2011-11-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Mellan avsnitten tycker jag detta är en lämplig tråd att diskutera det jag filosoferat på under några dagar.

Detta är ju att leka med tanken och ren fantasi men om Walking Dead världen skulle appliceras i verkligheten med start imorgon, hade inte ni varit frestade att vilja leva i den, ni fick välja, antingen dagens verklighet eller Walking Dead världen. Tänk att varje dag vakna upp och inte veta om man kommer överleva dagen, ens djuriska instinkter tar över, survival of the fittest. Jag hade velat ha det så, tror jag skulle haft användning av mina vapen och överlevnadskunskaper, dessutom vore sverige ett "bra" land för sådan apokalyps, få människor på stor landyta.

Vad känner ni?

Man bränner nog ut sig själv rätt snabbt efter ett tag helt utan mänsklig kontakt, vi är inte skapta för den miljön.

Ta expedition robinsson som ett exempel, och där har du fortfarande gott om mänsklig kontakt runt dig; vissa är ju helt psykiskt förstörda efter bara några dagar.
Citera
2011-11-25, 18:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Man bränner nog ut sig själv rätt snabbt efter ett tag helt utan mänsklig kontakt, vi är inte skapta för den miljön.

Ta expedition robinsson som ett exempel, och där har du fortfarande gott om mänsklig kontakt runt dig; vissa är ju helt psykiskt förstörda efter bara några dagar.
Fast man har ju familj/släkt/vänner som man håller ihop sig med så länge de inte blivit infekterade
Citera
2011-11-25, 19:58
Medlem
Professorn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Det hade helt klart varit skoj, ett tag iaf. Dock tvivlar jag på att överlevnadskunskaperna man lärde sig i lumpen, som jägare, är till större nytta. Mest avgörande är nog ett sunt förnuft och förmågan att tänka rationellt fastän situationen är som den är; något som merparten i serien bevisligen saknar. Men men, att ha hela Altaälven för sig själv vore en utopi!

Klart att man har nytta av överlevnadskunskaper när all infrastruktur och matproduktion är satt ur spel!
Citera
2011-11-26, 00:17
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Professorn.
Klart att man har nytta av överlevnadskunskaper när all infrastruktur och matproduktion är satt ur spel!
Heh, ja "klart man har". Det jag ville framhäva var det mer betydande delarna.

Jag gissar på att du är en ganska typisk stadsmänniska, som egentligen inte vet något om vildmarksliv. Hur man kokar skägglav, anordnar bivack, samla hundkex (nä, inte hundkex i den vanliga bemärkelsen), m.m. Tror man, som du, att dylika kunskaper är vitala vid en zombie-apokalyps, då kvalificerar man sig i den där gruppen folk som saknar sunt förnuft och rationellt tänkande.

Ex. En elektroingenjör hade varit betydligt mer givande än överlevnadsexperten Lars Fält (som jag hade nöjet att träffa under värnplikten).
Senast redigerad av Zaxxon 2011-11-26 kl. 00:56.
Citera
2011-11-26, 00:24
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Zombies är ju egentligen rätt harmlösa efter ett tag när förruttnelsen gått så lång att underkäke, armar och ben trillat av så om vi ska reducera mänskligheten så är det ett av de bättre alternativen.

Jag hade dock sökt min tillflykt til en större båt. En Finlandsfärja hade väll hållit en "flytande" så att säga bra ett tag.
Citera
2011-11-26, 01:31
Medlem
en sak som jag stör mig på med alla zombieflmer är att det är så orealistiskt att zombies är så dålga. dvs går runt jättelångsamt och gäspar. skulle det varit så på riktigt hade de ju aldrig lyckats utplåna 98% av befolkningen som det verkar gör i alla filmer, utan man hade utan problem kunnat utrota zombiesmittan innan den ens brutit ut.

för att en zombieapokalyps skulle ske så skulle zombierna behöva vara mycket snabbare, starkare och smartare.
Citera
2011-11-26, 01:38
Medlem
Professorn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Heh, ja "klart man har". Det jag ville framhäva var det mer betydande delarna.

