2012-03-26, 14:26
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy-Chicken

Då får jag väl ge nästa säsong en chans till, tack för svaret!
Citera
2012-03-26, 14:37
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Var det bara jag som inte förstod varför alla walkers började gå mot gården? Eller röra på sig överhuvudtaget?
Slumpen. Deras instinkt gör att de rör sig mot ljud och rörelser i hopp om att de ska finna något att smaska på. Det började med att några walkers såg en helikopter som de började följa, fler slöt upp längs vägen, rådjur, kossor, bilar osv kan ha påverkat riktningen men tillslut så hamnade den stora gruppen i närheten av farmen.
Citera
2012-03-26, 14:39
Medlem
BallsofSteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Slumpen. Deras instinkt gör att de rör sig mot ljud och rörelser i hopp om att de ska finna något att smaska på. Det började med att några walkers såg en helikopter som de började följa, fler slöt upp längs vägen, rådjur, kossor, bilar osv kan ha påverkat riktningen men tillslut så hamnade den stora gruppen i närheten av farmen.

Ingen som reflekterade över helikoptern och vad det kan leda till i följande säsonger?
Citera
2012-03-26, 14:45
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsofSteel
Ingen som reflekterade över helikoptern och vad det kan leda till i följande säsonger?
Har alltid tänkt att det är det sista man ser av regeringen och att den ska symbolisera att nu är staden övergiven, nu har de lämnat fortet. Sen var den scenen kanske läglig att återanvända nu i säsong två för att förklara hur zombies beter sig. Kanske?
Citera
2012-03-26, 16:15
Medlem
Så jäkla tråkigt att Dale är borta. Visst, dom sista avsnitten tillförde han väl inte så jäkla mycket och va mest en irreterande gammal gubbe. Men jag tyckte innan detta att han va den bästa karaktären med mycket förstånd.

Nu är det bara Daryl och Glenn som gillar.
Rick gjorde ju ett ryck nu i sista avsnittet och tog tillbaka lite respekt.

Vad tycker ni om karaktärerna hitintills ?
Citera
2012-03-26, 17:07
Medlem
daslollipops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokid
Så jäkla tråkigt att Dale är borta. Visst, dom sista avsnitten tillförde han väl inte så jäkla mycket och va mest en irreterande gammal gubbe. Men jag tyckte innan detta att han va den bästa karaktären med mycket förstånd.

Nu är det bara Daryl och Glenn som gillar.
Rick gjorde ju ett ryck nu i sista avsnittet och tog tillbaka lite respekt.

Vad tycker ni om karaktärerna hitintills ?

Ja, förra säsongen ägde fan Dale. Tråkigt att han är borta. Men håller med dig, Glenn och Daryl är ju bäst. Men sen gillar jag Andrea med. Efter att hon började döda walkers och ryckte tag i Shanes kuk växte hon i mina ögon!
Citera
2012-03-27, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daslollipop
Ja, förra säsongen ägde fan Dale. Tråkigt att han är borta. Men håller med dig, Glenn och Daryl är ju bäst. Men sen gillar jag Andrea med. Efter att hon började döda walkers och ryckte tag i Shanes kuk växte hon i mina ögon!

Har inte brytt mig så mycket om henne faktist Undra hur lång tid det dröjer innan hon hittar tillbaka till gruppen.
Citera
2012-03-27, 17:00
Medlem
daslollipops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokid
Har inte brytt mig så mycket om henne faktist Undra hur lång tid det dröjer innan hon hittar tillbaka till gruppen.

Hon kommer ju komma tillbaka efter ett tag tillsammans med bruden med walkers i koppel!
Citera
2012-03-27, 17:03
Medlem
TheAlamos avatar
Fint avslut på en otroligt tråkig serie totalt sett. Gillar att de rensade ut en massa folk ändå. Det jag sitter och väntar på är att Daryls brorsa ska komma tillbaks till serien igen. Han som sågade av sin arm i säsong 1. Om det inte händer att han kommer tillbaks så lär jag sätta en etta på serien på Imdb som slutbetyg.

När kommer säsong 3 förresten?
Citera
2012-03-27, 17:11
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Fint avslut på en otroligt tråkig serie totalt sett. Gillar att de rensade ut en massa folk ändå. Det jag sitter och väntar på är att Daryls brorsa ska komma tillbaks till serien igen. Han som sågade av sin arm i säsong 1. Om det inte händer att han kommer tillbaks så lär jag sätta en etta på serien på Imdb som slutbetyg.

När kommer säsong 3 förresten?

I Oktober.
Citera
2012-03-27, 17:30
Medlem
petri.nemesiss avatar
Var det samma helikopter som man fick se i säsong 1? Det var ju lite oklart i säsong 1 om Rick faktiskt såg helikoptern eller om det var en synvilla, men det jag tänkte var att det nu bekräftades att han faktiskt såg den.
Citera
2012-03-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petri.nemesis
Var det samma helikopter som man fick se i säsong 1? Det var ju lite oklart i säsong 1 om Rick faktiskt såg helikoptern eller om det var en synvilla, men det jag tänkte var att det nu bekräftades att han faktiskt såg den.

Jag ser det som att zombierna i staden började följa efter helikoptern i början av säsong 1. Då dem följer efter ljud eftersom det kan leda till mat. Zombierna har inte särskilt mycket planerat och fortsatte helt enkelt att gå och fler slöt upp längs vägen, som redan är nämnt i tråden. Helikoptern skulle till fortet man ser i slutet av säsong 2 och det var bara en slump att huvudpersonerna befann sig mellan dem. Det var en stor grupp som passerade motorvägen i början av säsong 2 när Sofie (?) försvann, de var inte ute efter huvudpersonerna. De var ute efter någonting annat, helikoptern och därmed fortet.

Olikt till många andra har jag faktiskt uppskattat säsong 2. Tyckte det var skönt att den var lugnare än föregående säsong. Jag tror också att det är nödvändigt. Utan att lära känna karaktärerna kan inte säsongen bli långvarig, något som jag hoppas att den blir. Vet inte hur många säsonger som ska göras. Vet ni?
Senast redigerad av Bladmannen 2012-03-27 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in