:39 och då började prenumerationsmeddelanden ramla in igen. Tog då bort prenumerationen för andra gången idag.
Undrar om du Quarrel menar med ovanstående att dt krävs aktivitet för användaren för att prenumerationsmeddelanden ska sändas ut? Jag är inte 100 på hur prenumerationsfunktionen är uppbyggd, men min erfarenhet är att det (för pågående prenumerationer, inte avbrutna, som i det aktuella fallet jag tog upp idag) räcker att användaren loggar in på FB, man behöver inte ens besöka den aktuella tråden och än mindre skriva i den. Jag prenumererar på flera trådar (54 procent av alla mina prenumerationer ) som jag inte har skrivit en rad i)
Det finns en inställning i Kontrollpanelen under Meddelanden & ämnesbevakning
Där kan man ange hur bevakning ska ske som standard.
Standardalternativ för ämnesprenumeration
Många har valt att som standard prenumerera på trådar man startar eller gör inlägg i.
Jag tror inte att det är förvalt utan man måste aktivt välja det.
Det finns en inställning i Kontrollpanelen under Meddelanden & ämnesbevakning
Där kan man ange hur bevakning ska ske som standard.
Standardalternativ för ämnesprenumeration
Många har valt att som standard prenumerera på trådar man startar eller gör inlägg i.
Jag tror inte att det är förvalt utan man måste aktivt välja det.
Tack epost72. I Kontrollpanelen var alternativet "Omedelbart epost-meddelande" valt i rullgardinsmenyn.
Det märkliga är att det här har inte hänt förr, trots att jag kan markera av och på prenumerationer i min Prenumerationer. Kanske kan Kontrollpanelens inställningar - även för sådant som rör Prenumerationer - ändras om en användare exempelvis ändrar lösen eller e-post? I så fall har kanske den där frågan inget att göra med att man ibland får dubbla prenumerationsmeddelanden, utan det är två olika saker.