Det som avgör är att oavsett hur man dör så blir man zombie, det är därför spridningen gick så snabbt. Hur många dör det per dag i världen? Så många nya zombies blir det - varje dag + Alla som blir bitna etc
Det där gäller väl inte för alla filmer?
T.ex. Dawn of the dead, gammlingen som blev dödad av en svart kille (skjuten) blev inte zombie.
Det som avgör är att oavsett hur man dör så blir man zombie, det är därför spridningen gick så snabbt. Hur många dör det per dag i världen? Så många nya zombies blir det - varje dag + Alla som blir bitna etc
vad menar du med "alla som dör"? om man dör utan att ha blivit biten först så blir man ju ingen zombie väl?
I serierna så är det det dom kommer fram till så småningom, med ett avgörande moment där rick kommer fram till att "WE are the walking dead.... :O"
låter ju bara flummigt :P men syftade på att det oftast brukar förklaras som att det är ett virus som man blir infekterad av, som tar över kroppen och gör att man blir en zombie efter man dör. inte att alla som dör på något sätt alls blir zombies, även om man inte är infekterad. som NirvanA verkade mena med "oavsett hur man dör så blir man zombie".
För er som ledsnat på att The walking dead har blivit ungefär som Lilla huset på prärien med massa "spännande" intriger istället för zombie-survival kan jag tipsa om en miniserie från 2008, Dead set!
För er som ledsnat på att The walking dead har blivit ungefär som Lilla huset på prärien med massa "spännande" intriger istället för zombie-survival kan jag tipsa om en miniserie från 2008, Dead set!
Mycket bra skit för er zombie-älskare!
Den var ok, kort men hyfsat bra. Stort minus är ju att zombierna är omänskligt starka och snabba..har mer "monster" attributer än zombier...
Jag tycker att de lägger krutet på helt fel grejer. Ska åtta (8) avsnitt gå åt för att hitta en liten flicka? Liksom de har inte tid för att fokusera på sådant litet skit som i slutändan blir ointressant.
Visst, om serien var 50+ episoder så hade det funkat med sådana utdragna scener (hade blivit som lost). Men bristen på tid och spelrum är ett faktum. Det kommer ju komma en tredje säsong, vi får väl se hur lång den blir.
Sedan tycker jag även att det är lite konstigt att inga zombies lyckats höra allt oväsen som kyrkklockan samt vapnen ställt till med.