Jaha.. nu är det bara att vänta till oktober!!! GAH!
Men det var ett bra avsnitt, hoppas det fortsätter i samma anda i s3!
Jag är också en av dom som har jävligt svårt för Carl och Lori (Lori speciellt).. hon är ju fan inte klok i huvudet!! Tror också att hon älskade Shane därför reagerade hon som hon gjorde när Rick berättade. Kommer nog mer "drama" sen..
De enda som jag gillar är rednecken och kinesen!
Tror ni Lori blir dödad i fängelset som i serien?? Hoppas det! Synd bara om ungen dör också, är lite blödig när det gäller riktigt små barn.
Jag har nog inte tänkt på det i TWD, men det finns en annan zombiefilm där det är precis så. Men jag kan inte hitta den. Det handlar iaf om en ensam pojke som träffar en man som kallas Mr.
Sen slåss dom tillsammans, känner du igen det??
Vore kalas ifall du kom på namnet för jag minns den filmen men var det var nog mellan 2008-2010, grabben kan inte slåss men blir lärd hur och med kniv.
Kommer inte ihåg namnet men minns att jag hade inga förhoppningar om filmen och blev sjukt överaskad hur bra den var.
Slutet springer dom på en tjej och mannen lämnar ungdomarna, hon skjuter med pilbåge ifall jag minns rätt.
Senast redigerad av KalleKofot 2012-03-26 kl. 10:03.
En sak som jag tänkte lite på angående hur vissa ifrågasätter karaktärernas IQ och deras val. Ni tror inte att det hade hänt ungefär samma sak i verkligheten om ett liknande scenario inträffat? Det handlar om panik, svårt att välja vad som är bäst och överlevnadsinstinkten övertar förnuftet för att rädda sitt jag och därav måste personer kämpa för att motstå detta för att värna om gruppens bästa, samtidigt som man måste tänka på sig själv och göra konstruktiva val.
Jag anser att TWD iscensätter detta bra och att det bara vore fult om alla vore superhjältar som gör rätt val alltid. Hur realistiskt hade det varit?
// Mr. L
Det beror väl på vad man är i för situation. Ifall det pågår en kris av något slag (behöver inte vara zombies, det kan vara aliens också) så skulle jag inte ifrågasätta en vetrinärs medicinska kunnande ifall det kunde rädda mitt liv. Inte heller skulle jag vara allt för glad att använda skjutvapen när man har sett att det lockar till sig walkers. I ett avsnitt säger ju till och med Rick att de ska använda skjutvapnen så lite som möjligt, men ändå pangar de för fulla muggar. Eller som Hershel som står och skjuter skott efter skott mot en grupp walkers och vägrar överge sitt hus. Jo för man får mycket nytta av sitt hus när man är död, fråga Dale hur mycket han tycker om sin husbil... Eller Lori som får ett hysteriskt bitch-fit efter att Rick har försvarat sig mot Shane som försökte döda honom.
Jag stör mig inte på allt karaktärerna gör, vissa saker skulle jag själv göra. Jag skulle nog vara skitskraj och inte kunna sikta med en pistol/ett gevär för fem öre de första dagarna när jag stöter på walkers, jag skulle säkert göra som T-dog och typ skära upp min arm på något vasst för att jag inte är tillräckligt försiktig osv.
Vore kalas ifall du kom på namnet för jag minns den filmen men var det var nog mellan 2008-2010, grabben kan inte slåss men blir lärd hur och med kniv.
Kommer inte ihåg namnet men minns att jag hade inga förhoppningar om filmen och blev sjukt överaskad hur bra den var.
Slutet springer dom på en tjej och mannen lämnar ungdomarna, hon skjuter med pilbåge ifall jag minns rätt.
Bara jag som tycker det är lite konstigt att de inte alls har tagit på skyddskläder och dylikt när de handskats med zombies? I början visste de ju inte hur man blir en zombie och då bör man ju vara ganska nojjig att bli en själv?
Från avsnittet igår
Varför är det sådana överdriven flux i alla avsnitt? Räddning i sista sekunden. Nu när blondie ( glömt namnet) blir räddad av en anonym svärdskrigare mitt ute i skogen fullt med zombies? Sen att Lori blir sur för att Rick har överlevt efter överfall av sin bästa vän var väl väldigt konstigt?
Bara jag som tycker det är lite konstigt att de inte alls har tagit på skyddskläder och dylikt när de handskats med zombies? I början visste de ju inte hur man blir en zombie och då bör man ju vara ganska nojjig att bli en själv?
Från avsnittet igår
Varför är det sådana överdriven flux i alla avsnitt? Räddning i sista sekunden. Nu när blondie ( glömt namnet) blir räddad av en anonym svärdskrigare mitt ute i skogen fullt med zombies? Sen att Lori blir sur för att Rick har överlevt efter överfall av sin bästa vän var väl väldigt konstigt?
OBS! Avslöja inget efter detta avsnitt.
Går inte att avslöja nånting eftersom det inte kommit fler avsnitt. Sen tror jag att Lori blir mest upprörd av att det var Carl som tog livet av walker-Shane, och inte just att Rick tvingades döda honom.
Det är precis den filmen jag talar om. Men jag har dock inte hört något om att the walkers blir segare i kyla. Skulle va ganska logiskt, men jag tror inte dom nämnt det!
Ni som har läst serien, kommer det hela ta fart snart? Den här säsongen var oerhört händelsefattig, jag hoppas verkligen tempot höjs snart. Sambon vägrar se serien mer pga detta, så jag undar bara om jag ska härda ut lite till?
Ni som har läst serien, kommer det hela ta fart snart? Den här säsongen var oerhört händelsefattig, jag hoppas verkligen tempot höjs snart. Sambon vägrar se serien mer pga detta, så jag undar bara om jag ska härda ut lite till?
Dom kommer fram till ett fängelse där de träffar på en del riktigt otrevliga typer samt en massa walkers i oranga overaller Men det återstår att se hur mkt det kommer likna serien - förhoppningsvis mycket! Kan knappt vänta!
Sista avsnittet var "okej", det borde hänt tidigare bara, samma tempo i avsnittet skulle de haft genom hela säsongen. Skönt att bli av med en massa bihang och onödigt folk som inte intresserar eller tillför något i alla fall.
Var det bara jag som inte förstod varför alla walkers började gå mot gården? Eller röra på sig överhuvudtaget?
Fan tog det 5 värdelösa avsnitt för att komma fram till det här sista?? Sista avsnittet var väl det enda som det har hänt nåt i på hela säsongen? Känns som dom senaste bara handlat om att äta och leva på en gård med en random snubbe som dom själva valde att rädda..