2011-11-27, 21:38
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Den var ok, kort men hyfsat bra. Stort minus är ju att zombierna är omänskligt starka och snabba..har mer "monster" attributer än zombier...

Helre monster-zombies än inga zombies!
Citera
2011-11-27, 22:22
Medlem
Alltså varför gnäller alla över att det ärför lite action och för snack?

Om ni hade läst serien så ser ni att det är lika mycket snack där och dom följer ju serien någorlunda och snart kommer dom att läma farmen!
Citera
2011-11-27, 22:47
Medlem
Undrar riktigt hur man blir smittad av zombies om det bara är genom bett?

Citera
2011-11-27, 23:35
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Helre monster-zombies än inga zombies!
i Dead Set är det supersnabbt springande zombies, ungefär som de smittade i 28 days later.

Själv gillar jag inte alls det.
Citera
2011-11-28, 00:46
Medlem
Zukvalj2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
i Dead Set är det supersnabbt springande zombies, ungefär som de smittade i 28 days later.

Själv gillar jag inte alls det.

Kanske det undermedvetna som bedömt att om zombieapokalypsen händer i verkligheten så hade man inte haft en chans om de var snabba. Betydligt större chans att överleva med sega zombies.

Kan ju även vara att det känns mer realistiskt med sega zombies...
Citera
2011-11-28, 00:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukvalj2
Kanske det undermedvetna som bedömt att om zombieapokalypsen händer i verkligheten så hade man inte haft en chans om de var snabba. Betydligt större chans att överleva med sega zombies.

Kan ju även vara att det känns mer realistiskt med sega zombies...
Beror på hur man ser på saken, jag kan lätt se att det finns något biochemical warfare ämne i nån rysk bunker som gör att människor får rabies liknande symptom, alltså galna, hyperaktiva, attackerar allt man ser...I min värld låter det troligare än att något ämne dödar allt i kroppen förutom "måste-äta-instinkten" i hjärnan som doktorn mer eller mindre visade i Walking Dead när de var i labbet.
Citera
2011-11-28, 01:10
Medlem
Zukvalj2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Beror på hur man ser på saken, jag kan lätt se att det finns något biochemical warfare ämne i nån rysk bunker som gör att människor får rabies liknande symptom, alltså galna, hyperaktiva, attackerar allt man ser...I min värld låter det troligare än att något ämne dödar allt i kroppen förutom "måste-äta-instinkten" i hjärnan som doktorn mer eller mindre visade i Walking Dead när de var i labbet.

Jo det är självklart, ett muterat rabies skulle nog vara det mest realistiska. Men jag menar, visst de skulle kunna springa för kung och fosterland som de gör i dead set och 28 days och weeks filmerna. Men förr eller senare skulle musklerna falla ihop.
Citera
2011-11-28, 04:58
Medlem
Yays avatar
Bra avsnitt
Citera
2011-11-28, 10:17
Medlem
Äntligen börjar det att hända något.
När kommer nästa avsnitt?
Citera
2011-11-28, 10:43
Medlem
Resolutios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Alltså varför gnäller alla över att det ärför lite action och för snack?

Om ni hade läst serien så ser ni att det är lika mycket snack där och dom följer ju serien någorlunda och snart kommer dom att läma farmen!

Jo visst är det mycket dialoger i serietidningen, men dem håller ju klart högre kvalité än i tv-serien. Jag skulle väll inte ens nu säga att tv-serien och tv-tidningen ens har något med varandra o göra nu, förutom namnen på serien och några personer. Den har ju hamnat så off så det är inte sant...
Citera
2011-11-28, 10:43
Medlem
Overminds avatar
Jahapp.... 14 Februari 2012 då....

Avsnitt 7 var bra. Riktigt bra. Mycket känslosamt och jag trodde att Dale:

Eller

Citera
2011-11-28, 11:05
Medlem
Själv tycker jag att zombierna är perfekta i TWD. Snabba zombies ger inget utrymme för unika scenarion, det blir bara springa för livet genom hela serien. Långsamma zombies tar bort all spänning då man praktiskt taget måste vara invalido eller inträngd för att vara i verklig fara. TWDs hasande, halvsnabba zombies är perfekta, stöter man på en sådan jävel så gäller det att springa, och då kommer man förmodligen undan, men har man oturen att ramla omkull eller har en vrickad fot sedan innan så finns det en stor risk att man blir tagen. Gå runt i lugn och ro och skjuta zombies för skoj och nyttas skull är heller inget alternativ. Det gillar jag, en härlig balans som får hjärtat att sitta på en stadig plats i halsgropen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in