Citat:
Ursprungligen postat av
Tinfoiltroll
Jag ser om säsong 1 just nu och fan i avsnitt två så verkligen springer zombierna efter Rick och Glenn och till och med klättrar över ett ca 2.5 m högt stängsel. De verkar inte vara riktigt lika vitala, eller farliga, i de senare säsongerna vad jag kan minnas. Eller har jag fel?

Nä du har rätt, men är ju inte så ovanligt bland tv-serier att de förändras efter några avsnitt. Ta nästan vilken serie som helst och jämför de tre första avsnitten med hur de är efter några säsonger. Antagligen så fick zombierna ett sämre omdöme av testpubliken så de förändrades, till det bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
oboyglas
Stör mig somfan på Maggie. Hon verkar inte bry sig ett skit om sin försvunna syster. Inte någon annan heller, men de är ju inte släkt med henne. Den enda som bryr sig är Daryl.
Fast Daryl har inte ens berättat att hon blev tagen. Det enda han sagt är att hon är borta.
En sak jag stört mig lite på är att i säsong 1 så kommer de ju till den forskningsanläggningen. Där de får reda på att viruset får igång den lilla delen av hjärnan efter att de är "döda" så att de kan gå runt och äter folk. De får också reda på att fransmännen var de som höll ut längst. Så varför tror de på Eugene? Känns ganska uppenbart att han ljuger.