Roten till det onda är en fjunig finnig 19 årig farmare som gått 10p organisk kemi och nu försöker glänsa med sina nyvunna kunskaper för konferensens 14 åringar.
Jag tror att roten till det onda är mentaliteten hos de flesta som skriver här... Det känns som att de flesta strävar efter "ära" och popularitet, därav blir det bråk hela tiden för att ingen kan erkänna sig ha fel...
Och det är ju så kul att racka ner på andra (för att främja sig själv såklart då, men det förnekar ju alla).
Vad sägs om att slopa att försöka rätta varandra för att just DU skall få ha rätt? Utan istället sträva efter att få fram så mycket _information_ som möjligt till ytan?
Det är ju det som är tanken... Annars kan man ju lika gärna skriva inlägg på Aftonbladets klotterplank eller liknande.
Forumet har potential, jag tycker att det är korkat att låta den gå till spillo.
Jag vill vara vänlig mot allt och alla, men ibland låter jag känslorna ta över och alla mina underliggande frustrationer och aggressioner kommer fram.
Jag ska försöka förstå mig själv bättre och därmed kunna förstå Er bättre.
Tackar Stanley för att han tar upp det som borde vara självklart!
Människan i alla dess former beter sig på ett sådant här vis.
Människan har potential, det är synd att den allt som oftast går förlorad.
Att försöka få bukt med något som problemen på ett sådant här forum är näst intill omöjligt, därmed sätter jag stor vikt vid en människas närvaro såsom du Stanley. Jag tror att alla vill väl, men det blir inte alltid så.
Ett av grundproblemen är de områden där spetskompetens finns, såsom datorer. Där uppstår genast en rivalitet som på sina vis är nyttig. Vi här på "knarkavdelningen"(ursäkta uttrycket) banar samma väg då vi är på samma plats.
Men, om man bara försöker att göra sig själv bättre, och sluta utmåla andra så blir det kanske så småningom skillnad.
Själv har jag allt som oftast krigat om det som kallas status, vad det nu innebär. Kanske är det även så, att destu mer status man får, destu mer benägen är man att hävda sig. Låter som en ond cirkel.
Här finns många med stor potential, deras arbete torde vara att hjälpa andra upp.
Jag är förövrigt ett Djur som inte längre sjunger dur.
Jo, det är sant, såklart... Annars hade vi inte haft kapitalistiskt tänkande såsom politiker och, tja, alla andra människor i den här världen.
Tyvärr så har du rätt.
Folk vill bara sitt eget bästa, inte kollektivets.
Status... Ja du. Jag är inte säker på att jag sympatiserar med att få status på ett diskussionsforum på Internet. Vem bryr sig? De flesta här på Flashbacks diskussionsforum kommer ändå aldrig att träffas och visa för varandra IRL hur "bra" de är.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!