2013-11-25, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullatorn
yay... Ett till avsnitt med the governor idag. Den här serien kan dra åt helvete.

Sluta kolla då och skäll på AMC för att de sparkade Frank efter S1 och drog ner budgeten med 50%
Citera
2013-11-25, 08:17
Medlem
Neodans avatar
Jag diggar verkligen guvernören, dom misslyckades i slutet av s3 men börjar ta igen det nu. Nästa avsnitt har en scen som dom som läst serietidningen nog känner igen!
Citera
2013-11-25, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Claes.Von.Hamlet
Jag tror att Rick och Guvernören kommer bli ihop, med gemensamma krafter kommer de utkonkurrera alla i finkan med hot om våld och död. Troligtvis kommer de att bygga fällor för att fånga in Walkers som det sedan utsätter för sexuella övergrepp av grövre kaliber.

Det kommer kort och gott att pumpas zombieröv innanför murarna av sällan skådat slag.

Den där koreanen tror jag kommer vara med på noterna liksom alkisnegern och armborstsnubben. Carl kommer med största sannolikhet att uppskatta det hela han med.

En gigantisk ångande och stinkande ormgrop av köttslig lusta mellan levande död och överlevare kommer följa, likvätskan och sperman kommer flöda och beblanda sig i en ohelig allians av sällan skådat slag.

Sen tror jag att alla dör typ.

Vore fantastiskt om mina misstankar visade sig stämma.

Hahahah de här var det bästa jag läst på länge
Citera
2013-11-25, 10:01
Medlem
snuffomans avatar
Jag var nära att ge upp denna serie men vågar nog påstå att den har ryckt upp sig iom de två senaste avsnitten med guvernören. Äntligen lite karaktärsutveckling, något denna serie har saknat å det grövsta. Rick och fängelsegänget är oerhört tröttsamt då det inte händer något av intresse, de har hittat sin plats och nu är det mest bara dödläge med lite dåligt skriven drama mellan karaktärerna. Man försöker ge det lite spänning med den mystiska sjukdomen, men ärligt talat så bryr jag mig inte ett skvatt om någon dör och man blir bara less på att se dem sitta och gråta och ojja sig över en karaktär som man har känt i ungefär ett halvt avsnitt. Guvernören känns som en frisk fläkt, och för tillfället får man se sånt som iaf jag uppskattar med apokalypsserier/filmer, nämligen hur man skapar sig en trygg närvaro, bygger fällor och skaffar proviant, inte hur Herschel med fostrande ton talar om hur man minskar lidandet för någon blodhostande statist i 20 minuter eller hur Rick funderar på om hans son är mogen nog att bära ett vapen eller inte i ett halvt avsnitt.
Citera
2013-11-25, 10:52
Medlem
Overminds avatar
Mycket bra avsnitt! Fantastiskt! De gör det verkligen svårt att älska eller hata Governor. Fan alltså. Förra avsnittet gillade man honom starkt och i detta avsnitt var han riktigt sjuk. Men han gjorde det som han ansåg behövde göras. Fy fan.
Citera
2013-11-25, 12:34
Medlem
Tillbakablickens avatar
De senaste två avsnitten har varit ett rejält upplyft!

Guvernören är verkligen en spännande karaktär och man hinner aldrig förutspå hans nästa drag vilket jag gillar skarpt!

Är det någon som har en gissning på varför han "förvarar" Pete eller vad han hette under vattnet som zombie? Är det bara för hans sjuka njutning på något sätt eller tror ni att han har någon poäng med det?
Citera
2013-11-25, 12:49
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillbakablicken
De senaste två avsnitten har varit ett rejält upplyft!

Guvernören är verkligen en spännande karaktär och man hinner aldrig förutspå hans nästa drag vilket jag gillar skarpt!

Är det någon som har en gissning på varför han "förvarar" Pete eller vad han hette under vattnet som zombie? Är det bara för hans sjuka njutning på något sätt eller tror ni att han har någon poäng med det?

Han verkar ha någon fetisch gällande att förvara zombies i vatten... Antar att det är lite småskoj att ha sina fiender som trofeer.

