2009-08-13, 14:00
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
alltså.. demonstration, fester, avlämnade av saker i recykle your stuff..skattletning... osv

blir många trådar att låsa det
Det finns som sagt undantag i de olika forumen när det passar forumet och alla i forumet "vinner" på det. Demonstrationer och FB-fester är säkert sådana som godkänts av moderatorerna i forumet. Postar man sådana trådar så är det en fördel att fråga moderatorn först om det är ok, så slipper man en 1.01:a.

Recykle your stuff är ett specialforum med specialregler som inte gäller för övriga forumet.

Jag kommer ihåg när jag var moderator att jag var emot att man skulle få ragga folk till demonstrationer, säkert nån moderator till som tyckte det men inte tillräckligt för att det skulle bli någon ändring där, så det är ok att annonsera ut att det är en demonstration angående X på platsen Y. Det anses vara av intresse för t.ex. alla i ett politik-forum att veta att en sådan demonstration ska ske, eller t.ex. i fildelningsforumet om piratpartiet ska göra någon publicitetsgrej.

Jag tycker nog att det istället bör skapas ett "evenemangs"-forum, som är likt "Flashback i media"-forumet, dvs, där det inte är krav att det finns diskussionsunderlag. Man postar bara informationen om evenemanget sen är det bra med det.
Citera
2009-08-13, 14:02
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorlin
https://www.flashback.org/showthread.php?t=849597

https://www.flashback.org/showthread.php?t=929610

https://www.flashback.org/showthread.php?t=882641

https://www.flashback.org/showthread.php?t=913871

Är ett få antal jag kunde ta fram på mindre än en minut, vad är det du vill att jag ska bevisa att dom inte finns? skitsnack.
Det är lite skillnad på att träffas och festa och att tråffas för att arbeta, tjäna penga ihop. .
Citera
2009-08-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Det är lite skillnad på att träffas och festa och att tråffas för att arbeta, tjäna penga ihop. .

Men vilken skillnad? Vi ska inte arbeta ihop, vi ska spela internet spel ihop i form av betting, poker osv.

Nu får du ge dig.
Ingen köper något från mig, jag köper inte något från någon. Jag anställer inte någon. OK?
Citera
2009-08-13, 14:42
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrkaPalla
Men vilken skillnad? Vi ska inte arbeta ihop, vi ska spela internet spel ihop i form av betting, poker osv.

Nu får du ge dig.
Ingen köper något från mig, jag köper inte något från någon. Jag anställer inte någon. OK?

Nu är det väl du som skall ge dig?!
Citat:

Men det blir sista posten av mig i tråden. Gör som ni vill.

Det är enligt mig självklart att det inlägg du postade skall raderas och tas upp för omröstning för ev varning.
Citera
2009-08-13, 14:49
Medlem
johnny_viciouss avatar
Det enda jag skulle vilja inflika är en stilla undran om den som modererat bort tråden inte skickat ett PM med förklaring om varför den hade tagits bort? Då hade vi sluppit hela diskussionen som just nu är helt meningslös eftersom vi faktiskt inte vet än om orkapalla vrekligen har gjort något fel...
Citera
2009-08-13, 14:58
Medlem
Bjorlins avatar
Citat:

Tycker att orkapallas tråd och de trådar jag länkade har en viss liknelse.
Citera
2009-08-13, 15:14
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:

Vad menar du? Att om man söker folk för att träffas och supa då är det ingen kontaktannons?
Citera
2009-08-13, 15:21
Medlem
pirates avatar
Citat:

Jaha, vilken överraskning att du skulle skriva så. Hur i hela helvete vet du att det inte kommer att säljas nåt där?
Kanske vill folk som träffas sälja nåt, maskera genom sådana trådar...öppna ögonen för fan.
Citera
2009-08-13, 15:23
Medlem
H.E.L.s avatar
Har ni ens läst hans tråd?
Citera
2009-08-13, 16:21
Medlem
"Hej, tänkte starta en grupp för X och behöver folk med talangerna Y och Z. Jag skriver på FB för att jag gillar den stil av människor som finns här och att det skulle fungera bäst med FB:are. Det här är lite som jag tänkt att det skulle funka: bla, bla bla bla bla....Vad tycks? PM:a eller skriv här om ni har några frågor"

Har jag missat något HEL?
Citera
2009-08-13, 16:27
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
"Hej, tänkte starta en grupp för X och behöver folk med talangerna Y och Z. Jag skriver på FB för att jag gillar den stil av människor som finns här och att det skulle fungera bäst med FB:are. Det här är lite som jag tänkt att det skulle funka: bla, bla bla bla bla....Vad tycks? PM:a eller skriv här om ni har några frågor"

Har jag missat något HEL?
Inget diskussionsunderlag...Check!
Söker folk för projekt utanför FB....Check!
Svar via PM....Check.
Citera
2009-08-13, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Inget diskussionsunderlag...Check!
Söker folk för projekt utanför FB....Check!
Svar via PM....Check.

Möjligt att det ej har ett större diskussionsunderlag. Det har jag redan bett om ursäkt för. Men att det ska vara något jävla brott mot 1.01 är skitsnack.

Diskussionen skulle och bör föras i tråden. Jag la till att folk kan PM:a *också*.

Diskussionen skulle ju då föras om hur bäst att organisera gruppen.
Vi skulle säkert även fört en speldagbok och lite sånt kul.
Äh.

Blir bara förbannad när HEL jämför detta med någon jävla arbetsannons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in