2011-11-26, 17:03
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det som avgör är att oavsett hur man dör så blir man zombie, det är därför spridningen gick så snabbt. Hur många dör det per dag i världen? Så många nya zombies blir det - varje dag + Alla som blir bitna etc

Det där gäller väl inte för alla filmer?
T.ex. Dawn of the dead, gammlingen som blev dödad av en svart kille (skjuten) blev inte zombie.
Citera
2011-11-26, 17:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Det där gäller väl inte för alla filmer?
T.ex. Dawn of the dead, gammlingen som blev dödad av en svart kille (skjuten) blev inte zombie.
Vi befinner oss i Walking Dead tråden och det är Walking Dead universumet jag talar om, verkar logiskt eller hur.
Citera
2011-11-26, 17:58
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Vi befinner oss i Walking Dead tråden och det är Walking Dead universumet jag talar om, verkar logiskt eller hur.

Mjo, men jag tänkte mer på att bollsmurf sa "alla filmer"
Citera
2011-11-26, 18:57
Medlem
Citat:
Det som avgör är att oavsett hur man dör så blir man zombie, det är därför spridningen gick så snabbt. Hur många dör det per dag i världen? Så många nya zombies blir det - varje dag + Alla som blir bitna etc

vad menar du med "alla som dör"? om man dör utan att ha blivit biten först så blir man ju ingen zombie väl?
Citera
2011-11-26, 18:59
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollsmurf
vad menar du med "alla som dör"? om man dör utan att ha blivit biten först så blir man ju ingen zombie väl?
Senast redigerad av skolmatsal 2011-11-26 kl. 19:08.
Citera
2011-11-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
låter ju bara flummigt :P men syftade på att det oftast brukar förklaras som att det är ett virus som man blir infekterad av, som tar över kroppen och gör att man blir en zombie efter man dör. inte att alla som dör på något sätt alls blir zombies, även om man inte är infekterad. som NirvanA verkade mena med "oavsett hur man dör så blir man zombie".
Citera
2011-11-27, 01:16
Medlem
Sikkans avatar
För er som ledsnat på att The walking dead har blivit ungefär som Lilla huset på prärien med massa "spännande" intriger istället för zombie-survival kan jag tipsa om en miniserie från 2008, Dead set!

Mycket bra skit för er zombie-älskare!
Citera
2011-11-27, 02:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
För er som ledsnat på att The walking dead har blivit ungefär som Lilla huset på prärien med massa "spännande" intriger istället för zombie-survival kan jag tipsa om en miniserie från 2008, Dead set!

Den var ok, kort men hyfsat bra. Stort minus är ju att zombierna är omänskligt starka och snabba..har mer "monster" attributer än zombier...
Citera
2011-11-27, 10:40
Medlem
SkoterBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Lite off topic men tyckte ändå att jag var tvungen att posta den här bilden http://imageshack.us/photo/my-images/192/705694460sv3.jpg/

Som även spelar ena brodern i Boondock Saints..
Citera
2011-11-27, 11:45
Medlem
Novums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterBengt
Som även spelar ena brodern i Boondock Saints..

På bilden är ju båda "bröderna" från Boondocks med.
Citera
2011-11-27, 12:52
Medlem
Zukvalj2s avatar
Jag tycker att de lägger krutet på helt fel grejer. Ska åtta (8) avsnitt gå åt för att hitta en liten flicka? Liksom de har inte tid för att fokusera på sådant litet skit som i slutändan blir ointressant.

Visst, om serien var 50+ episoder så hade det funkat med sådana utdragna scener (hade blivit som lost). Men bristen på tid och spelrum är ett faktum. Det kommer ju komma en tredje säsong, vi får väl se hur lång den blir.

Sedan tycker jag även att det är lite konstigt att inga zombies lyckats höra allt oväsen som kyrkklockan samt vapnen ställt till med.

Men men, i helhet tycker jag ändå att TWD är bra.
Citera
2011-11-27, 21:15
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan

Den måste jag kolla in, tack för tipset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in