2009-08-13, 17:07
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrkaPalla
Möjligt att det ej har ett större diskussionsunderlag. Det har jag redan bett om ursäkt för. Men att det ska vara något jävla brott mot 1.01 är skitsnack.

Diskussionen skulle och bör föras i tråden. Jag la till att folk kan PM:a *också*.

Diskussionen skulle ju då föras om hur bäst att organisera gruppen.
Vi skulle säkert även fört en speldagbok och lite sånt kul.
Äh.

Blir bara förbannad när HEL jämför detta med någon jävla arbetsannons.
Är det koder du använt i din annons då? Skall ni böga och inte spela poker och tjäna pengar?
Citera
2009-08-13, 17:21
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Möjligt att det ej har ett större diskussionsunderlag. Det har jag redan bett om ursäkt för. Men att det ska vara något jävla brott mot 1.01 är skitsnack.

Diskussionen skulle och bör föras i tråden. Jag la till att folk kan PM:a *också*.

Diskussionen skulle ju då föras om hur bäst att organisera gruppen.
Vi skulle säkert även fört en speldagbok och lite sånt kul.
Äh.

Blir bara förbannad när HEL jämför detta med någon jävla arbetsannons.

Jag sitter och kollar på den raderade tråden nu och det är ett helt soklart 1.01-brott. Det handlar om en kommersiell kontaktannons, i tråden söker du uppenbarligen folk för att tjäna pengar på det.

Det är verkligen ett solklart 1.01 brott, ingen tvekan om saken som moderator och har sett alla andra 1.01 regelbrott som skett. Kolla på 1.01 reglen lite till, speciellt detta stycke:
Citat:
Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser
Citera
2009-08-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Jag sitter och kollar på den raderade tråden nu och det är ett helt soklart 1.01-brott. Det handlar om en kommersiell kontaktannons, i tråden söker du uppenbarligen folk för att tjäna pengar på det.

Det är verkligen ett solklart 1.01 brott, ingen tvekan om saken som moderator och har sett alla andra 1.01 regelbrott som skett. Kolla på 1.01 reglen lite till, speciellt detta stycke:

Solklart? Det har inte varit solklart för någon hitills, inte ens de som kritiserat tråden mest. Hur är det solklart att annonsen är kommersiell?

Hela poängen med poker är ju att spela det för pengar. Därför torde alla diskussioner, speldagböcker och annat vara kommersiella eftersom folk kan "tjäna pengar" på det. Ja, tänk på alla stackars spelbolag som kan annonsera här!? De där speldagböckerna kan ju vända favören åt spelarna!

Jag ger snart upp. Kommer ändå inte vinna detta då modsen sällan erkänner att de har fel, speciellt efter trådar som denna. Kul att du dock tog det steget längre och såg det solklara brottet.
Senast redigerad av OrkaPalla 2009-08-13 kl. 17:51.
Citera
2009-08-13, 17:46
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Solklart? Det har inte varit solklart för någon hitills, inte ens de som kritiserat tråden mest. Hur är det solklart att annonsen är kommersiell?

Hela poängen med poker är ju att spela det för pengar. Därför torde alla diskussioner, speldagböcker och annat vara kommersiella eftersom folk kan "tjäna pengar" på det. Ja, tänk på alla stackars spelbolag som kan annonsera här!? De där speldagböckerna kan ju vända favören åt spelarna!

Jag ger snart upp. Kommer ändå inte vinna detta då modsen sällan erkänner att de har fel, speciellt efter trådar som denna. Kul att du tog det steget längre och såg det solklara brottet.

Jag har postat ett förslag som gör att detta inte blir ett "problem". Gör din röst hörd där så kanske vi har en plats på FB i framtiden att dra ihop folk och publicera evenemang osv på:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=979071

Citera
2009-08-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Jag har postat ett förslag som gör att detta inte blir ett "problem". Gör din röst hörd där så kanske vi har en plats på FB i framtiden att dra ihop folk och publicera evenemang osv på:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=979071

Jo såg det Stefan fast jag är lite osäker på om det är rätt men tar väll diskussionen där.
Citera
2009-08-13, 17:49
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Jo såg det Stefan fast jag är lite osäker på om det är rätt men tar väll diskussionen där.
Alltså, du får gärna fortsätta diskussionen här kring ditt specifika "fall".

Men du kan ju även skriva vad du tycker om förslaget i andra tråden också så att säga.
Citera
2009-08-13, 21:16
Medlem
Stockos avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=979267

Så va den saken utklarad.
Citera
2009-08-13, 21:42
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
https://www.flashback.org/showthread.php?t=979267

Så va den saken utklarad.

OrkaPalla har idogt försökt argumentera för sin sak. Jag har inte haft möjligheten att studera de trådar eller hans inlägg som slutligen orsakade avstängningen. Jag ser som självklart att medlemmarna accepterar beslutet och därigenom också underlaget som ligger till grund för avstängningen.

Att Stocko meddelar beslutet i den tråden där OrkaPalla själv argumenterat tycker jag är relevant.

Däremot tycker jag att inlägget från Stocko är skrivet i en viss triumfatorisk och hånfull anda vilket accentueras av den smiley som används.

Den typen av markeringar från forumets moderatorer bör vi klara oss utan.
Senast redigerad av Moltas666 2009-08-13 kl. 21:44.
Citera
2009-08-13, 22:16
Medlem
Psyko-12s avatar
Citat:
Det är ett forum men också ett community.
Correct me if I'm wrong, men enligt admins är Flashback ett diskussionsforum, inte ett community.
Citera
2009-08-13, 22:37
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
ugge_das_boot och AndersFernlof får en tillsägelse var för OT.

OT raderat

// Mod
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2009-08-13 kl. 22:42.
Citera
2009-08-14, 00:05
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Däremot tycker jag att inlägget från Stocko är skrivet i en viss triumfatorisk och hånfull anda vilket accentueras av den smiley som används.
Det va inte min mening.
Citera
2009-08-14, 03:38
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Det va inte min mening.

HAHAHAH Ok!
Som någon annan skrev tidigare i tråden, moderaterna erkänner SÄLLAN(om inte aldrig?) att de har gjort/gör fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in