Citat:
Ursprungligen postat av petri.nemesis
Var det samma helikopter som man fick se i säsong 1? Det var ju lite oklart i säsong 1 om Rick faktiskt såg helikoptern eller om det var en synvilla, men det jag tänkte var att det nu bekräftades att han faktiskt såg den.
Jag ser det som att zombierna i staden började följa efter helikoptern i början av säsong 1. Då dem följer efter ljud eftersom det kan leda till mat. Zombierna har inte särskilt mycket planerat och fortsatte helt enkelt att gå och fler slöt upp längs vägen, som redan är nämnt i tråden. Helikoptern skulle till fortet man ser i slutet av säsong 2 och det var bara en slump att huvudpersonerna befann sig mellan dem. Det var en stor grupp som passerade motorvägen i början av säsong 2 när Sofie (?) försvann, de var inte ute efter huvudpersonerna. De var ute efter någonting annat, helikoptern och därmed fortet.
Olikt till många andra har jag faktiskt uppskattat säsong 2. Tyckte det var skönt att den var lugnare än föregående säsong. Jag tror också att det är nödvändigt. Utan att lära känna karaktärerna kan inte säsongen bli långvarig, något som jag hoppas att den blir. Vet inte hur många säsonger som ska göras. Vet ni?