Citat:
Ursprungligen postat av
putteH_
Vad är det som är så dåligt då?
Det handlar inte om mer action, mer slakt, mer drama eller någon så enkel lösning. Kolla runt lite på andra bra välgjorda serier så kommer ni snart inse att det inte är någon som lägger ner sin själ i den här serien. Finns ingen karaktär man kan tycka om, finns ingen man skulle bry sig om ifall den skulle dö(tvärtom finns det en handfull som man önskar döden). Finns inget som man undrar över och är spänd inför som i andra serier. Shit, inte ens snygga tjejer kan dom klämma in som räddar det lite!
På grund av ovanstående så hakar man ständigt upp sig på småsaker och stör sig på det istället. Alla serier har småmissar men här blir dom extra tydliga, jag vet inte om det är för att dom är många fler, dummare eller om det beror på att handlingen är så ointressant.
Jag tror det finns ett extremt stort intresse för en zombie-apokalyptisk serie i stil med TWD, därav är det många, med uppenbart lägre krav på tillvaron, här som hyllar serien OCH många som nästan hatar den men ändå tittar vidare.
Det är någon speciell känsla med att civilisationen är utrotat, affärer och hus står orörda och döden kan stå bakom nästa dörr med ett IQ på 12. Samma känsla hittar du i 28dagar/veckor senare. Vi älskar det, så enkelt är det. Men TWD når inte ända fram riktigt, tyvärr.
Ge oss en zombie apokalyptisk serie med samma känsla, kärlek och ekonomi som GoT eller Breaking bad! Då skulle jag börja längta efter nästa måndag i slutet på varje avsnitt, som jag gjorde i första och andra säsongen, även om andra går utför så var man fortfarande inte less där.