2013-11-22, 19:53
Bannlyst
4/10 enligt mig, utan s1 så hade den varit nere på 2/10. Känns som en random b-serie man kan se på förmiddagen på kanal 5 en random vardag.
Citera
2013-11-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Vad är det som är så dåligt då?

Det handlar inte om mer action, mer slakt, mer drama eller någon så enkel lösning. Kolla runt lite på andra bra välgjorda serier så kommer ni snart inse att det inte är någon som lägger ner sin själ i den här serien. Finns ingen karaktär man kan tycka om, finns ingen man skulle bry sig om ifall den skulle dö(tvärtom finns det en handfull som man önskar döden). Finns inget som man undrar över och är spänd inför som i andra serier. Shit, inte ens snygga tjejer kan dom klämma in som räddar det lite!

På grund av ovanstående så hakar man ständigt upp sig på småsaker och stör sig på det istället. Alla serier har småmissar men här blir dom extra tydliga, jag vet inte om det är för att dom är många fler, dummare eller om det beror på att handlingen är så ointressant.

Jag tror det finns ett extremt stort intresse för en zombie-apokalyptisk serie i stil med TWD, därav är det många, med uppenbart lägre krav på tillvaron, här som hyllar serien OCH många som nästan hatar den men ändå tittar vidare.

Det är någon speciell känsla med att civilisationen är utrotat, affärer och hus står orörda och döden kan stå bakom nästa dörr med ett IQ på 12. Samma känsla hittar du i 28dagar/veckor senare. Vi älskar det, så enkelt är det. Men TWD når inte ända fram riktigt, tyvärr.

Ge oss en zombie apokalyptisk serie med samma känsla, kärlek och ekonomi som GoT eller Breaking bad! Då skulle jag börja längta efter nästa måndag i slutet på varje avsnitt, som jag gjorde i första och andra säsongen, även om andra går utför så var man fortfarande inte less där.
Citera
2013-11-22, 23:33
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Håller verkligen med...
Såg dom 2 första avsnitten på nya Säsongen..
Ghaaaaa så dåligt...
Det händer ju fan inget....
1000-tals affärer utan ägare och Rick har fortfarande samma skjorta...
Hahaha, det har jag inte ens tänkt på! Helt sjukt egentligen ju. Samma skjorta och byxor som han har gått och lökat i sedan dag 1. Det var kanske Ricks hygien som var grunden till sjukdomen de hade i fängelset
Citera
2013-11-22, 23:35
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Det handlar inte om mer action, mer slakt, mer drama eller någon så enkel lösning. Kolla runt lite på andra bra välgjorda serier så kommer ni snart inse att det inte är någon som lägger ner sin själ i den här serien. Finns ingen karaktär man kan tycka om, finns ingen man skulle bry sig om ifall den skulle dö(tvärtom finns det en handfull som man önskar döden). Finns inget som man undrar över och är spänd inför som i andra serier. Shit, inte ens snygga tjejer kan dom klämma in som räddar det lite!

På grund av ovanstående så hakar man ständigt upp sig på småsaker och stör sig på det istället. Alla serier har småmissar men här blir dom extra tydliga, jag vet inte om det är för att dom är många fler, dummare eller om det beror på att handlingen är så ointressant.

Jag tror det finns ett extremt stort intresse för en zombie-apokalyptisk serie i stil med TWD, därav är det många, med uppenbart lägre krav på tillvaron, här som hyllar serien OCH många som nästan hatar den men ändå tittar vidare.

Det är någon speciell känsla med att civilisationen är utrotat, affärer och hus står orörda och döden kan stå bakom nästa dörr med ett IQ på 12. Samma känsla hittar du i 28dagar/veckor senare. Vi älskar det, så enkelt är det. Men TWD når inte ända fram riktigt, tyvärr.

Ge oss en zombie apokalyptisk serie med samma känsla, kärlek och ekonomi som GoT eller Breaking bad! Då skulle jag börja längta efter nästa måndag i slutet på varje avsnitt, som jag gjorde i första och andra säsongen, även om andra går utför så var man fortfarande inte less där.
Detta sammanfattar Walking Dead på ett exceptionellt bra sätt! Väl talat!

