Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-11, 20:37
  #1
Medlem
iBOTs avatar
Tjatja! Har suttit lite och funderat på detta gällande fusk och antifusk som VAC2 & EAC, voiplay etc.

Om det är så att dem tar screenshot's så finns det ju fusk som döljer detta, men har även hört att anticheat programmet kan söka efter fusket på datorn då man har accepterat detta i användaravtalen. Någon som kan styrka detta?

Och nu till min riktiga fråga;. kan man inte på något sätt då, om programmet söker runt i datorn efter fusket, dölja fusket på något sätt? Skrivskydda? Något program?

Vad som helst? Detta var mest en teoretisk fråga btw
Skulle aldrig fuska!
Citera
2009-08-11, 20:38
  #2
Medlem
MaRcizcos avatar
Om jag inte har fel söker anticheatet efter kända koder som fusket har, men om jag tar ett exempel med gamla timsu, så ändrade den "koden" i fusket varje gång man startade det.

Jag är helnoob på det där, men jag tror det funkar så
Citera
2009-08-11, 20:40
  #3
Medlem
iBOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaRcizco
Om jag inte har fel söker anticheatet efter kända koder som fusket har, men om jag tar ett exempel med gamla timsu, så ändrade den "koden" i fusket varje gång man startade det.

Jag är helnoob på det där, men jag tror det funkar så


Men för att kunna hitta "dessa" koder så måste ju anticheatet kunna söka i filen, och om man lyckas kryptera så att det inte kan söka i fusket, så kan det ju inte hitta koderna^?
Citera
2009-08-11, 20:41
  #4
Medlem
MaRcizcos avatar
Därför använder vissa kaspersky, eller sin brandvägg till att blocka anticheatet. Men är anticheatet bra kodat så går det inte att få screenshots till det heller, och då blir man solklart busted
Citera
2009-08-11, 20:48
  #5
Medlem
iBOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaRcizco
Därför använder vissa kaspersky, eller sin brandvägg till att blocka anticheatet. Men är anticheatet bra kodat så går det inte att få screenshots till det heller, och då blir man solklart busted

Men om vi ser till spelarenan/playzeek som använder antifusket "Voiplay".
Om man blockerar voiplay så kommer man inte kunna spela på deras servrar, man måste alltså ha voiplay igång och inloggat etc.

Och vad menar du med att det inte går att få screenshots till det heller? Att om man blockerar så skickas inga screenshots och därför är det onormalt vilket leder till bann?
Citera
2009-08-11, 20:48
  #6
Medlem
MaRcizcos avatar
På spelarenan är det i regel att man måste få prints, annars får man ban.
Citera
2009-08-11, 20:52
  #7
Medlem
Finns inga antifusk som söker igenom hårddisken efter fusk? Isåfall skulle virus kunna uppfattas som fusk då dom har samma princip.

Dom klättrar snarare igenom RAM-minnet samt kollar att filer i din spelmapp är ok med md5 checksums.

Grafikkortsdrivrutinerna brukar kollas med md5 checksums också för att se om dom modifierats.

Skulle dom gå igenom hårddisken skulle det även göra spelet oerhört ostabilt.

Skärmdumpar är ofta populärt och dessa tas med olika intervaller för att förhindra att man timar när bilderna tas.

Finns väl antifusk som försöker stoppa fusk som kör på kernel 0 nivå och körs som tjänster.


Dom olika antifusken du pratar om är helt olika och arbetar på helt olika sätt.

VAC som är Steams egna antifusk kravlar helt enkelt igenom alla moduler som är hookade i hl.exe, för att gå runt detta är det bara att gömma din modul från PEB listan ( alla dll i Process Environment Block ).

Dom andra antifusken måste man göra lite annat som jag inte orkar gå in på närmare då det tar längre tid att sätta sig in i och förstå.

Om någon undrar hur jag känner till detta så är det för att jag kodade fuskprogram åt en hemsida för betalt för länge sen.
Citera
2009-08-11, 20:55
  #8
Medlem
ant's avatar
Finns inget anti-fusk som söker igenom datorn, dom söker igenom minnet.

Mina PM:s är rensade.
__________________
Senast redigerad av ant' 2009-08-11 kl. 21:38.
Citera
2009-08-11, 20:59
  #9
Medlem
iBOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Finns inget anti-fusk som söker igenom datorn, dom söker igenom minnet.

VOIPlay går att blockera fullständigt med Kaspersky utan att bli bannad.

EAC3 går att blocka till viss del. Till viss del menar jag att man minskar antalet screenshots (du får ett screenshot var femte minut ungefär) och EAC känner inte av att du startar något fusk så du kan sitta med silent aimbot eller dylikt.


Du säger att det går att kringå helt med kaspersky?
Hur gör man då? För om man blockerar voiplay så går det ju inte att köra och det måste man göra för att spela ?
Citera
2009-08-11, 21:02
  #10
Medlem
MaRcizcos avatar
Såna saker ska man inte gå in på helt öppet här
Citera
2009-08-11, 21:04
  #11
Medlem
iBOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaRcizco
Såna saker ska man inte gå in på helt öppet här


Känns som att det är ända utvägen


ant', om du skulle kunna rensa lite i din inbox så att jag kan dra iväg ett pm vore snällt!
Citera
2009-08-12, 00:55
  #12
Medlem
MaRcizcos avatar
*DUMP* ant har nog inte läst det än.

(bara för att hjälpa dig iBOT) =)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback