Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
Ja jag reagerade också på det att dom blev halshuggna och "levde" fortfarande. Jag menar alla nervtrådar som går mellan hjärna och kropp kapas då, vilket leder till att man inte ska kunna göra några rörelser. Men fortfarande för zombien munnen..
Fast man har ju hjärnstammen och en liten bit kvar av ryggraden trots att huvudet blir halshugget, eller? Det borde vara så helt logiskt att nerverna därifrån går direkt till muskler i ansiktet, som käken. Eller så har jag failat på anatomi!
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Och de där kravallpoliserna de kom över hade jag lätt använt! Fy fan. Lär ju vara det absolut bästa mot zombies. Finns inte en chans man kan bli biten eller riven. Hjälmen kanske jag hade varit utan. Men skydda mage, bröst, armar och ben och du är bara öppen för bett och rivningar i ansiktet.
Lätt bästa man kan ha. Det skulle jag vilja skaffa så fort som möjligt om zombie apokalypsen kom.
Det är bra att ha! Fast man ska inte överskatta det. Trots att man har värsta riddarutrustningen och inte kan bli biten eller riven så kan för många walkers bryta armar, ben och nacke på dig.