Sorry för dubbelpost.
Citera
2013-11-23, 21:14
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme

Du har svaret i ditt inlägg varför många hatar/älskar serien och det är för att genren är så populär.

Som vi ser i tråden så klagar alla på olika saker. Alla vill ha sin "zombie-serie" av samma serie. Vi ser ständigt i tråden att folk vill att serien ska dra åt olika håll.

Vi ser att folk vill ha karaktärsutveckling, action, "survival", "förmänskling av bebygd", snabba zombies och så vidare. Man kan inte få allt i ett avsnitt på 40 minuter när folk vill att den tar sig åt så olika håll. Jag tycker att senaste säsongen varit bra för den förmedlat en känsla, inte som slutet på 3an när man bara kände "när tar det slut..?".

Min spin på Guvenator:

Guvenören flyr med sin nya familj som blir dödade/avrättade av hans gamla "polare", guvenören är rasande men lyckas fly och beger sig till den enda han vet var han finns, Rick och hans gäng, för att söka hämnd mot hans gamla gäng. Antingen försöker han bli vän med Rick & Co eller så kör han ett "enemy of my enemy" spel och "ger" den andra gruppens bostad mot att han får hjälp att döda dem.
Citera
2013-11-24, 02:01
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jag tycker att senaste säsongen varit bra för den förmedlat en känsla, inte som slutet på 3an när man bara kände "när tar det slut..?".

Hänger inte riktigt med; säs 3 var ju senaste säsongen? Eller skulle det stå "2an"?
Citera
2013-11-24, 03:24
Medlem
DieAntwoorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Hänger inte riktigt med; säs 3 var ju senaste säsongen? Eller skulle det stå "2an"?

Den senaste är säs 4.
Citera
2013-11-24, 11:46
Medlem
Hovmastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Min spin på Guvenator:

Guvenören flyr med sin nya familj som blir dödade/avrättade av hans gamla "polare", guvenören är rasande men lyckas fly och beger sig till den enda han vet var han finns, Rick och hans gäng, för att söka hämnd mot hans gamla gäng. Antingen försöker han bli vän med Rick & Co eller så kör han ett "enemy of my enemy" spel och "ger" den andra gruppens bostad mot att han får hjälp att döda dem.

Jag tror som du att guvernören förlorar det sista han har (nya familjen) och att man fick se han vid fängelset för att man ska tro att han ska hämnas men i stället så vill han bli en del av deras grupp.

Det borde Rick och hans vänner dock aldrig acceptera
Citera
2013-11-24, 21:06
Medlem
Claes.Von.Hamlets avatar
Jag tror att Rick och Guvernören kommer bli ihop, med gemensamma krafter kommer de utkonkurrera alla i finkan med hot om våld och död. Troligtvis kommer de att bygga fällor för att fånga in Walkers som det sedan utsätter för sexuella övergrepp av grövre kaliber.

Det kommer kort och gott att pumpas zombieröv innanför murarna av sällan skådat slag.

Den där koreanen tror jag kommer vara med på noterna liksom alkisnegern och armborstsnubben. Carl kommer med största sannolikhet att uppskatta det hela han med.

En gigantisk ångande och stinkande ormgrop av köttslig lusta mellan levande död och överlevare kommer följa, likvätskan och sperman kommer flöda och beblanda sig i en ohelig allians av sällan skådat slag.

Sen tror jag att alla dör typ.

Vore fantastiskt om mina misstankar visade sig stämma.
Citera
2013-11-24, 22:15
Medlem
Varför söker dom inte upp en tropisk ö, dödar alla zombies och lever lyckliga i alla sina dagar? Zombies kan inte simma. =D
Citera
2013-11-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norgex5
Varför söker dom inte upp en tropisk ö, dödar alla zombies och lever lyckliga i alla sina dagar? Zombies kan inte simma. =D

Och hur skulle man kunna göra en serie utav det? Vill du ha Våra Bästa År fast på en tropisk ö eller?
Citera
2013-11-25, 01:34
Medlem
yay... Ett till avsnitt med the governor idag. Den här serien kan dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in