Jag gissar på att du är en ganska typisk stadsmänniska, som egentligen inte vet något om vildmarksliv. Hur man kokar skägglav, anordnar bivack, samla hundkex (nä, inte hundkex i den vanliga bemärkelsen), m.m. Tror man, som du, att dylika kunskaper är vitala vid en zombie-apokalyps, då kvalificerar man sig i den där gruppen folk som saknar sunt förnuft och rationellt tänkande.

Ex. En elektroingenjör hade varit betydligt mer givande än överlevnadsexperten Lars Fält (som jag hade nöjet att träffa under värnplikten).

Hehe nej jag är uppvuxen ute i bushen, utbildar mig till Biolog och är generellt intresserad av vildmarksliv. Men jag förstår din poäng, jag antar att överlevnadskunskaperna egentligen är nödvändigt ur ett mer kortsiktigt perspektiv. Medans livet efter själva apokalypsen skulle kräva lite mer.
Citera
2011-11-26, 02:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollsmurf
en sak som jag stör mig på med alla zombieflmer är att det är så orealistiskt att zombies är så dålga. dvs går runt jättelångsamt och gäspar. skulle det varit så på riktigt hade de ju aldrig lyckats utplåna 98% av befolkningen som det verkar gör i alla filmer, utan man hade utan problem kunnat utrota zombiesmittan innan den ens brutit ut.

för att en zombieapokalyps skulle ske så skulle zombierna behöva vara mycket snabbare, starkare och smartare.
Det som avgör är att oavsett hur man dör så blir man zombie, det är därför spridningen gick så snabbt. Hur många dör det per dag i världen? Så många nya zombies blir det - varje dag + Alla som blir bitna etc
Citera
2011-11-26, 15:18
Medlem
Oranginas avatar
Vill se mer av Glenn och Maggie! Maggie(Lauren Cohan) som även var med i Chuck!
Citera
2011-11-26, 15:47
Medlem
någon som vet varför manusförfattarna snöat in sig på detta tråkiga sidospår? dvs att de är i bondgården och letar efter sophia. då säsongen bara är 8 avsnitt totalt så verkar det ju som att hela säsången kommer att vigas åt detta. enormt tråkigt tycker jag. varför inte fortsätta på handlingen från s1 istället? vad hände med den svarta killen och hans son som hjälpte rick början? och vad hände med redneck-brorsan? och var de inte påväg någon stans egentligen? typ fort bennet eller något sånt har jag för mig att det hette, och tittade förbi dendär bondgården för att dom behövde hjälp av läkaren bara. antog att det skulle vara ett sidospår bara men nu verkar det ha blivit handlingen för hela säsongen. dessutom känns det som att 90% bara är utfyllnad och krystat relationsdrama. verkligen besviken på denna säsongen
Senast redigerad av bollsmurf 2011-11-26 kl. 16:01.
Citera
2011-11-26, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bollsmurf
någon som vet varför manusförfattarna snöat in sig på detta tråkiga sidospår? dvs att de är i bondgården och letar efter sophia. då säsongen bara är 8 avsnitt totalt så verkar det ju som att hela säsången kommer att vigas åt detta. enormt tråkigt tycker jag. varför inte fortsätta på handlingen från s1 istället? vad hände med den svarta killen och hans son som hjälpte rick början? och vad hände med redneck-brorsan? och var de inte påväg någon stans egentligen? typ fort bennet eller något sånt har jag för mig att det hette, och tittade förbi dendär bondgården för att dom behövde hjälp av läkaren bara. antog att det skulle vara ett sidospår bara men nu verkar det ha blivit handlingen för hela säsongen. dessutom känns det som att 90% bara är utfyllnad och krystat relationsdrama. verkligen besviken på denna säsongen
Säsong 2 är 13 avsnitt, bara att de tar ett break i mitten av säsongen.
Citera
2011-11-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Säsong 2 är 13 avsnitt, bara att de tar ett break i mitten av säsongen.
jaha ok, fattade det som att det var 8 totalt och att de tog break efter 7e eller nåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in