Fast det var ju någon helikopterpilot som blev ett tillskott i akvariefamiljen och inte fan hade väl han något otalt med Guvernören?

Han är väl lite underlig på sitt sätt bara....
Citera
2013-11-25, 14:01
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Governor skulle ha varit död för länge sen, istället så ska dem mjölka sönder. Det hela känns nu som en 2.0 attack på fängelset vilket inte är lika upphetsande som förra gången.

Vi kommer säkert få se Governor rekrytera fler människor till sin nya grupp för att manipulera dem och sedan attackera fängelset.

Precis! Han fick en säsong, det räcker.

Som någon skrev tidigare så finns det ingen karaktär man bryr sig riktigt om. Det är liksom skitsamma om en huvudkaraktär dör eller inte, dessutom så vet men när karaktärer skall dö. Nya karaktärer är inga karaktärer utan endast har rollen för att dö. Serien har tagit sig själv på för stort allvar, finns ingen ton av humor någonstans. Allt är gravallvarligt snack hela tiden, det känns inte trovärdigt utan, dessutom så består serien bara av detta gravallvarliga snack. Det finns ingen person i serien som det känns som man tycker om. Merle var ju osympatisk men kan kändes som den enda personen som faktiskt hade humor eller bara var totalt ointressant.

Dramaturgiskt så drivs hela serien numera bara av dialoger, som ett kammarspel. Serien känns nu mer som ett gammal såpopera av amerikanskt 90-talsmaner alla Sunset Beach.

Alla är sura mesta dels jämt. Hoppas guvenören tar över det jävla fängelset och resten av gänget flyr, flyr långt som fan.

Säsong 1 var bra nu är det bara ett jävla tråkigt ältande.
Citera
2013-11-25, 14:45
Medlem
Mr.Maazes avatar
Det tog alltså ett avsnitt, sen blev Governor en psykopat igen. Ingen höjdare till avsnitt idag men den utvecklades till det bättre ju längre det led. Nästa avsnitt som är det sista innan uppehållet kommer antagligen sluta med en enorm cliff-hanger. Some will fall i nästa avsnitt. Hoppas av hela mitt hjärta att det blir Carl.

Edit. Vad höll förresten hon på med som lekte pjätt med barnet? Tröttsamt att hon leker så tuff hela tiden, men när det väl kommer till kritan så är hon en jävla vekling. T. ex i förra avsnittet när hon trillade för att hon hörde en kråka och nu idag när hon skulle dra iväg walkern. Bara att gå fram och stampa den i huvudet så hade problemet varit löst. Idioti.
Senast redigerad av Mr.Maaze 2013-11-25 kl. 14:50.
Citera
2013-11-25, 14:46
Medlem
Borde det inte vara en modernare stridsvagn ifall han var inom militären? Den där ser ut som han snodde på ett museum.
Citera
2013-11-25, 15:31
Medlem
TaxMonkeys avatar
5/10 på detta avsnittet. Otroligt amatörmässig klippning/regi rakt igenom. Den nya gruppen framstod till en början bestå av fyra personer, man såg aldrig till någon annan. Sen efter att latinokillen dött visar sig den bestå av 30+ människor. Också jävligt dassigt gjort när de hittar den andra gruppen. Det verkar bara ha passerat några sekunder innan de återvänder och finner hela gruppen vara mördade, medan det uppenbarligen hade gått flera timmar.

Jag måste också undra varför i helvete latinokillen inte skjuter ihjäl guvernören så fort han får syn på honom. Han har ju sett vilket jävla psykfall det handlar om, som mördade ett dussintal av sitt eget folk av ingen anledning alls. Hur kan han inte oroa sig för att han kommer att göra samma sak med den nya gruppen? Att killen från Band of Brothers allierade sig med guvernörer precis efter att han hade mördats hans bror var också förjävla uselt.
Citera
2013-11-25, 15:55
Medlem
Bjornserkrs avatar
"There's two things you've got to accept. One: I'm in charge. Two: no ???"

Vad säger Martinez där vid "???"?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem