• 1
  • 2
2002-09-12, 21:18
Medlem
Hej!

Efter att ha kollat igenom en hel del av threadsen här på forumet så ser jag att ungefär 90% av alla diskussioner mynnar i pajkastning och att folk försöker kränka varandra... Jag undrar: varför?

Varför kan man inte på ett ödmjukt sätt redogöra för hur man känner, och om man inte förstår vad en annan skribent avser med sitt inlägg så ber man denne att utveckla sin mening?

Jag tror att Flashbacks diskussionsforum skulle kunna hålla en mycket högre standard om folk bara slutade bråka. _ALLA_ som vill komma till tals här gör det, men varför ödsla energi och utrymme i threaden på att skriva intetsägande kritiserande och elaka meddelanden, när det istället kan ske ett meningsfyllt informationsutbyte?

Jag vet inte vad ni vill få ut av att diskutera olagligheter i det här forumet, men man störtar knappast ett samhälle genom att bara bråka med varandra på Internet. Trots allt är ju Flashback en sida av anarkistisk natur.

Jag önskar att alla försöker vara mer ödmjuka och sluta leta fel i det andra skriver bara av anledningen att främja sig själv och sin inbillade "kunnighet". Bidrag istället med hur du upplever saker och ting UTAN att ha som mål att racka ner på någon annan skribent.

Snälla, låt det bli så?

-Stanley
Citera
2002-09-12, 21:53
Medlem
Jag håller med dig Stanley. Hela den här cirkusen började när jag försvarade MDMA och vissa andra människor försvarade alkohol. Vi på forumet kan ju inte ändra på verkligheten, man slösar bara energi. Vissa började tom klaga när jag och Lillius började diskutera en viss amfetamins kemi, de tyckte att det var "för hög nivå för fjortis-forumet". Med andra ord, vad man än skriver blir ju big no no, folk ser vad de vill se. Jag kan erkänna att jag har bettet mig omoget i många fall, även mitt ordval har varit i det vulgäraste laget, men ibland måste man sänka sig till meddebatörens nivå. Man kan ju inte föra en intelliget disskusion med en idiot.

MVH:
[pH]armacist
Citera
2002-09-13, 06:46
Medlem
Tur att du slipper debattera med dig själv då.
Citera
2002-09-13, 20:43
Medlem
Ändå så fortsätter du sonderkommando.... jag hade inte ens nämnt ditt namn i inlägget.. det är uppenbart att du är ute efter tjafs
Citera
2002-09-15, 13:38
Medlem
Det var kanske ett onödigt inlägg, men jag kunde bara inte låta bli. Och kanske jag bara är här för att tjafsa, då jag blir så oerhört trött på din översittarattityd. Jag vill ha svar på en fråga, och det är varför du, expertkemisten som äter MDMA på labbet, överhuvudtaget ödslar tid här och inte på ett annat forum? Det finns fåtal andra här som kan kemi, men de är inte speciellt aktiva. Det andra forumet är hur aktivt som helst, och där har du verkligen människor som ligger på din påstådda nivå (men som sagt, nästan vem som helst kunde åstadkomma vad du har gjort här). Jag förstår helt enkelt inte varför du finner nöjje att sitta här, om det inte är för att försöka få folk att tro att du är duktig. Vet inte riktigt vad man kan jämföra det med, men något i stil med att gå till dagis för att diskutera politik istället för att verkligen aktivera sig med folk i sin egen ålder/på sin egen nivå. Och kom inte och säg att du har så många polare som hänger här och läser, det svaret är bara skitsnack, tyvärr.
Citera
2002-09-15, 17:26
Medlem
Du vill verkligen fortsätta tjafsa.. ok.. "Det kanske var ett onödigt inlägg" - hahah alla dina inälgg är som den ovanstående...
Jag fick tips av en polare om Flashback Forums... men det är klart.. jag snackar skit... Än så länge hänger jag här, men en sak är säker... hade jag varit i din ålder så skulle jag definitivt inte gjort det... Och ang dina påstående att jag är här för att bevisa nånting; Har någon nånsin sagt till dig på forumet; Tack för tipset Sonnderkommando, Intressant... osv.. nej skulle inte tro det... så man kan fråga sig va du gör här, men det struntar jag i.. så snälla skit i mig så skiter jag i dig...

Ang det "andra forumet", dit går jag när jag själv behöver hjälp med nånting eller har frågor ang nånting, det är inte så att jag kan få hjälp av dig här.... det finns tillräckligt med utbildade kemister/vetenskapsmän som kan svara på frågor på det andra amerikanska forumet... Jag har aldrig påstått att jag är expert, jag pluggar kemi fortfarande, jag är inte färdig-utbildad. Att du har nånting emot att jag hänger på ett svenskt forum kan inte jag rå för, du är helt enkelt förbannad för att jag dissade dig i början när du påstod att MDMA är skadligare än alkohol, det säger ju ett och annat...
Citera
2002-09-15, 19:14
Medlem
Hoho, nej jag är verkligen inte arg på dig.
Och du verkar glömma att jag enbart registrerade ett konto för att tjata på dig, jag gör således inga inlägg någon tycker det är värt att tacka för (de flesta verkar ju dock hålla med mig angående din attityd). Inte så konstigt då kanske. Och det andra forumet är verkligen inte amerikanskt, där är du helt ute och snurrar . Jag är heller inte arg på att du hänger på ett svenskt forum, det enda jag tycker är oerhört konstigt är varför du istället inte bara kan erkänna att du inte har tillräckligt mycket kunskap (dock behöver man ingen kunskap för att vara där, då de mer än gärna hjälper till att "utbilda" trevliga människor) för att vara aktiv på det "amerikanska forumet". Det är helt OK, och garanterat mycket bättre/mer seriöst än att springa runt här och var en besserwisser. Kärlek till dig, och hoppas det går bra i skolan! Det behövs mer kemister i Sverige!
Citera
2002-09-15, 19:24
Medlem
Om Rhodium inte snackar skit så är han amerikan, och det var han som startade forumet, forumet är så klart internationellt som allt annat på internet, men huvudadmin är amerikan. Jag kan inte fatta att jag sitter här och tjafsar om helt onödiga saker. Vilka är de flesta som håller med dig? Kanske de som jag dissade samtidigt som dig i en MDMA thread, undrar om de håller med dig för att du har rätt eller för att de vill hämnas på mig, dessutom har ingen sagt att de håller med dig, undrar vem det är som egentilgen lever i en fantasivärld... men det spelar egentligen ingen roll.... Eftersom du registerrat dig enbart för att tjafsa med mig så ska du inte få det nöjet, jag tänker inte längre snacka med dig, oavsett vad du säger till mig... att registrera sig enbart för att tjafsa med någon säger ju en hel del.... Även om du är äldre än mig ska jag bevisa att jag är mognare än dig... Du sitter och snackar om fjortisar på forumet, trots att du är den äldsta fjortisen här..
Citera
2002-09-15, 19:44
Medlem
Rhodium är inte amerikan, om du bara visste vad fel du har. Hursomhelst, jag tror du redan har bevisat att du INTE är mognare än mig genom dina tidigare inlägg. Givetvis kan du förbättra dig nu, och jag blir oerhört glad om du gör det, då det var mitt mål med alltihop.
Citera
2002-09-27, 03:00
Medlem
Efter att ha tillbringat en hel del tid på Datasäkerhet här på flashback blir jag tvungen att säga emot lite här..

Halkade in här pga att jag tänkte det kunde vara kul läsning...Och det visar sig att folk som pundar, ofta av samhället som lägst klassade, faktiskt hade ett av de mest seriösa forumen...

Om du tycker det kastas paj härinne..Så kastar de hela bagarier på datasäkerhet.. .-) (Men det har blivit lite bättre ska tilläggas)

Om detta forum skulle vara i lika lusigt skick som datasäkerhet så skulle 90% av inläggen handla om hur man lättast odlar eget E i sin egen källare..

Nej ni pojkar..Poäng till er för att ni, enligt mitt tycke, sköter detta forum snyggt...Mindre poäng till er för att ämnet inte tilltalar mig.. .-)
Citera
2002-09-27, 16:55
Medlem
Själv tycker jag att sonderkommando eller vad du kallar dig bara fyller upp forumet med ren skit. [pH]rmacist däremot kommer ofta med flera vettiga inlägg. Visst, inbland märker man hur herr besserwisser skiner igenom, MEN, han håller sig oftast till de ämnen trådarna handlar om. Förutom då när sönderkommande kommer och börjar tjaffsa. Så snälla sonderkommande om din ända anledning av att vara här är för att tjaffsa med [pH]rmacist så varför kan du inte byta telefonnummer med honom så kan ni diskutera det här UTANFÖR forumet! (finns PM för den som är lat.)

Sedan tycker jag admin kan låsa tråden fortare när pajkastningen är ett faktum!
Citera
2002-09-28, 18:48
Medlem
Snacka om att de flesta verkar negligera mitt initialinlägg :-)

Om alla bara slutar racka ner på varandra så slipper vi komplikationer!

Som början kan t. ex. sluta med att rikta sig mot en specifik person när man skriver eller kritiserar fakta...

Och om det bara blir "men jag skrev ju faktiskt såhär, och inte sådär" efter 5 citat, så är det ju bara att inse att det inte GÅR att lösa det på ett rationellt sätt - alltså är det bara att släppa det.

Kan vi inte göra så? Snälla? Det skulle nog utveckla forumet mycket.

-Stanley
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in