rick fick veta av forskaren att alla som dör blir zombies
Borde han ha gjort för länge sedan. Låter ju rätt riskabelt när man har en massa gamlingar omkring sig eller självmordsbenägna tjejer, eller dårar som skadar sig oavbrutet. Drar väl någon snyftare om att han inte ville oroa sin flock i onödan.
Om detta var ditt första inlägg i den här tråden så hoppas jag att det här var ditt sista inlägg också! Du har precis gjort en megaspoiler i detalj genom hela avsnittet. Seriöst....
Tacka fan att jag har sett det senaste avsnittet, men visa hänsyn till de som inte har gjort det med att sätta spoiler-taggar.
Jag satte dock spoiler-taggar på ditt inlägg för att inte förstöra för alla andra. Något som du lätt kunde gjort själv. Är det inte den ena idioten, så är det ta mig fan den andra.
OnT:
Riktigt spännande avsnitt! Synd dock att det här var det näst sista avsnittet för säsongen. Men nu börjar det äntligen ta sig och jag ser mycket fram emot det sista avsnittet.
Vet någon när nästa säsong börjar?
Fan vad härligt att Dale är borta ur bilden. Nu fick han ju trots allt smaka på verkligheten som han förnekade och verkligheten vann rätt så stort gentemot hans moral- och PK-predikningar.
Tyvärr så blev ju Shane helt galen i slutet och Rick var tvungen att döda honom. Rick var ju tvungen eftersom han visste att Shane inte kommer att förändras och att han skulle bli en för stor säkerhetsrisk mot honom och de andra.
Jag hoppas dock att fler lite mer galna karaktärer dyker upp i säsong 3 för att höja stämningen lite.
En tredje säsong kommer att börja sändas nu i oktober, Jag har även för mej att dom ändrade hela handlingen som dom hade förberett i säsong två för att det skulle bli en säsong tre!
Om det nu är så så är det rätt logiskt med dom sega avsnitten som har sänts
var det någon som blev klar övre shanes agenda i senaste avsnittet?
ta ut fångens i skogen, döda han och sen då? gå tillbaka till att vara mentalt ramskev eller vad? det kan ju inte ha ingått att dra ihop ett jaktlag och få rick ensam för att sen ta över alfahanneplatsen? låter som en onödigt komplicerad plan...
var det någon som blev klar övre shanes agenda i senaste avsnittet?
ta ut fångens i skogen, döda han och sen då? gå tillbaka till att vara mentalt ramskev eller vad? det kan ju inte ha ingått att dra ihop ett jaktlag och få rick ensam för att sen ta över alfahanneplatsen? låter som en onödigt komplicerad plan...
Det var väl enda sättet för att få ut Rick ensam långt in i skogen, alltså att hävda att grabben rymt, han visste ju att de skulle följa med ut på jakt. Fast när jag såg avsnittet tyckte jag Shane kändes jävligt labil, som om han bestämt sig för att lämna gruppen och leta upp Randals förra grupp, sen fick han en liten vision/tankeställere, och ändrade tillbaka, han verkade vela mycket... men det första är nog det mest troliga
Utan Shane nu borde det bli en mer enig grupp och mindre drama? Jävla synd att behöva vänta tills hösten sen bara, serien som den är nu ligger ju på vartannat avsnitt action/karaktärsbyggande. Jag skulle gärna se att serien fortsatte länge ifall de bara kunde hålla konceptet fräscht utan för mycket snack
S02E12, sätter spoiler för säkerhets skull, nu vet ni vilket avsnitt det gäller!
Tror ni inte Carl riktade pistolen mot farsan först? Han såg ju honom som mördare till hans "bästa" vän.. det var iaf. min första tanke, sen fick han se att Shane var zombie och tänkte om. Väldigt förutsägbart när dom filmade sådär, att han skulle skjuta Shane och inte Rick. Hade blivit mer effektfullt om dom inte visade Shane förens skottet gick av.
Sen angående zombierna som stormar åkern, det är ju tydligt att man inte ser dom från marknivå där Rick och Carl står. Kameran går upp en bra bit och då ser man dom, kommer bli "a night to remember"!
S02E12, sätter spoiler för säkerhets skull, nu vet ni vilket avsnitt det gäller!
Tror ni inte Carl riktade pistolen mot farsan först? Han såg ju honom som mördare till hans "bästa" vän.. det var iaf. min första tanke, sen fick han se att Shane var zombie och tänkte om. Väldigt förutsägbart när dom filmade sådär, att han skulle skjuta Shane och inte Rick. Hade blivit mer effektfullt om dom inte visade Shane förens skottet gick av.
Sen angående zombierna som stormar åkern, det är ju tydligt att man inte ser dom från marknivå där Rick och Carl står. Kameran går upp en bra bit och då ser man dom, kommer bli "a night to remember"!
Tror tyvärr regissören gjorde så Carl riktade pistolen mot fadern enbart för att höja dramatiken. När Shane visade sig vara zombie är de ju förlåtet och bortglömt. Nu kommer de focusera på hur han blev en zombie.
Tror tyvärr regissören gjorde så Carl riktade pistolen mot fadern enbart för att höja dramatiken. När Shane visade sig vara zombie är de ju förlåtet och bortglömt. Nu kommer de focusera på hur han blev en zombie.
S02E12
Med andra ord så riktade han pistolen mot pappa i ren ilska, och inte en zombie bakom som vi fick syn på senare än honom? För övrigt stör jag mig på ungar som har intellekt som vuxna i filmer, förstör känslan och det blir nästan komiskt att se på. Tänk efter själva hur en riktig 10åring hade reagerat när det är drama/action runt ungen!