2012-10-16, 20:19
Medlem
Aaah så efterlängtat! Fan vad jag längtar tills nästa avsnitt!
Bra start på säsongen enligt mig. Jävligt spännande trailer i slutet också.

Hon tjejen som var sjuk som den grymma ninjatjejen tog hand om, hon har väl varit med förr?
Var ett bra tag sedan jag kollade på TWD så jag kommer inte ihåg.
Citera
2012-10-16, 20:20
Medlem
Kesslers avatar
Är inte den blonda bruden typ 18? Tyckte hon var rätt het. Men nu tänder hon på fitt-ungjäveln Carl eller vad fan fanskapet heter? Jailbait...

Bra avsnitt. Brukar alltid störa mig på smågrejer men det enda jag störde mig på det här avsnittet var när ungjäveln sköt headshot med pickadoll hur lätt som helst från 50m.
Citera
2012-10-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Är inte den blonda bruden typ 18? Tyckte hon var rätt het. Men nu tänder hon på fitt-ungjäveln Carl eller vad fan fanskapet heter? Jailbait...

Bra avsnitt. Brukar alltid störa mig på smågrejer men det enda jag störde mig på det här avsnittet var när ungjäveln sköt headshot med pickadoll hur lätt som helst från 50m.

Nej, hon ska föreställa typ 16 i serien, i verkligheten är hon närmare 25!
Citera
2012-10-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal

Hon tjejen som var sjuk som den grymma ninjatjejen tog hand om, hon har väl varit med förr?
Var ett bra tag sedan jag kollade på TWD så jag kommer inte ihåg.

Ja, båda föregående säsongerna
Citera
2012-10-16, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emigrant
Hur får du det det "it's zombies"...? Kolla hörseln kanske?

Ja jag skrev lite fel. bara "Zombie's"
Citera
2012-10-16, 20:49
Medlem
Jag kan bara inte släppa början på avsnittet när Rick, Daryl, T-Bone och Carl! gick in ock säkrade huset, och kvinnorna kom inhoppandes efteråt som några degklumpar. Va fan, även om jag var usel på att hantera ett vapen (vilket de där kvinnorna inte borde vara vid det här laget) hade jag aldrig låtit ett barn riskera livet istället för mig.

Men visst, det är väl för att Carl är en ganska..hmm.. illa omtyckt karaktär så manusförfattarna ville visa hur bad ass han hade blivit. Jag vet inte, tycker tyvärr att han är ganska irriterande.
Citera
2012-10-16, 22:16
Medlem
Kaejkos avatar
Längtar satan tills nästa avsnitt.
Det går ju inte hålla ifrån sig en hel säsong för att sen se alla efter varandra. Skulle aldrig klara av det.
Citera
2012-10-16, 22:22
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modnar
Från en som läst alla serietidningarna: Vänta absolut med att läsa den tråden om du inte vill få något spoilat! Jag är otroligt glad att jag inte läste något innan för det är väldigt många överraskade grejer som inträffar som man verkligen inte förväntade sig.
Haha okej, då ska jag inte kolla. Så det gäller att ha läst senaste tidningen för att våga sig in?
Citat:
Ursprungligen postat av slaskmaskarn
Jajamensan, han har ju synts till rätt mycket i trailers och teasers så skulle grymt förvånad och besviken om han inte dyker upp.
NICE! Ser fram emot det! Hoppas att dom inte mesar för mycket med honom i tv-serien.
Senast redigerad av pimmetje 2012-10-16 kl. 22:24.
Citera
2012-10-16, 23:09
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Nej, hon ska föreställa typ 16 i serien, i verkligheten är hon närmare 25!
Sökte runt på nätet. Skådespelarens ålder står typ ingenstans men tror jag luskat fram att hon är runt 15 irl. Hur gammal ska Carl-ungjäveln vara?
Citera
2012-10-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
Ja jag reagerade också på det att dom blev halshuggna och "levde" fortfarande. Jag menar alla nervtrådar som går mellan hjärna och kropp kapas då, vilket leder till att man inte ska kunna göra några rörelser. Men fortfarande för zombien munnen..
Fast man har ju hjärnstammen och en liten bit kvar av ryggraden trots att huvudet blir halshugget, eller? Det borde vara så helt logiskt att nerverna därifrån går direkt till muskler i ansiktet, som käken. Eller så har jag failat på anatomi!
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Och de där kravallpoliserna de kom över hade jag lätt använt! Fy fan. Lär ju vara det absolut bästa mot zombies. Finns inte en chans man kan bli biten eller riven. Hjälmen kanske jag hade varit utan. Men skydda mage, bröst, armar och ben och du är bara öppen för bett och rivningar i ansiktet.

Lätt bästa man kan ha. Det skulle jag vilja skaffa så fort som möjligt om zombie apokalypsen kom.
Det är bra att ha! Fast man ska inte överskatta det. Trots att man har värsta riddarutrustningen och inte kan bli biten eller riven så kan för många walkers bryta armar, ben och nacke på dig.
Citera
2012-10-16, 23:12
Medlem
Overminds avatar
Jag tror två personer kommer dö innan de 16 långa avsnitten är över.
Citera
2012-10-16, 23:14
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Längtar satan tills nästa avsnitt.
Det går ju inte hålla ifrån sig en hel säsong för att sen se alla efter varandra. Skulle aldrig klara av det.

Håller med ! Man har ju redan fetaste abstinensen efter fler avsnitt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in