Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
alltså.. demonstration, fester, avlämnade av saker i recykle your stuff..skattletning... osv
blir många trådar att låsa det
Det finns som sagt undantag i de olika forumen när det passar forumet och alla i forumet "vinner" på det. Demonstrationer och FB-fester är säkert sådana som godkänts av moderatorerna i forumet. Postar man sådana trådar så är det en fördel att fråga moderatorn först om det är ok, så slipper man en 1.01:a.
Recykle your stuff är ett specialforum med specialregler som inte gäller för övriga forumet.
Jag kommer ihåg när jag var moderator att jag var emot att man skulle få ragga folk till demonstrationer, säkert nån moderator till som tyckte det men inte tillräckligt för att det skulle bli någon ändring där, så det är ok att annonsera ut att det är en demonstration angående X på platsen Y. Det anses vara av intresse för t.ex. alla i ett politik-forum att veta att en sådan demonstration ska ske, eller t.ex. i fildelningsforumet om piratpartiet ska göra någon publicitetsgrej.
Jag tycker nog att det istället bör skapas ett "evenemangs"-forum, som är likt "Flashback i media"-forumet, dvs, där det inte är krav att det finns diskussionsunderlag. Man postar bara informationen om evenemanget sen är det bra med det.