2012-03-22, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nosbled
Fast jag vet inte, det där med ladan.. De blev ju regelbundet matade med höns
Tänkte inte på det. Du har en poäng, det skulle förklara varför de behöll sitt aggressiva beteende jämfört med Michonnes koppelwalkers.
Senast redigerad av Outbreak 2012-03-22 kl. 23:45.
Citera
2012-03-23, 00:01
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Eftersom walkers inte existerar så pratar jag i termer av sannolikhet istället. Man behöver ju inte tämja alla jordens zombies, bara såna man har runt husknuten. De du aldrig stöter på kommer alltså inte att vara något problem. Jag tycker att en rimlig första frågeställning när man upptäcker att någon har zombies i koppel är "hur pacificerar vi resten"? Det måste väl ändå vara hela syftet med att vilja överleva morgondagen, att man får zombies att sluta vilja äta en? Jag tycker inte frågeställningen är särskilt löjlig, trots att oddsen är övermäktiga. Någon jävel fick ju för sig att det var möjligt att promenera på månen också...
Ditt resonemang faller så länge det är lättare att döda zombies än att tämja dem (vilket är troligt).
Citera
2012-03-23, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Ditt resonemang faller så länge det är lättare att döda zombies än att tämja dem (vilket är troligt).
Självklart är det lättare att plantera en kula i pallet på en zombie än att lära honom göra kullerbyttor. Mitt resonemang gick dock ut på att det är så jobbigt att döda dem alla så att tanken på att lyckas tämja dem torde finnas närvarande hela tiden. Jag har aldrig hävdat att de går att tämja och motsätter mig själva tanken, det skulle ta udden ur hela idén med zombiefilm, men om vi befann oss i ett sådant scenario skulle jag önska att de gick att tämja. Jag skulle förmodligen grubbla på saken varenda vaken sekund, cowabunga-stilen blir nog hyfsat tröttsam i långa loppet.
Senast redigerad av Outbreak 2012-03-23 kl. 00:32.
Citera
2012-03-23, 01:34
Medlem
StayDENCHs avatar
Hur fan dog all som satt i bilarna på motorvägen? Borde inte de bli zombies? Eller var det en jävla lång bilkö innan det spred sig? :S
Citera
2012-03-23, 11:22
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayDENCH
Hur fan dog all som satt i bilarna på motorvägen? Borde inte de bli zombies? Eller var det en jävla lång bilkö innan det spred sig? :S

This does raise the question about the dead bodies in the season-opening traffic jam — why hadn’t they all been turned?
I think if you go back and watch that [sequence you'll see] we were very careful to have them be in cars that were in accidents, so the brain would’ve had trauma. Or they had some kind of wounds somewhere on their heads to show that their brains had been killed, like somebody came across and killed them. We knew that we were building to this throughout the entire season.

Från en intervju med Robert Kirkman. Länk: http://tvline.com/2012/03/11/the-walking-dead-season-2-episode-12-death/
Citera
2012-03-23, 11:24
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayDENCH

This does raise the question about the dead bodies in the season-opening traffic jam — why hadn’t they all been turned?

I think if you go back and watch that [sequence you'll see] we were very careful to have them be in cars that were in accidents, so the brain would’ve had trauma. Or they had some kind of wounds somewhere on their heads to show that their brains had been killed, like somebody came across and killed them. We knew that we were building to this throughout the entire season.

Från en intervju med Robert Kirkman.
Citera
2012-03-23, 11:54
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Tänkte inte på det. Du har en poäng, det skulle förklara varför de behöll sitt aggressiva beteende jämfört med Michonnes koppelwalkers.

Ja, det kan mycket väl vara så att dom måste äta för att förbli funktionella. Och jag tvivlar på att Michonne matar sina zombies så det kanske är så att dem blivit försvagade pga "svält".
Citera
2012-03-23, 17:47
Medlem
About7Beggarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs

Från en intervju med Robert Kirkman.
Okej tack!
Citera
2012-03-23, 19:36
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Dog lite av garv när jag såg dessa Memes haha.

Vad tycker ni? Visst stämmer några in på karaktärerna i serien?

http://existenz.se/out.php?id=51826
Citera
2012-03-23, 20:17
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmsExtremisten

HAHA fan va kul Sista bilden var ju perfekt som avslutning
Citera
2012-03-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Ja, det kan mycket väl vara så att dom måste äta för att förbli funktionella. Och jag tvivlar på att Michonne matar sina zombies så det kanske är så att dem blivit försvagade pga "svält".

Nej, ingenting tyder på att zombies har sådan fungerande förmåga till ämnesomsättning att födointag förbättrar funktionaliteten.
Citera
2012-03-23, 20:44
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmsExtremisten

Haha! Brukar inte vara ett stort fan av såna här bilder men i stort sett alla var ju sjukt pricksäkra och klockrena!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in