Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-14, 18:17
  #1
Medlem
1. Hur mycket bostar grapextrakt/juice Xanor? på ett ungefär
2.Hur mycket längre blir halveringtiden på ett ungefär av 1 liter icas grapejuice
3.Finns det risker med detta? som tillexempel förhöjd tolerans osv? svara endast ni som har lite bakom pannan och inte bara vill spela roliga o trolla
tacksam för svar
Citera
2009-08-14, 22:51
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optimum
1. Hur mycket bostar grapextrakt/juice Xanor? på ett ungefär
2.Hur mycket längre blir halveringtiden på ett ungefär av 1 liter icas grapejuice
3.Finns det risker med detta? som tillexempel förhöjd tolerans osv? svara endast ni som har lite bakom pannan och inte bara vill spela roliga o trolla
tacksam för svar

Det här är väl egentligen inte svaret du vill ha.
Har käkat Xanor i flera år,även Zopiklon.
Grapejuice bostar Zopiklon(enl.bipacksedeln)
Att det bostar Xanor är jag mycket tveksam till(kan ha fel)
Det bästa är väl att testa med o utan?
Risken med det är ju "placeboeffekt".
Tror defenitivt inte att grapejuice ger förhöjd tolerans.
Citera
2009-08-15, 03:59
  #3
Medlem
Boosta med några öl och en spliff istället annars?
Citera
2009-08-15, 08:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Word!
Boosta med några öl och en spliff istället annars?

ja precis som vanligt funkar alltid bra.
dock ätit xanor (ej från läkare) i ett antal år och skulle fan aldrig sitta och dricka nå grapejuice. vet inte varför känns jävla onödigt
Citera
2009-08-15, 11:02
  #5
Medlem
Svårt att veta hur mycket det boostar, men helt klart gör det de. Jag testade dock med tropicanas färskpressade grapefruktsjuice, eftersom den kändes troligare att ha effekt. Du får prova dig fram.
Citera
2009-08-15, 11:30
  #6
Medlem
Har provat med många olika sorters grapejuice. Och kan helt klart konstatera att de ger en bra boost. Den grapejuicen som gav bäst effekt var konstigt nog den från Lidl. Kan självklart inte säga hur mycket den ökade effekten, men jag kan uppskatta det till ungefär 20-40% (iaf den från Lidl).
Helt klart värt de 10:- den kosta
Citera
2009-08-15, 16:34
  #7
Avstängd
ambulanticas avatar
Detta låter intressant. Jag vet att citronsyra boostar svamp.

Jag tror även att toleransen ökar.
__________________
Senast redigerad av ambulantica 2009-08-15 kl. 17:11.
Citera
2009-08-20, 14:13
  #8
Medlem
lakritspipan2s avatar
Grape hämmar ju det där CYP3A4-enzymet liksom en del andra läkemedel, många antibiotikasorter t.ex. Så vid vissa blandingar kan man få ökad mängd av läkemedlet i kroppen. Vet inte om grape boostar alla bensosorter, tror inte det. Men är säker på att det gäller alprazolam och diazepam iaf. Så kör du grape med alpra så kan du få ökad mängd alpra i kroppen... Min läkare snackade om detta med, jag käkade grapeseedextrakt ett tag (inte för att boosta, andra orsaker) så jag frågade honom eftersom jag käkar alpra dagligen och japp, det kan boosta effekten av alpra.

Enligt läkaren finns det inga risker med detta förutom just ökad mängd alpra (i detta fall) i kroppen. Finns ju alltid risker med ökad mängd benso i kroppen men det boostar ju inte skiten extremt så det är la ganska lugnt.

Svårt att avgöra hur mycket det boostar men med grapeseedextrakt eller renpressad grapejuice så tycker iaf jag att det boostar en del. Upplever ingen längre effekt men när skiten kickar in så kickar det på lite extra.

Lite flummigt svar men kanske ger dig lite klarhet iaf. Good luck
Citera
2009-08-20, 14:20
  #9
Medlem
SinCitys avatar
Tyckte Brämhults(stavas det så?) Grapefruktjuice funkade bra förr när jag testade, men det handlar ju inte om nåt WOW liksom utan snarare att effekten kändes sitta i lite längre, vilket ju är ganska efterstävansvärt när det kommer till Alprazolam då den benson ju har väldigt kort verkningstid...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback