2009-08-13, 10:27
Medlem
Ursäkta men nu blir jag förbannad. Under en kort period i mitt ganska så långa flashbackliv (gamla konton inräknat) så har 2 trådar försvunnit utan att jag fått ett PM om det eller en förklaring på det.

Min första tråd som försvann kommer jag inte riktigt ihåg...
Men den andra som försvann har jag arbetat på ganska länge och tog faktiskt ett jävla tag att skriva. Den handlade om att skapa ett litet spel-community här på FB som skulle spela tillsammans osv.

Det var i Poker/Betting forumet.

Det är bara gone, inget pm, ingenting. Det var ingen reklam eller något.

Allvar....
Citera
2009-08-13, 10:38
Medlem
ojns avatar
Tråden (den senare) raderades därför att den kan bryta mot regel 1.01 och detta diskuteras just nu i Outlaw. Om en majoritet av moderatorerna anser att så inte är fallet kommer tråden återställas.
Citera
2009-08-13, 10:52
Medlem
Fjantigt...

Vad reklamerar jag för?
Nästa gång blir väll tråden låst om man vill starta en budfirma och frågar ifall någon vill gå med. Eller en Flashback-pizzeria?

Citera
2009-08-13, 10:58
Medlem
ojns avatar
Tja.. du annonserar efter folk, så en sådan tråd riskerar nog att bli raderad. Och allra minst bör den låsas då den knappast skulle innehålla något diskussionsunderlag.
Citera
2009-08-13, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Tja.. du annonserar efter folk, så en sådan tråd riskerar nog att bli raderad. Och allra minst bör den låsas då den knappast skulle innehålla något diskussionsunderlag.

Hur många trådar rör inte att få ihop folk i FB till att göra något? Det är ett forum men också ett community.
Citera
2009-08-13, 11:02
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrkaPalla
Fjantigt...

Vad reklamerar jag för?
Nästa gång blir väll tråden låst om man vill starta en budfirma och frågar ifall någon vill gå med. Eller en Flashback-pizzeria?

Skall du starta en budfirma så föreslår jag att du söker folk via arbetsförmedlingen. Förstår inte varför du skulle söka fölk till ett arbete via FB? Är du nån sort ***** eller?
Läs reglerna.
Citera
2009-08-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Skall du starta en budfirma så föreslår jag att du söker folk via arbetsförmedlingen. Förstår inte varför du skulle söka fölk till ett arbete via FB? Är du nån sort ***** eller?
Läs reglerna.

Ska jag leta upp 10 olika trådar där folk sökes till de mest normala och onormala saker och där man diskuterar hur bäst att få den saken som man söker folk till att fungera?

Du som varit här längre än mig borde dock känna till det bättre än mig.
Citera
2009-08-13, 11:06
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrkaPalla
Ska jag leta upp 10 olika trådar där folk sökes till de mest normala och onormala saker och där man diskuterar hur bäst att få den saken som man söker folk till att fungera?

Du som varit här längre än mig borde dock känna till det bättre än mig.
Leta gärna upp trådar där någon söker folk för anställning eller liknande.
Citera
2009-08-13, 11:06
Medlem
LadyTieras avatar
Jag tror Herr OrkaPalla har varlt ett ypperligt användarnamn.

Han orkar inte förstå att detta är ett forum och visst folk gör saker tillsammans men inte startar företag, sådant finns det andra arenor för.

Sedan pallar han varken att läsa reglerna eller följa korrekt hantering av klagomål på en moderatorsåtgärd
Citera
2009-08-13, 11:12
Medlem
Citat:
Leta gärna upp trådar där någon söker folk för anställning eller liknande.

Men det är ingen jävla anställning.
Det är en "grej".
Jag söker ej att anställa folk.
Tråden rörde att samla ihop ett par killar eller tjejer som skulle dra runt på olika sidor, använda sig av referral bonusar så att vi och inte diverse affiliates som gör ingenting fick mest ut ur vårt spelande.

Sedan skulle vi också hjälpa varandra, diskutera och så.

Tiera, du är inte känd för att vara en bitch utan tvärtom, så börja inte nu.
Ska vi läsa regeln då:

Citat:
Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser.

Spam? Nej.
Privat eller kommersiell annonsering? Nej. (Definition av annons från Lexin: annons [an'ån:s ] annonsen annonser subst.
kungörelse, erbjudande (i tidning) att köpa och sälja
se bildtema 20
). Jag kungör icke något, jag erbjuder icke något. Jag söker människor till att starta en grupp/hitta på något kul. Även om ni definerar annons som detta så är det omöjligt att ha det under regeln 1.01 "reklam".

Detta då;
Citat:
reklam [rekl'a:m ] reklamen subst.
verksamhet (annonsering etc) för att få folk att köpa varor och tjänster
Reklam defineras som försäljning av varor och tjänster vilket jag ej sysslar med.
Senast redigerad av OrkaPalla 2009-08-13 kl. 11:19.
Citera
2009-08-13, 11:14
Medlem
H.E.L.s avatar
tråden är ju under utredning så vi får se vad vi kommer fram till.
Citera
2009-08-13, 11:15
Medlem
Citat:
tråden är ju under utredning så vi får se vad vi kommer fram till.

Ja, ni får ju läsa reglerna till att börja med. I alla fall du och möjligen Tiera - även om hon ej är moderator längre.

Sen ber jag om ursäkt ifall diskussionsunderlaget är magert - även om det finns där. Men det har gjorts många undantag vad gäller detta och hoppas att det även görs i mitt fall.

EDIT: Kom på att Tiera ej har läst tråden, men då bör man inte yttra sig hursomhelst.
Exemplen var dåliga i förhållande till tråden, jag kom bara inte på något bättre just då.
Senast redigerad av OrkaPalla 2009-08-13 kl. 11:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in